Kipling Skrevet 28. august 2022 #81 Skrevet 28. august 2022 On 8/26/2022 at 4:13 PM, AnonymBruker said: Hva er vitsen, for er man egentlig i et forhold hvis man knuller rundt? Jeg og min kone har alltid vært trofast mot hverandre, hatt masse deilig sex, kunne ikke tenke meg å på en måte ødelegge dette med å blande inn andre. Jeg trodde sex var limet i et forhold, noe som gjør et godt forhold fantastisk. Men jeg er muligens blitt gammel, umoderne og akterutseilt 🤔 Anonymkode: a70d9...858 Tror et "åpent forhold" generelt sett er kode for sanksjonert utroskap pga skjevt maktforhold. Den ene partneren er mer attraktiv enn den andre, og det "åpne forholdet" eksisterer fordi den attraktive ikke vil være eksklusiv med den usexy, men heller kunne ha sex med mer sexy mennesker, mens den usexy aksepterer det fordi de er redd for hva dom blir svaret hvis de sier nei til det. Tror illusjonen om to sexy mennesker som elsker hverandre og har heit sex med andre sexy mennesker begge to, men fortsatt er i et forhold sammen, er ekstremt skjeldent. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #82 Skrevet 29. august 2022 5 hours ago, Kipling said: Tror et "åpent forhold" generelt sett er kode for sanksjonert utroskap pga skjevt maktforhold. Den ene partneren er mer attraktiv enn den andre, og det "åpne forholdet" eksisterer fordi den attraktive ikke vil være eksklusiv med den usexy, men heller kunne ha sex med mer sexy mennesker, mens den usexy aksepterer det fordi de er redd for hva dom blir svaret hvis de sier nei til det. Tror illusjonen om to sexy mennesker som elsker hverandre og har heit sex med andre sexy mennesker begge to, men fortsatt er i et forhold sammen, er ekstremt skjeldent. Du har rett i den første antagelsen. Skjev maktbalanse er det i mange forhold, men ikke nødvendigvis pga utseende - men pga skjevheten i muligheten for sex. Kvinnen i forholdet kan ganske enkelt få sex med mer attraktive menn enn hun selv. Mannen kan ikke få sex med kvinner mer attraktiv enn han selv. Naturlig at kvinnen da ønsker å benytte seg av det. Ang det siste tar du fundamentalt feil. Blant oss som er attraktive og sexy er faktisk åpne forhold ennå mer vanlig. Fordi det er enklere på generelt grunnlag å finne partnere. Forskjellen er at vi holder oss til hverandre og lukkede miljøer og menger oss ikke med bermen. Så referansepunktene dine til åpne forhold blir disse halvsære folkene du ser i dokumentarer på FEM. Anonymkode: d61ba...fa5 2
MuffinStud Skrevet 29. august 2022 #83 Skrevet 29. august 2022 Ja, åpent forhold er selvfølgelig en uting når det er påtvunget/innført av den ene parten. At åpent forhold er normalt i den forstand at det er mange par som lever lykkelig slik, betyr ikke at personer som ikke ønsker slikt skal "prøve" eller "åpne seg" for det for å ikke være "fordomsfulle". Jeg står gjerne på barrikadene for de som føler at de blir stigmatisert grunnet sin livsstil. Allikevel er ikke åpent forhold noe for meg eller noe jeg føler at jeg trenger å teste ut for å avgjøre dette. 1
*Mocca* Skrevet 29. august 2022 #84 Skrevet 29. august 2022 Isambard skrev (10 timer siden): Fint at du trives, men hvis du googler litt ser du fort at åpne forhold har liten sjangse til å vare livet ut. Man snakker om skilsmisserate på kanskje 92%, men man kan jo si at det er et tegn på at de bare holder sammen så lenge begge trives med det. Jeg er litt skeptisk til om folk er skapt for polygami. Dere snakker nok mye sammen etc, men det er jaggu mye som må bearbeides også. Jeg har vanskelig for å tro at all sjalusi og usikkerhet blir borte når partneren ligger