AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Nå har hun distansert seg mer og mer fra meg og er mer med ham. Han er frekk og han snakker til henne uten respekt, han gjør åpenbart narr av henne foran oss venninnene og ler det bort som en spøk, at hun er så dum i hodet haha fordi hun glemte å kjøpe snus til ham. Eller at hun er alkoholiker uten grenser haha fordi hun var ute og tok et glass vin med meg. De andre venninnene unngår å møte henne og ham, men jeg orka ikke å se på mer så jeg sa fra. Hun sa at han tullet og at han ikke mente det, og at han liker å ha ting på en viss måte bare, at han ikke mener noe vondt. Så rett etterpå ble kontakten vår mer sporadisk og hun kunne ikke lenger treffe meg så ofte eller ta telefonen når jeg ringte, hun er mer kjølige og avvisende mot meg. Har jeg ødelagt alt? Anonymkode: 9d3f9...dc3 1
Nymerïa Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Pass på å si til henne at du ønsker å ha kontakt og at du er der for henne om hun trenger det. Og så tror jeg du må vente og se. Du kan ikke presse fram noe, men hvis han er skikkelig ille så kommer hun sannsynligvis til å trenge støtte for å komme seg ut av dette. 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Det er veldig vanskelig å snakke til noen som er i et slikt forhold dessverre. Det som skjer er ofte at de velger den dårlige partneren, som har hjernevasket dem, istedenfor vennene. Det samme skjer med folk som er i sekter. Om man prøver å si at de er i en sekt, så går de gjerne bare dypere inn i sekten istedenfor å forstå hva som foregår. Til slutt har de ikke noen igjen utenfor sekten, og de som er i det dårlige forholdet, har bare drittsekken sin igjen. Eller psykopaten eller narsissisten for å bruke de uttrykkene. Jeg vet dessverre ikke hva du skal gjøre for å få henne tilbake, bortsett fra å beklage at du sa det, det tror jeg i alle fall du må gjøre. Du må kanskje late som du ikke ser det, til du finner en bedre strategi for å få henne til å forstå det. Anonymkode: 22747...62c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Av ig til så er det en god venninne i å holde munn og være der til støtte når man ser hvor det bærer hen. Å si ifra sånn som du gjorde, presser henne i motsatt retning. Han er den hun kan stole på nå, og ikke sine venner som mener at kjæresten hennes er en dritt. Til neste gang: spør henne heller om hvordan hun har det i forholdet med han. Spør om hun har det bra med seg selv. Bygg opp tillit til at hun stoler mer på deg enn hun burde stole på fyren hun er sammen med. Behandle henne godt og vis at kjærlighet har mange språk, deriblandt å være en god venn. Slik jeg ser det med det vennskapet dere har, så kan det skje to ting: hun blir og lar seg blinde av hans ord fordi alternativet er venninner som ikke liker ens valg. Eller så kutter hun dere ut, lar det gå tid, hun innser at dere hadde rett og kommer tilbake til deg. Hvis det sistnevnte skjer, så ha åpne armer. Anonymkode: aed38...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veldig vanskelig å snakke til noen som er i et slikt forhold dessverre. Det som skjer er ofte at de velger den dårlige partneren, som har hjernevasket dem, istedenfor vennene. Det samme skjer med folk som er i sekter. Om man prøver å si at de er i en sekt, så går de gjerne bare dypere inn i sekten istedenfor å forstå hva som foregår. Til slutt har de ikke noen igjen utenfor sekten, og de som er i det dårlige forholdet, har bare drittsekken sin igjen. Eller psykopaten eller narsissisten for å bruke de uttrykkene. Jeg vet dessverre ikke hva du skal gjøre for å få henne tilbake, bortsett fra å beklage at du sa det, det tror jeg i alle fall du må gjøre. Du må kanskje late som du ikke ser det, til du finner en bedre strategi for å få henne til å forstå det. Anonymkode: 22747...62c Ja, det er stor sjanse for at han manipulerer venninnen hennes og bryter henne ned psykisk. I mange forhold skjer dette, fordi mannen/damen vil ha partneren for seg selv. Anonymkode: aed38...2d2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #6 Skrevet 27. august 2022 Han høres ut som en narsissist. Det er et skadelig forhold, og venninnen din klarer ikke å se den manipulerende oppførselen hans. Jeg ville ha vært tydelig med henne om at dere ser at hun ikke blir behandlet bra, men at dere er der for henne, men at dere ikke er komfortable rundt han. Det at hun distanserer seg fra deg er nok hans jobb her. Han vil jo ha henne for seg selv og er livredd for å miste henne til en hvilken som helst person. Han psyker henne ned til å tro at hun ikke fortjener noe bedre. Dere gjør ikke noe feil her. Det er det han som gjør, og hun tillater dessverre det. Det er lite dere kan gjøre før hun er villig til å gå ut av forholdet selv. Anonymkode: f29bb...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå