Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen slet med hemoroider i tredje trimester og til fødsel. Er det noe man burde ha «out of the way» før fødselen, eller blir det ikke helt bra før man er ferdig med graviditeten? 🙈

Anonymkode: d32f3...ee0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo få det under fødsel, så greit å vente. 

Anonymkode: fd277...9f1

Skrevet

Hadde det ca hele veien, og uansett om de er borte før fødsel så kommer de gjerne i trykkefasen uansett 😅 påvirket meg nada og fikk savle fra sykehuset etterpå 😊

Anonymkode: 5d20d...d1b

Skrevet

Takk for svar! Da prøver jeg bare lindre, men ikke stresse med det. Tenkte det ble verre med fødsel og mer press 🙈 og at de burde være så små som mulig frem til da. Det har blitt vondt og ubehagelig nå, men det er til og tåle :) 

Skrevet

Fikk hemoroider i siste trimester og de plaget meg faktisk en del. Forsøkte å bruke kun scheriproct salve, men den hadde lite virkning. Fikk etterhvert tips om at scheriproct også har stikkpiller, du må bare spørre apoteket fordi de oppbevares i kjøleskap - det hjalp for meg og jeg var veldig glad for at jeg hadde kommet langt med behandling før fødsel, for fødsel gjorde det ikke noe bedre! 😳 ja jeg fikk en «forverring» etter fødsel, men om ikke jeg hadde startet behandling, er jeg helt overbevist om at det hele hadde vært mye verre etterpå!

Anonymkode: aaba0...1b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fikk hemoroider i siste trimester og de plaget meg faktisk en del. Forsøkte å bruke kun scheriproct salve, men den hadde lite virkning. Fikk etterhvert tips om at scheriproct også har stikkpiller, du må bare spørre apoteket fordi de oppbevares i kjøleskap - det hjalp for meg og jeg var veldig glad for at jeg hadde kommet langt med behandling før fødsel, for fødsel gjorde det ikke noe bedre! 😳 ja jeg fikk en «forverring» etter fødsel, men om ikke jeg hadde startet behandling, er jeg helt overbevist om at det hele hadde vært mye verre etterpå!

Anonymkode: aaba0...1b7

Takk for tips!! 

Skrevet

Fikk en i 3.trimester og har den enda (utvendig) 😅 forsøkt salve uten hell! Skal på sykehus for å sjekke den ut, så håper på å få noen råd 

Anonymkode: 42339...a1e

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men i mitt tilfelle var det krise. Hadde en liten hemoroide på slutten av svangerskapet, og under fødsel eksploderte det til en drueklase baki der. Den ene måtte tømmes (var trombosert) og smertene var omtrent værre en fødselen.. kjentes ut som barberblader konstant baki der, selv med kraftige smertestillende. Så endte opp med å måtte få morfin. 

nå, 7 mnd etter fødsel, har jeg fått time til operasjon for å fjerne «marisker» (overflødig hud) etter hemoroidene. 

men å gjøre noe i forkant av fødsel, bortsett fra sheriproct salve og stikkpiller, er det nok lite vits i. Tror heller ikke leger osv. anbefaler det.

Anonymkode: 776d8...e59

Skrevet

Jeg fikk hemorider etter fødsel. Ble så jævlig forstoppet at ingenting hjalp. Det har blitt med meg mellom 12 og 14 år senere. Så vidt jeg trengte å presse før kulene tøt ut. Vondt har det vert å. Heldigvis har det roet seg nå 16 år senere. 

Svangerskap og fødsel er faen meg ingen lek

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke for å skremme deg, men i mitt tilfelle var det krise. Hadde en liten hemoroide på slutten av svangerskapet, og under fødsel eksploderte det til en drueklase baki der. Den ene måtte tømmes (var trombosert) og smertene var omtrent værre en fødselen.. kjentes ut som barberblader konstant baki der, selv med kraftige smertestillende. Så endte opp med å måtte få morfin. 

nå, 7 mnd etter fødsel, har jeg fått time til operasjon for å fjerne «marisker» (overflødig hud) etter hemoroidene. 

men å gjøre noe i forkant av fødsel, bortsett fra sheriproct salve og stikkpiller, er det nok lite vits i. Tror heller ikke leger osv. anbefaler det.