med andre. Særlig hvis man har sterke følelser. Monogame forhold har også liten sjanse for å vare livet ut. En ting er hvor mange som faktisk skiller seg. En annen ting er at få av de monogame forholdene er monogame....en stor andel er utro minst en gang, både menn og kvinner.... Det er ofte like mye som bør snakkes om i monogame forhold, men folk gjør det ikke. SlemUlv skrev (9 timer siden): Jeg er mye mindre sjalu i mitt polyforhold, en jeg var i mine monogame. Jeg stoler mer på mine poly partnere, en jeg gjorde på mine monogame. Jeg elsker mine partnere, og jo seff har jeg blitt sjalu. Men det var et kort øyeblikk, hvor jeg ikke hadde sett ene partneren min på en stund, og jeg ble sjalu fordi jeg savnet dem. Det gikk over så fort jeg innså hvorfor, og fikke snakket med min partner om det. Jeg har vært med ene partneren min i 11år, og har ingen planer om å forandre noen ting. Samme her, fordi jeg vet vi snakker om det hvis det er noe, hvis noen oppstår...og så håndterer vi det. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #85 Skrevet 29. august 2022 Kipling skrev (8 timer siden): Tror et "åpent forhold" generelt sett er kode for sanksjonert utroskap pga skjevt maktforhold. Den ene partneren er mer attraktiv enn den andre, og det "åpne forholdet" eksisterer fordi den attraktive ikke vil være eksklusiv med den usexy, men heller kunne ha sex med mer sexy mennesker, mens den usexy aksepterer det fordi de er redd for hva dom blir svaret hvis de sier nei til det. Tror illusjonen om to sexy mennesker som elsker hverandre og har heit sex med andre sexy mennesker begge to, men fortsatt er i et forhold sammen, er ekstremt skjeldent. Tja, det er en fin teori, men i praksis er det veldig mye lettere for kvinnene i det åpne forholdet, å møte noen. Her var det mannen som tok opp tema med åpent forhold. Det ble grundig gjennomtenkt og diskutert over lang, lang tid før vi begynte på det. Både å bli kjent med andre par (det er hovedønsket) og enkeltpersoner. Jeg har alltid hatt høy seksuell drive, så selv om det var han som tok sjansen og foreslo det, kunne det sånn sett like gjerne vært meg. Vil si vi er like runde og usexy begge to😂😂 Men det er definivt lettere for meg å møte noen enn for han. 80% av alle kvinnene han kommer i kontakt med bli enten furt for at han er i forhold, skal forsøke å gjøre han monogam eller var bare lystne der og da de begynte å skrive sammen, for så å trekke seg. Jeg kan gå inn i hvilket som helst fora på nett og si «hei», også står det 20 villige karer i kø. Så er det kanskje en som faktisk er aktuell Trist men sant… Anonymkode: 534dd...e20 2 1
*Mocca* Skrevet 29. august 2022 #86 Skrevet 29. august 2022 Isambard skrev (12 timer siden): Fint at du trives, men hvis du googler litt ser du fort at åpne forhold har liten sjangse til å vare livet ut. Man snakker om skilsmisserate på kanskje 92%, men man kan jo si at det er et tegn på at de bare holder sammen så lenge begge trives med det. Jeg er litt skeptisk til om folk er skapt for polygami. Dere snakker nok mye sammen etc, men det er jaggu mye som må bearbeides også. Jeg har vanskelig for å tro at all sjalusi og usikkerhet blir borte når partneren ligger med andre. Særlig hvis man har sterke følelser. Sjalusi er forresten en følelse som ikke forsvinner... Den er der i monogame forhold, i åpne forhold, i polyamorøse forhold, på arbeidsplassen, mellom venner, mellom søsken osv osv..... Det handler om hvordan man håndterer sjalusien, ikke at man tror den skal forsvinne... Mennesket kjenner sjalusi i mange former, enten pga ytre ting eller av ting skapt i eget hode.
