Gjest Gjesta Skrevet 24. november 2005 #1 Skrevet 24. november 2005 Jeg skal hjelpe min datter med å regne ut omkrets og areal av en trekant. Hjernen har innført full streik. Javel. Omkretsen er målene på alle siden plusset sammen vel? Men arealet? :klø: Tror jeg skal ta grunnskolen om igjen...
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #2 Skrevet 24. november 2005 grunnlinje x høyde /2 Er det ikke det...? lenge siden jeg hadde matte også... ellers vil jeg tro det står i matteboka hennes?
Gjest Gjesta Skrevet 24. november 2005 #3 Skrevet 24. november 2005 Ja men de har ikke lært om deling enda...
Cata Skrevet 24. november 2005 #4 Skrevet 24. november 2005 grunnlinje x høyde /2 Er det ikke det...? ← Jo, det stemmer det.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #5 Skrevet 24. november 2005 Trodde ikke de lærte omkrets/areal uten å ha lært å gange/dele???
Gjest Gjesta Skrevet 24. november 2005 #6 Skrevet 24. november 2005 Trodde ikke de lærte omkrets/areal uten å ha lært å gange/dele??? ← Neida. De har lært det. Bare hun som påstår at de ikke skal bruke det. Beklager, som sagt, hjernen streiker helt her nå. Skrevet bredde ganger høyde : 2 og svaret. Det er slik jeg har lært det. Vet ikke om noen annen måte jeg. Men takk for hjelpen i hvert fall.
Gjest Hilde Skrevet 24. november 2005 #7 Skrevet 24. november 2005 Dette er en kjempefine side både for elever og foreldre - i alle aldre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå