Gå til innhold

Jeg jobber deltid fordi jeg vet at heltid ikke går uten å bli sykemeldt. De som jobber 100% er ofte sykemeldte og mindre på jobb enn meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er provoserende fordi de tjener mer enn meg samtidig som de er mindre tilstede. Burde jeg jobbe fulltid og være sykemeldt sånn som de? Jeg føler jeg blir straffet 

Anonymkode: 5975f...9a4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du jo.

Anonymkode: fb14b...ec1

• Liker 12
Skrevet

Hvorfor mener du det ikke går å jobbe 100%. Den som taper på det er du. Samfunnet er lagt opp til at man skal jobbe 100% både med tanke på pensjon og mulighet for pensjonssparing. Jeg hadde iallfall prøvd. 

Du vet ikke hva andre strir med og hvorfor de er sykemeldte. Men det er likevel en lege som sykemelder. 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er provoserende fordi de tjener mer enn meg samtidig som de er mindre tilstede. Burde jeg jobbe fulltid og være sykemeldt sånn som de? Jeg føler jeg blir straffet 

Ja, det bør du selvfølgelig. Noe annet er veldig dumt.

Anonymkode: f694e...2b1

• Liker 3
Skrevet

Hvem er "de"?

Hva jobber du med?

Hvorfor kan du ikke bare konsentrere deg om ditt eget liv, istedenfor andres?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det vil lønne seg for deg økonomisk.

Anonymkode: 45958...aed

• Liker 5
Skrevet

Man kan bare være sykemeldt ett år da, etter det går man drastisk ned i inntekt, hvis man ikke kvalifiserer til ufør, men da får man også gjerne mindre enn opprinnelig lønn (p.s: alle burde ha uførforsikring!)

Anonymkode: 21076...5e7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig. jeg har vært i 100% jobb siden 2006 og har vell kanskje totalt hatt 10-20 syke dager. mest syke barn dager

Anonymkode: c937c...4b0

• Liker 3
Skrevet

Hvordan vet jeg at ts er kvinne? Jo, for ingen mann har problemer med å jobbe 100 %.

Anonymkode: 2996e...cf8

• Liker 3
Skrevet

For noe vas . En fulltids stilling i Norge er kum 37,5 timer noe som er ganske lite for en arbeidsuke . 
Fordi du velger å jobbe lite bør du belønnes ? 

Anonymkode: 1cba2...617

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet jeg at ts er kvinne? Jo, for ingen mann har problemer med å jobbe 100 %.

Hva er galt med deg?😂

Anonymkode: fcd30...543

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

TS, det du har gjort nå er å gå i den klassiske syke-fellen. Du er for syk til å jobbe fulltid, men i stedet for å få vurdert arbeidsevnen din og redusert stillingen til den prosenten du tåler kombinert med ufør, så har du nå sagt fra deg alle rettigheter. For å fikse dette må du gå tilbake til full stilling så fort du kan, og holder det ut så lenge som mulig for å tjene deg opp igjen rettigheter og inntekt for helst minst tre år. Så kan du sette i gang prosessen med å få vurdert hvor stor restarbeidsevne du har formelt, og jobbe den prosenten, og så blir resten opp til 100 en prosent ufør.

Anonymkode: 89270...e72

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hah, da kjenner ikke du en del av de mennene jeg har jobbet med😆

Anonymkode: 89270...e72

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Her skjærer du veldig mange over samme kam kjære ts! 😳 jeg har jobbet ved siden av studier siden jeg var 16 år, mens jeg studerte hadde jeg sammenlagt mer enn en fulltidsstilling (noe de fleste har forøvrig når de studerer og jobber ved siden av), jeg har jobbet 100+% i snart 8 år og vært sykmeldt to ganger. En gang fordi jeg fikk Covid og en annen gang fordi jeg ble skadet i en trafikkulykke (flere brudd i høyre side av kroppen). Så nei, jeg er nok ikke mindre på jobb enn deg.

Anonymkode: 3e98a...a5e

Skrevet

Lol. Så rart folk som er mer på jobb i dager får flere dager vekk og…

Anonymkode: 5c885...005

• Liker 1
Skrevet

Du burde ta på deg 100%. Du mister pensjonspoeng og inntekt. Om du for fremtiden ikke kan gå tilbake til 100% vil det vurderes om du har fortsatt rett til stønad.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har du redusert stillingen uten å være sykemeldt, gå over på aap osv.? Siden du faktisk er syk.

Opplever sjeldent at noen er så mye sykemeldte i min bedrift, men vi har en som har vært 50% sykemeldt. Hun er nå 50% ufør, og jobber resten hos oss. Det er jo en vesentlig bedre ordning enn å bare jobbe 50% fordi det er det man klarer.

Anonymkode: c9bf6...d9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo oppskriften på å få minstesats uføretrygd dersom du blir så syk at du ikke kan jobbe i det hele tatt…

Anonymkode: d6161...76b

• Liker 6
Skrevet

Du vet jo ikke hva andre sliter med, selv om de har en fulltidsstilling. Forstår ikke helt logikken.

Anonymkode: 3b68f...67a

• Liker 1
Skrevet

Så du blir provosert av andre som var smarte nok å ha en 100% stilling, mens du bevisst har en mindre stilling??? Du vet nok heller ikke hele bakgrunnshistorien til de som blir sykemeldt.

Anonymkode: 828a5...8ee

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...