AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 På slutten av semesteret har vi gruppeeksamen. Problemet er at vi skal velge grupper selv. På grunn av angst så har jeg i stor grad isolert meg selv de tidligere årene på studiet så har ikke fått noen gode venner på studiet. Men angsten er noe jeg aktivt jobber med. Bokstavelig talt alle andre er i etablerte grupper og skal snart begynne med en annen gruppeoppgave. Ettersom at vi ikke automatisk får gruppe så er jeg veldig nervøs over min egen fremtid. Er jeg dømt til å måtte droppe ut av studiet? Føler jeg ikke kan helt presse meg inn i noen andre sin gruppe heller så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 40ce1...c14 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Nei, selvsagt ikke Send en mail til fakultetet som hR ansvaret for faget, og forklar at du sliter med å selv presse deg inn i en gruppe - og om de kan bare utnevne en til dere som ikke enda har dette. Anonymkode: 128c3...354 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Fy faen jeg skulle ønske at gruppearbeid var mitt største problem med skolen. #prestasjonsangst Yes, trade with me. Anonymkode: 2cbb6...211
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Nei nei, selvfølgelig ikke. Du bare forklarer problemet for foreleser/studieansvarlig/emneansvarlig og så hjelper de deg inn på en gruppe. Anonymkode: 78865...f88 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På slutten av semesteret har vi gruppeeksamen. Problemet er at vi skal velge grupper selv. På grunn av angst så har jeg i stor grad isolert meg selv de tidligere årene på studiet så har ikke fått noen gode venner på studiet. Men angsten er noe jeg aktivt jobber med. Bokstavelig talt alle andre er i etablerte grupper og skal snart begynne med en annen gruppeoppgave. Ettersom at vi ikke automatisk får gruppe så er jeg veldig nervøs over min egen fremtid. Er jeg dømt til å måtte droppe ut av studiet? Føler jeg ikke kan helt presse meg inn i noen andre sin gruppe heller så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 40ce1...c14 Ta dette opp med skolen, og be om litt hjelp på dette hos legen din. Da du ikke har rett til oppfølging på skolen uten utredning på det. Viktig at du ser at du er på skolen for din del og ikke de andres del. Da det gjelder din fremtid. Lukker du deg helt inne er det naturlig at andre trekker sec unna. Da det er vanskelig å nå inn til en lukket person Anonymkode: a3e9b...5bd 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Det kommer litt an på studiet og fagansvarlig, men i flere av fagene jeg har tatt henvendte fagansvarlige seg til noen av de h*n hadde lagt merke til som trygge opinionsledere og fortalte at h*n hadde fått en henvendelse fra en student som manglet gruppe og ba om at vedkommende ble tatt inn i en av deres grupper. Det føles helt sikkert vanskelig, men husk at det er mange som kan føle det på samme måte uten at det synes på utsiden. "Alle" har vært nye et sted, med få eller ingen kjente. Mange tror at "alle andre" har masse venner og kjente uten at det kanskje er slik. Anonymkode: c669c...902 2 1
AllahBallah Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fy faen jeg skulle ønske at gruppearbeid var mitt største problem med skolen. #prestasjonsangst Yes, trade with me. Anonymkode: 2cbb6...211 Nei, det skulle du ikke. For en tullete, egoistisk og selvsentrert kommentar. TS: Du må selvfølgelig kontakte skolen, de finner gruppe til deg eller du får løse oppgaven alene. Lykke til 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Ta kontakt med emneansvarlig så ordner det seg. Anonymkode: e58a4...0de
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Du skal ikke "presse deg inn" på noens gruppe. Du skal spørre om å få være med (evt. via foreleser e.l. som andre skriver her). Du er sikkert en grei og flink person og de som får deg med på gruppa si vil ha fordel av at du blir med. Får du andre tanker rundt dette så kan du overse dem, det er bare angsten som snakker og den trenger du ikke bry deg om. Du skal i alle fall ikke droppe ut av noe studie, det er bare tull. Anonymkode: 0f802...f67 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 når jeg var student, så fikk jeg bare beskjed om at "du er nødt til å kontakte noen, og spørre om du kan bli med dem!" og så fikk jeg absolutt null og niks "hjelp" fra den kanten der. jeg håper at de aller fleste ikke oppfører seg på denne måten altså. Forhåpentligvis får tråd-starter bedre hjelp enn dette. Anonymkode: 8cfe9...d20
