AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Etter 4 år går jeg meg fortsatt vill i jungelen av barneklær. Problemet er at jeg ender opp med ALT for mye klær! Så hva trenger man egentlig? Man har softshell, skalltøy, regntøy, vattert yttertøy, thermoklær, parkdress, regndress for helår, regndress for vinter, dunjakker, dockboots, Goretex, gummistøvler osv… ender opp med at jeg kjøper ALT dette, pluss klær til pent bruk. Men hva trenger man egentlig? Trenger man tykk jakke og regntøy når man kan bruke skalljakke med tilpasset antall lag med ull/fleece? Hva er dere «must have» til barnehagebruk, og når bruker dere det? Jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at jeg bruker 15-20 000kr på yttertøy og sko til barnet…. For ikke å snakke om alt kaoset i skuffer og skap. Anonymkode: eed95...96d 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Regntøy, vinterdress og parkdress til høst/vår er lurt. Gummistøvler, vintersko og cherrox. Tynn ull og tykk ull til å ha under dress. Tenker at softshell og skalltøy har mye samme bruk som parkdress. Og at helårsregntøy/vattert yttertøy/thermoklær kan erstattes med enten vanlig regndress/parkdress med ull under eller vinterdress. Jakker kan være fint til og fra, men blir etter min erfaring lite brukt i barnehagen. Anonymkode: 15b50...69d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Vinterdress, regntøy, skalltøy og vindfleecejakke holder for oss. Av sko: mellomhøye Goretex, joggesko, sandaler, vintersko og dockboots. Har i tillegg gummistøvler fordi vi har arvet det. Anonymkode: dd379...70f
Ulrikke Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Skalltøy (gjerne todelt, kan bruke jakke og bukse hver for seg), regntøy (ikke fôret, regulerer med lag under) og vinterdress. Har også hatt et todelt vintersett som skift/hjemmebruk feks, og bare brukt jakka om vinteren. Har også brukt vindfleece fra Polarn i Pyret masse. Softshell blir fort for varmt store deler av sesongen. Vintersko (gore-tex) og cherrox/dock boots (de med gummi helt opp). Joggesko og goretex joggesko. Vi har også brukt gummistøvler fordi de er høyere enn goretexskoene og dock boots og cherrox blir for varmt om sommeren. Også eventuelt sandaler til sommerbruk da... Det blir jo en del, men føler vi har brukt alt masse! 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Dette har vi til barna i løpet av ett helt barnehageår: regnsett, foret regndress, vinterdress, parkdress og todelt skallsett. Joggesko, mellomsesongsko, vintersko, dock boots og vanlige gummistøvler. Det har fungert helt ypperlig. Vi har ikke dobbelt opp av noe, men «overlapper» med det vi har. Når det kommer til mellomlag derimot så syns jeg det er vanskelig😂 Her har de MYE. Todelt fleece sett, fleecedress, tynn ulldress, tykk ulldress, tynt todelt ullsett, tykt todelt ullsett, hjemmestrikka osv.. Anonymkode: 679f8...94d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Skalljakke skallbukse skalldress softshelldress vinterdress har gjerne to av vinterdress og skalldress sandaler joggesko halvhøye goretex støvler Vintersko Goretex Regnvotter vintervotter tynne ullvotter overtrelksvotter tynn ulllue tykkere ulllue kivat lue vinterlue balaclava ull som mellomlag på høst/vinter vi er mye ute etter barnehage så vi har flere av hver ting Anonymkode: 469ed...0f9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skalljakke skallbukse skalldress softshelldress vinterdress har gjerne to av vinterdress og skalldress sandaler joggesko halvhøye goretex støvler Vintersko Goretex Regnvotter vintervotter tynne ullvotter overtrelksvotter tynn ulllue tykkere ulllue kivat lue vinterlue balaclava ull som mellomlag på høst/vinter vi er mye ute etter barnehage så vi har flere av hver ting Anonymkode: 469ed...0f9 Glemte softshelljakke Anonymkode: 469ed...0f9
fru Alving Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Vi har kun hatt vinterdress og regntøy. Har gjerne hatt en sånn HH vindtett bukse som regnbukse og da har vi brukt den før og etter vintersesongen med jakke til. I barnehagen hadde vi alltid to vinterdresser fjorårets og den nye, så vi hadde å bytte på. Har hatt vintersko og regnstøvler med for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå