Gå til innhold

Rimelige men fine julegaver man har bruk for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips. Har ikke så god råd men lyst å kjøpe noe bra til mine nærmeste . Hva hadde du kjøpt eller hva hadde du blitt glad for 🎄🧑🏻🎄

alder 10-80 😄

Anonymkode: 80f83...a62

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokolade, kaffe eller litt velvære? Fant noen kule vanter, kjedelige trauste vanter har jo alle men litt artige er jo gøy. Frelsesarme har sokker rundt juletider og da kjøper du samtidig et varmt måltid. Skikkelig fine tykke soller.

Anonymkode: 9fb0f...7c3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjokolade, kaffe eller litt velvære? Fant noen kule vanter, kjedelige trauste vanter har jo alle men litt artige er jo gøy. Frelsesarme har sokker rundt juletider og da kjøper du samtidig et varmt måltid. Skikkelig fine tykke soller.

* Såler! innlggs såler i ull er kjempe digg.

• Nyttig 1
Skrevet

Tepper, lykter, pynteting, kopper, puter osv på -70%torgene på Kid, princess osv pleier jeg å finne mye fint 👍

• Liker 1
Skrevet

Til voksne:

- Aldri nips, tilfeldig bok på salg som ikke kan byttes osv. Generelt ikke noe fordi «det var på salg, jeg synes den så grei ut» (blir bare avfall). 

- Spiselig du vet de liker er bra

Barn: spør foreldrene hva de er opptatt av. Kjøp noe med byttelapp i tilfelle de får dobbelt opp.

Her varierer det jo voldsomt. Noen liker tegnesaker, andre bøker eller Legopakke. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ville likt strikkede ullsokker. Fingervanter man kan bruke på mobilskjermen. Hjemmelaget øl/likør.

Anonymkode: ae675...715

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lillpia skrev (3 minutter siden):

Tepper, lykter, pynteting, kopper, puter osv på -70%torgene på Kid, princess osv pleier jeg å finne mye fint 👍

Dette er de aller verste gavene jeg kan få. 
Hos meg blir det bare avfall. 

Kopp er bedre i den forstand at det kan drikkes av i det minste. 

Tar mye heller sjokolade og en pose med kaffe eller julete. Enten spiser man det selv, eller så kan det serveres til besøk/fredagskaffen på jobb. 

Elsker strikk, men det er jo ikke rimelig. Og jeg vil gjerne bestemme farge selv :) 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 22
Skrevet

Vet du ikke så spør du hva de ønsker seg. Eller gir penger eller gavekort. Det verste er å få fullt av billig ræl som man enten har 13 av på dusinet fra før, ikke vil ha, ikke liker eller ikke vil bruke. Det havner rett i søpla her i huset.

Anonymkode: a936d...5a1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet du ikke så spør du hva de ønsker seg. Eller gir penger eller gavekort. Det verste er å få fullt av billig ræl som man enten har 13 av på dusinet fra før, ikke vil ha, ikke liker eller ikke vil bruke. Det havner rett i søpla her i huset.

Anonymkode: a936d...5a1

Hvorfor i søpla? Uønskede julegaver kan gi kroner i kassa dersom det doneres til en bruktbutikk

• Nyttig 4
Skrevet
Lillpia skrev (5 minutter siden):

Dette er etter min mening noe som absolutt ikke er noen god idé. Å få en haug med gjenstander og nips man til slutt ikke vet hvor man skal plassere og som kanskje ikke passer med egen smak, er en dårlig idé.

Mye bedre med forbruksvarer som er nyttig. Iallfall til voksne folk.

Anonymkode: 97566...e04

• Liker 17
Skrevet
Lillpia skrev (7 minutter siden):

Nei, ikke mer ting, tang og tull.. Huff, søppelberget på jorda bare vokser og vokser..

Anonymkode: 5f06a...4d9

• Liker 8
Skrevet
Lillpia skrev (3 minutter siden):

Med all respekt, men alt du beskriver er ting jeg allerede har alt for mye av. Det gjelder vel de fleste som har passert 25år. Jeg har 7 pledd og 15 kopper som jeg i løpet av årene har fått i gave. Det er godt ment fra givere, men pynteting, pledd, servietter og lysestaker er noe det går inflasjon i fordi alle tenker at det er det beste å gi i julegave. Da blir det til slutt bare stress å tenke på og finne ut hvor du skal gjøre av alle dingsene

Anonymkode: a6255...7a2

• Liker 7
Skrevet

Barn: pysjamas fra hm, cubus, lindex eller kappahl. Enkelt å bytte dersom str eller motiv er feil

Voksne: ullsokker og hjemmelagde brente mandler 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du flaks, kan du finne skikkelige kokkekniver på salg. Kan ikke sammenlignes med sløve kniver fra Ikea. 

• Liker 1
Skrevet

Til voksne har jeg i det siste gitt litt "fine" vaskeprodukter. Fra Klar f.eks eller lignende, finnes jo i alle prisklasser.

Strikkede ullvotter blir også tatt i mot 😊 Er jo veldig mange som kjøper rituals, der er det ofte salg i forbindelse med Black friday. 

Ungene fikk i fjor et tegnehefte for 25 kr fra rusta og en liten sjokolade ved siden av, helt topp gave. Men der er også forbruksvarer som klær også veldig greit.

Anonymkode: 395b1...73d

Skrevet

Stjernekikkert

Anonymkode: 71efb...1fc

• Liker 1
Skrevet

Til voksne: ting som kaffe, te, krydder, sjokolade, vin synes jeg er veldig greit å få.  Synes ullsokker, fin peistenner, trådløs lader, gavekort på butikker og restauranter er og veldig kjekt. 

Til barn så er det veldig avhengig av alder og interesser. 

Sliter du med å finne noe så er stor koffert med tegnesaker eller hobbykasse der de kan lage ting selv veldig koselig å få. 

Anonymkode: a1262...877

• Liker 1
Skrevet

Ting som kan spises eller drikkes. Gjerne noe giver har lagt selv. Hadde blitt kjempe glad for hjemmelagd saft/syltetøy/kjeks/marmelade osv. Eller ulllabber/vanter. Hva med å bake julekaker til noen du vet ikke gidder å bake så mye selv? 
Setter mere pris på en 200 grams melkesjokolade enn noe pynteræl fra nille i alle fall.

Anonymkode: 7b967...88d

• Liker 5
Skrevet

Det kommer jo veldig an på de du skal gi til. Men i min omgangskrets er vi glade i spiselige gaver (men det funker absolutt ikke for alle). 

Jeg liker å få ullsokker som er kjøpt på en lokal butikk der jeg er fra. Elles gir vi ofte gavekort på butikker der vi vet vedkommende går ofte.

Skrevet

Ullsokker

God olivenolje og balsamico (kjøpt i spesialbutikk)

Spekepølser fra lokalt

Gode kniver

Sminkepalett og sheet-masks 

Kjemisett og rubiks kube og slim!

Stearinlys av god kvalitet (hvite)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...