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fy faen jeg skulle ønske at gruppearbeid var mitt største problem med skolen. #prestasjonsangst Yes, trade with me. Anonymkode: 2cbb6...211 LollllZzzZzzzzzzzZzz. Måtte bare ta med noen ekstra Z-er til LOL-en. Er du en av de som griner og faller i massiv "depresjon" hvis du får karakter B? 😆 Det går helt i dass med dagens generasjon som skal "prestere" snart mens de sover. Anonymkode: 90f7a...25b 6 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 Skjønner problemet, kjente litt på det selv som student. Jeg har ikke bedre forslag enn å sende en melding til ansvarlige der du spør om sosialisering er en del av pensum? Og skriv at om svaret er nei så bør du få tildelt en gruppe fordi du har prioritert andre enn dine medstudenter å sosialisere med på fritiden og i koronatiden slik at du har ikke fått noe forhold til noen som gjør det naturlig å spørre om å bli med i gruppe. Det er egentlig latskap når studier har gruppearbeid med gruppekarakterer. Det blir færre innleveringer å rette for de som får betalt for det. Det er derfor de har dette opplegget. Ikke fordi folk skal lære samarbeid som er den offisielle grunnen. Studentene blir da mye mer prisgitt andres innsats og gruppedynamikk. Selv den flinkeste han være uheldig å få dårlig karakter fordi han havnet i en "kranglegruppe". Anonymkode: e44eb...310 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: På slutten av semesteret har vi gruppeeksamen. Problemet er at vi skal velge grupper selv. På grunn av angst så har jeg i stor grad isolert meg selv de tidligere årene på studiet så har ikke fått noen gode venner på studiet. Men angsten er noe jeg aktivt jobber med. Bokstavelig talt alle andre er i etablerte grupper og skal snart begynne med en annen gruppeoppgave. Ettersom at vi ikke automatisk får gruppe så er jeg veldig nervøs over min egen fremtid. Er jeg dømt til å måtte droppe ut av studiet? Føler jeg ikke kan helt presse meg inn i noen andre sin gruppe heller så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 40ce1...c14 Man kan vel være alenegruppe selv om det er gruppeeksamen? Kunne det før i hvert fall Anonymkode: 8b872...64d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 De kan ikke stryke deg fordi du ikke er flink til å finne grupper, da får de hjelpe deg. Jeg hatet også gruppe prosjekt på universitet av denne grunn, og jeg er som lærer på vgs ekstra obs på denne når elevene skal jobbe sammen. Anonymkode: 099a9...dcd
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): På slutten av semesteret har vi gruppeeksamen. Problemet er at vi skal velge grupper selv. På grunn av angst så har jeg i stor grad isolert meg selv de tidligere årene på studiet så har ikke fått noen gode venner på studiet. Men angsten er noe jeg aktivt jobber med. Bokstavelig talt alle andre er i etablerte grupper og skal snart begynne med en annen gruppeoppgave. Ettersom at vi ikke automatisk får gruppe så er jeg veldig nervøs over min egen fremtid. Er jeg dømt til å måtte droppe ut av studiet? Føler jeg ikke kan helt presse meg inn i noen andre sin gruppe heller så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 40ce1...c14 Selvfølgelig ikke, bare spørr foreleser om hjelp eller send en melding på klassegruppa på FB om dere har en slik. Du må pushe deg selv litt, men du trenger ikke bli bestevenner med alle Anonymkode: 6872f...f9b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Nei’ absolutt ikke. Lag dette som ditt prosjekt! Du SKAL fullføre! Jeg var på nippet til å droppe ut selv av samme grunner. Drømmeyrket, svært vanskelig å komme inn.. endelig kom jeg inn men majoriteten av folka der var konkurransefolk som fremsto både kalde og lite hyggelige. Jeg bestemte meg for å bare kjøre på.. det være seg om jeg måtte være alene.. fant et par andre som følte litt på det samme, vips- noen år senere er jeg ferdig utdannet! Sett tilbake villle det vært katastrofalt å droppe ut pga dette. Det du opplever er veldig vondt fordi vi har så behov for å være del av en gruppe.. men det lager karakter og det vil bli bedre! Anonymkode: db196...bdb 1
Olise Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Jeg fikk stryk på gruppearbeid siden ingen ville ha meg med i gruppa si. Det er veldig vondt. Veldig sårt. Så jeg satt der helt alene hver gang de andre jobbet med gruppearbeid og jeg fikk ingen oppgave selv. Det gjør ufattelig vondt innvendig. 4
Majer Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 Pleier å være sånn at læreren setter sammen grupper med de som ikke finner noen. Min erfaring er at det kan dreie seg om så mange som 1/3 av studentene. Ville forhørt meg med lærer for sikkerhetsskyld:) 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 Jeg syns det er teit at dere ikke får hjelp? Vi har også hatt valgfrie grupper, men alltid fått beskjed om "dersom dere ikke finner gruppe selv, så kom til foreleser. Han setter dere i en gruppe". Jeg slet med å få venner på studiet da jeg er veldig sjenert, så dette var veldig greit. Havnet på gruppe med andre som heller ikke kjente folk noe godt og vi ble hverandres trygghet de årene Anonymkode: 58278...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #20 Skrevet 28. august 2022 Mange gode forslag her! Anonymkode: 40ce1...c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå