AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Gutten min på 18 mnd har gått i bhage nå i 3 uker. Bare dager etter han begynte ble nettene et helvette! Våkner å griner kontinuerlig gjennom natta, hyppig nattskrekk osv. Er dette normalt?? Å hvor lenge er det normalt? Hadde ingen problemer med søvn og uro på natt tidligere.. (Har hatt korte dager i bhagen.) Anonymkode: 84e14...2a3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Vi opplevde akkurat det samme, det var slik i et par mnd etter barnehagestart før det roet seg ned. Anonymkode: 5ace3...b6b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Vi har ikke opplevd det. Våre startet i bhg da de var 10 mnd. Men da samsov vi til de var 14 mnd. Kunne samsoving hjulpet han? Da får han nærheten og tryggheten han har «mistet» på dagen. Anonymkode: 734dd...d18 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Helt normalt , mye inntrykk for de små å fordøye Anonymkode: 701a0...ecc 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi opplevde akkurat det samme, det var slik i et par mnd etter barnehagestart før det roet seg ned. Anonymkode: 5ace3...b6b Et par mnder?? Det var lenge😥 Anonymkode: 84e14...2a3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Det er normalt. Det er også normalt at de blir mer «klistremerke» den første tiden, det er jo en stor omveltning for dem. Det betyr ikke at de ikke trives i barnehagen, det er bare helt nytt å være uten mamma og pappa så lenge. Hvor lang tid det tar varierer. Eldste var bare sånn noen dager, mens yngste brukte et par uker kanskje. Anonymkode: 6fa6d...de2 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 Min sleit ett par netter med soving. Men vi roet veldig ned på antall timer han var der da vi følte han reagerte på flere måter. Sender han få timer i bhg nå til vi ser han synes det er greit. Heldigvis har vi muligheten til det, og jeg vet godt mange ikke har det. Og det forstår jeg. Helt logisk for meg at de reagerer på den forandringen. Et sunnhetstegn og en indikasjon på at de har hatt det godt hjemme. Jo bedre de har hatt det der, jo større blir reaksjonen. Samt personnlighet spiller inn. Men de blir vanligvis sett og ivaretatt 100% hjemme hos mor og far, så kommer de plutselig i bhg hvor standarden går ned ganske mange hakk på det meste. Jeg liker ikke barnehager, de er møkkete, ukoselige og bråkete. For en kontrast til å være hjemme tenker jeg! All ære til de ansatte der som jeg synes er fantastiske mennesker. Men fy fader hvor mye ansvar de har. Burde vært langt flere voksne der både for barnas del og de ansatte. Bhg- ansatte er folk jeg virkelig ser opp til. Ikke et vondt ord om de. Der er konseptet barnehage og hvordan de fungerer i dag jeg ikke liker. En forsker mente det er ikke greit at barna våre tvinges dit og blir syke ca en gang i måneden. Hun stilte spm ved det hygieniske der og mente vi drev med et risikoprosjekt på vegne av barnas psyke som oppholder seg altfor lenge I bhg i disse tider. Politikerne driter i det. Men stressnivået på bhg barn er målt og det ser ikke bra ut. Anonymkode: 23d2e...818 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Det er jo unaturlig for små barn å være borte fra mor. I naturen ville det vært livsfarlig. Ikke rart om de reagerer negativt.. Anonymkode: 9f82a...1db 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Det er helt normalt at søvn og matlyst blir påvirket av barnehagestart. Det er mange nye inntrykk som skal bearbeides. Det trenger heller ikke å bety at barnet har det dårlig i barnehagen. viktig å ha rolige ettermiddager i tiden etter oppstart så barnet får hvile. Anonymkode: 314c3...809 1
Anonym6789 Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 Nattskrekk er veldig vanlig i perioder med nye inntrykk og forandringer. Vår fikk det når han gikk over på stor avdeling. Veldig hardt når det står på, nattskrekk syns jeg er grusomt. Føler meg så hjelpesløs. Hos oss varte det heldigvis ikke lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå