AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Del Skrevet 26. august 2022 Hei! Vi skal gifte oss i august neste år, og har vært tidlig ute med å booke lokale(6mnd siden). Har vært veldig fornøyd med at lokale, kirke og fotograf er booket god tid i forveien, men jeg fikk en mail fra vår kontaktperson fra lokalet nå som skrev at "arrangementet ikke kunne videreføres i deres regi". Jeg er veldig frustrert over at denne mailen ble sendt to minutter på 16 på en fredag, og at jeg derfor nå ikke får tak i noen av de som har ansvar hos arrangøren. Jeg har forhørt meg litt rundt og det virker som om arrangøren ikke har avtale med lokalet lenger, og at lokalet skal pusses opp, slik at det ikke er mulig å arrangere noe bryllup der neste år i det hele tatt. Det står i kontrakten at avtalen er gjensidig bindende, men utenom dette ikke noe om arrangørens plikter ved avbestilling. Det står derimot at vi er nødt til å betale 25% av den totale summen dersom vi avbestiller etter at kontrakten er signert(signert i februar). Noen som vet noe om hvilke rettigheter vi har? Anonymkode: 072ea...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Del Skrevet 26. august 2022 Det er ett år til, at de gjør det en fredag ettermiddag så god tid i forveien bør ikke utløse SÅ mye stress. Anonymkode: 7e7af...798 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Del Skrevet 26. august 2022 Vi brukte mye energi på å velge lokaler i vinter, og har takket nei til lokaler som nå er booket. Vi bor i en stor by og etter korona er det stor pågang på bryllup - det utløser absolutt mye stress da det ikke er sikkert vi finner nytt lokale til samme dato som vi har booket kirke og fotograf. Spurte etter råd og tips, og setter lite pris på kritikk når jeg allerede har fått en fæl start på helgen. Anonymkode: 072ea...172 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Del Skrevet 26. august 2022 Skjønner godt frustrasjonen din! Hadde blitt ganske stresset selv av en sånn mail, men prøv å slappe av til mandag. Har dere alternative lokaler? Anonymkode: 8affb...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Del Skrevet 26. august 2022 Dere må uansett ikke betale noe når det er arrangør som avlyser, det får de ta på sin kappe. Det er skikkelig dritt, men forhåpentligvis har arrangør eller lokalet noen kontakter som kan hjelpe deg løse det. 🤞 Enig i at det dårlig gjort å avlyse rett før helga også, så dere må vente til mandag for avklaring. Men jeg er sikker på at det ordner seg. 🥰 Vi giftet oss i sommer i Oslo-området og begynte ikke å planlegge noe før 6 mnd før, allikevel hadde vi flere lokaler og datoer å velge mellom Så det er mulig! Kanskje noen har avbestilt siden sist dere hadde en sjekkerunde? Anonymkode: 9ee10...8c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fantasiah Skrevet 26. august 2022 #6 Del Skrevet 26. august 2022 (endret) Endret 26. august 2022 av fantasiah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Del Skrevet 26. august 2022 fantasiah skrev (1 minutt siden): Tusen takk for støtten! Jeg regner med at vi finner ut av ting ja, det føles bare veldig urettferdig at alt var på plass og så må vi "starte om igjen".... Og mente ikke at vi evt må betale for det, men lurer på om vi har krav for noen kompensasjon? I og med at vi måtte ha betalt dersom det var vi som avbestilte, bør det jo være sånn at lokalet må gi oss en form for kompensasjon når de avbestiller, siden avtalen er "gjensidig bindende"? Nei, neppe. Da de ikke har tatt inn klausuler om dette i kontrakten. De kan nok bare ta inn sin 25% fordi de har en økonomisk forpliktelse videre, og/eller har brukt timer og ressurser på dette, så slik sett logisk. Men du... Slapp av litt. Bryllupet er langt frem. Mye kommer til å gå skeis. Det er fredag kveld, så spar heller energi til neste kamp. Eller senk skuldrene, og få en mye bedre opplevelse totalt sett. Anonymkode: 86cc2...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Del Skrevet 26. august 2022 Just now, fantasiah said: Tusen takk for støtten! Jeg regner med at vi finner ut av ting ja, det føles bare veldig urettferdig at alt var på plass og så må vi "starte om igjen".... Og mente ikke at vi evt må betale for det, men lurer på om vi har krav for noen kompensasjon? I og med at vi måtte ha betalt dersom det var vi som avbestilte, bør det jo være sånn at lokalet må gi oss en form for kompensasjon når de avbestiller, siden avtalen er "gjensidig bindende"? Å be om kompensasjon i form av penger tror jeg nok ikke du vil komme noe videre med, men jeg ville vært tydelig på at dere hadde en gjensidig bindende kontrakt og at dere ønsker at de finner aktuelle alternative lokaler på den datoen dere ønsker. Anonymkode: 9ee10...8c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Del Skrevet 26. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Noen som vet noe om hvilke rettigheter vi har? Anonymkode: 072ea...172 Ingen. Jeg vet ikke om jeg forstår HI rett.. har dere en avtale/kontrakt med en Arrangør som igjen har en avtale/kontrakt med et Lokale, eller har dere en avtale/kontrakt direkte med Lokalet? Anonymkode: f074d...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi Skrevet 27. august 2022 #10 Del Skrevet 27. august 2022 Uff. Så lite profesjonelt av lokalet. Pust med magen nå. Du her god tid. Vi måtte utsette vårt bryllup pga korona og fant en ny dato som passet for lokalet, fotograf og kokk. Eneste det ikke gikk for var sminkøreren. Og det endte opp med å bli en historie det også, men men. Bryllupsplanleggeren vår fortalte om en krise et av hennes par hadde. Der hadde lokalet dobbelbooket og DET var krise for bryllupet var om tre uker. Men de fant et lokalet de likte enda bedre og alle ble fornøyd. Start jobben med å finne et bedre sted allerede nå. Det kommer til å gå helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå