Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir kanskje litt langt, men setter pris på deg som leser dette og som kommer med råd. ❤️ 

Sitter på badet og gråter fordi jeg har innsett at det ikke lenger er noe å gjøre for forholdet til meg og min kjæreste gjennom 4 år. 

Jeg har innsett at jeg ønsker å gå ifra han. Men, vi kjøpte hus sammen i 2019, og tanken på å gå gjennom den prosessen skremmer meg og får meg til å tviholde på forholdet selv om det ikke er vits.. 

Jeg vet med sikkerhet at han ønsker å fortsette å eie boligen (det er greit for meg, for det vil ikke jeg), så hva vil dette ha å si for min del? Er det slik at han kjøper meg ut? Vil jeg tape penger på dette? 
Jeg spør bare fordi jeg er student, så det er ganske kritisk for meg dette med penger. 

Er det noen som har erfaring med dette? 

(Vi har ikke samboernontrakt, men jeg vet at vi lett kommer til enighet om fordeling av ting osv) 

Vær så snill å vær hyggelige i kommentarfeltet, gjerne ikke kommenter hvis du har noe å kritisere meg for. Spør bare av ren fortvilelse og fordi jeg har null anelse på hva som venter meg ved samlivsbrudd og felles bolig.. 

Anonymkode: e5695...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, ble en skrivefeil ser jeg. Skulle ikke stå at vi har vært sammen i 4 år, men 8. 

Anonymkode: e5695...bb1

Skrevet

Eier dere 50/50 huset? Tinglyst, eller ved samboerkontrakt eller at dere begge står oppført på lånet? Da innhenter dere hver deres megler som markedspris estimerer huset og du selger din andel til han med verdi midt imellom hva hver deres megler kom frem til. Evt avtaler pris selv. Da betaler du han ut 50% av prisen minus gjeld og han overtar din del av gjelden, om banken mener han har råd.

Har dere kjøpt huset, men han står som kjøper og du betaler leie til han, så eier han alt.

Anonymkode: e04b4...8bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...