Gå til innhold

Myser så mye - finnes det noe å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig lyssensitiv så går og myser hele tiden når jeg er ute. Bruker solbriller når det er sol, men synes ikke det hjelper noe særlig heller. Myser også når det er overskyet.

Så meg selv i et butikkvindu i dag, og så nesten ut som om øynene mine forsvant i ansiktet. De var - for å sette det litt på spissen - knappenålsstore! Også blir det jo så masse linjer i huden rundt øynene og på nesa!

Noe som kan gjøres? Må man gå med skikkelig mørke solbriller hele tida, selv når det er overskyet og ingen andre bruker briller?  Kan det rettes på på noe vis?

Anonymkode: a3e38...810

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hvorfor du er lyssensitiv da?

Anonymkode: 98e12...f43

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker du ordentlige solbriller da? Ikke bare billige?

Anonymkode: a8839...a50

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hvorfor du er lyssensitiv da?

Nei.. trodde kanskje det var noe som kunne komme med alderen?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker du ordentlige solbriller da? Ikke bare billige?

Anonymkode: a8839...a50

Både og.. men synes fortsatt ikke at det hjelper særlig

Skrevet

Har det på samme måten selv, og fikk høre fra øyelege(riktignok mange år siden) at nærsynte ofte er litt mer lyssensitive, men at min lyssensitivitet var tydelig mer enn det. Han sa at noen bare er sånn. Nå er jeg gått fra nærsynt til litt langsynt pga. alder, og er fortsatt like lyssensitiv som da jeg var ung.

Så vidt jeg kjenner til er det ingen kur i og med at det ikke er noe galt med øynene, men det er alltid nyttig likevel å få sjekket synet hos øyelege for å helt utelukke evt. sykdommer.

Bortsett fra at noen bare er generelt lysfølsomme, så finnes det migrenetilstander som fører med seg dette som symptom.

Anonymkode: 890a6...55d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.. trodde kanskje det var noe som kunne komme med alderen?

Ville tatt en sjekk hos fastlege eller øyelege først og fremst da for å utelukke sykdom.

Skrevet

Jeg er også sånn, og har briller, så får ikke brukt solbriller. Er et mareritt 🙈

Anonymkode: 63986...6fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er også sånn, og har briller, så får ikke brukt solbriller. Er et mareritt 🙈

Anonymkode: 63986...6fb

Solbriller med styrke er tingen👌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...