Det er små drueklase-nivå på dette. Jeg hadde en runde veldig tidlig i svangerskapet som forsvant av seg selv etter tre uker. Det var ikke så ille som dette. Men nå er det tilbake i et verre format, antar pga veldig tyngde og nedpress, og det føles ut som om det ikke har tenkt og bedre seg på egenhånd akkurat nå… 

Men det er greit og være forberedt på at dette kan skje! Skal prøve minke det så mye som mulig frem til fødsel selv om det kommer tilbake under og etter 🤞🏻Takk som deler! 

Skrevet

Uff, jeg stresser også litt med dette. Er over termin nå og har fått 3 utvendige hemoroider hvor en av de er skikkelig smertefull. Er veldig redd for hvor ille det blir etter fødsel, det gjør allerede vondt å sitte.

Anonymkode: 6caea...803

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, jeg stresser også litt med dette. Er over termin nå og har fått 3 utvendige hemoroider hvor en av de er skikkelig smertefull. Er veldig redd for hvor ille det blir etter fødsel, det gjør allerede vondt å sitte.

Anonymkode: 6caea...803

Jeg føler hvertfall noe senkende skuldre at det er helt vanlig og det er «lov» og ha hemoroider 🙈

Skrevet

Har slitt utolig mye med hemorider etter fødsel! I løpet av de første 6mnd etter fødselen så hadde jeg brukt scheriproct behandling minst 7 ganger.. Og da har jeg også gått flere uker innimellom å bare bitt tennene sammen, før jeg startet på ny runde.. det roet seg litt etter 8mnd, og jeg kunne endelig gå på do uten at det skulle gjøre jævli vondt. Nå 3 mnd senere sprakk de, og jeg er tilbake til utgangspunktet… 

Anonymkode: 826e4...a92

Skrevet
On 8/27/2022 at 12:59 AM, AnonymBruker said:

Det samme skjedde meg. Akkurat det samme. En fuckings knyttnevestor drueklase. Til og med jordmødrene fikk litt sjokk. Alt gikk tilbake forutenom den ene halvt utvendige som jeg fikk i svangerskapet. Behandlet med isbind, proctosedyl og stikkpiller i fleng. Har gått med den ene fordi jeg visste jeg skulle ha et barn til. Har gått greit, men en travel uke på jobben med mye belastning og konstant ståing, så este den siste ut igjen og jeg klarte ikke gå uten ekstreme smerter, fikk en kort sykemelding for å behandle den. Visste ikke at hemmorider kunne være så altoppslukende vondt!  😭🥴

Anonymkode: 33348...47f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 0.59):

Ser du skal fjerne mariskene, er det garanter at de blir borte? Hvor vondt vil behandling + tiden etterpå gjøre?

Burde man vente til man har fått det siste benet for å fjerne marisker eller kan man gjøre det selvom man kanskje skal få en unge til?

Anonymkode: bfc47...150

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det samme skjedde meg. Akkurat det samme. En fuckings knyttnevestor drueklase. Til og med jordmødrene fikk litt sjokk. Alt gikk tilbake forutenom den ene halvt utvendige som jeg fikk i svangerskapet. Behandlet med isbind, proctosedyl og stikkpiller i fleng. Har gått med den ene fordi jeg visste jeg skulle ha et barn til. Har gått greit, men en travel uke på jobben med mye belastning og konstant ståing, så este den siste ut igjen og jeg klarte ikke gå uten ekstreme smerter, fikk en kort sykemelding for å behandle den. Visste ikke at hemmorider kunne være så altoppslukende vondt!  😭🥴

Anonymkode: 33348...47f

Jeg visste heller ikke det kan gjøre så himla vondt! Har hatt hemoroider før, noen små, men ikke på dette nivået. At det gjør så vondt at man kan ikke sitte eller gå 😮 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...