*Mocca* Skrevet 29. august 2022 #87 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Tja, det er en fin teori, men i praksis er det veldig mye lettere for kvinnene i det åpne forholdet, å møte noen. Her var det mannen som tok opp tema med åpent forhold. Det ble grundig gjennomtenkt og diskutert over lang, lang tid før vi begynte på det. Både å bli kjent med andre par (det er hovedønsket) og enkeltpersoner. Jeg har alltid hatt høy seksuell drive, så selv om det var han som tok sjansen og foreslo det, kunne det sånn sett like gjerne vært meg. Vil si vi er like runde og usexy begge to😂😂 Men det er definivt lettere for meg å møte noen enn for han. 80% av alle kvinnene han kommer i kontakt med bli enten furt for at han er i forhold, skal forsøke å gjøre han monogam eller var bare lystne der og da de begynte å skrive sammen, for så å trekke seg. Jeg kan gå inn i hvilket som helst fora på nett og si «hei», også står det 20 villige karer i kø. Så er det kanskje en som faktisk er aktuell Trist men sant… Anonymkode: 534dd...e20 Ja, kvinner får flere tilbud. Men hvor mange av de 20 villige er egentlig aktuelle.... Kanskje 1..... Forskjellen er at for menn ville sannsynligvis alle 20 vært knullbare..... 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #88 Skrevet 29. august 2022 *Mocca* skrev (52 minutter siden): Ja, kvinner får flere tilbud. Men hvor mange av de 20 villige er egentlig aktuelle.... Kanskje 1..... Forskjellen er at for menn ville sannsynligvis alle 20 vært knullbare..... Jeg får nok langt flere tilbud en mannen min, men han har hatt flere partnere ( 1 mer) en meg de årene vi har hatt åpent forhold 😊. Skorter ikke akkurat med tilbud til samboeren min heller da. Han er ikke akkurat usexy for å si det sånn 😅 Mange tilbud betyr ikke automatisk flere partnere🤷🏼♀️. Nå er ikke jeg åpen for sånne tilbud heller da. Det skal være sagt. Om jeg finner en mann interresant, er jeg den som tar initiativ💃🏼 Anonymkode: ce469...756
*Mocca* Skrevet 29. august 2022 #89 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får nok langt flere tilbud en mannen min, men han har hatt flere partnere ( 1 mer) en meg de årene vi har hatt åpent forhold 😊. Skorter ikke akkurat med tilbud til samboeren min heller da. Han er ikke akkurat usexy for å si det sånn 😅 Mange tilbud betyr ikke automatisk flere partnere🤷🏼♀️. Nå er ikke jeg åpen for sånne tilbud heller da. Det skal være sagt. Om jeg finner en mann interresant, er jeg den som tar initiativ💃🏼 Anonymkode: ce469...756 Samme her.... Man hopper jo ikke på alt som er, man har en standard og ting skal klaffe. Når jeg er interessert tar jeg initiativ og er ivrig. Er jeg ikke ivrig blir det aldri treff. Og jeg tror egentlig det er mye av problemet der, menn som tar vare på seg selv, steller seg, kler seg bra, presenterer seg bra på Tinder og lignende....de får tilbud. Men mange menn gjør ingenting sånt, forfaller og klager over at damene får mange flere tilbud.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #90 Skrevet 29. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Mange tilbud betyr ikke automatisk flere partnere🤷🏼♀️. Nå er ikke jeg åpen for sånne tilbud heller da. Det skal være sagt. Om jeg finner en mann interresant, er jeg den som tar initiativ💃🏼 Hvordan pleier det å foregå med nye partnere? Er det single? Er det andre i åpne forhold? Er de fleste andre inneforstått med at det blir med sexen og ikke noe mer? Er det aktuelt med fast ekstra partner eller føler du at poenget med åpent forhold er at de holdes "nye og ferske"? Prøver å du å styre unna de som kanskje håper på noe langvarig? Hva hvis personen som viser tydelig at han er interessert også er gift? Anonymkode: 0a821...9a2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #91 Skrevet 29. august 2022 3 hours ago, *Mocca* said: Ja, kvinner får flere tilbud. Men hvor mange av de 20 villige er egentlig aktuelle.... Kanskje 1..... Forskjellen er at for menn ville sannsynligvis alle 20 vært knullbare..... Nei. Kvinner kan uten problemer ligge med menn som er mer attraktiv enn de selv. De kan de aller fleste menn bare glemme. Forøvrig også morro at tråder som dette alltid ender opp på flerfoldige sider. Sterkt drevet frem av illsinte og frustrerte kvinner som får virkelighetsforståelsen sin rokket ved 😅 Anonymkode: d61ba...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #92 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan pleier det å foregå med nye partnere? Er det single? Er det andre i åpne forhold? Er de fleste andre inneforstått med at det blir med sexen og ikke noe mer? Er det aktuelt med fast ekstra partner eller føler du at poenget med åpent forhold er at de holdes "nye og ferske"? Prøver å du å styre unna de som kanskje håper på noe langvarig? Hva hvis personen som viser tydelig at han er interessert også er gift? Anonymkode: 0a821...9a2 Det varierer kanskje fra forhold til forhold, men her er vi veldig tydelige fra første (chat-)samtale om at vi er i åpent forhold. Jeg har det alltid i profilteksten på ulike sider, samboer opplever det bedre når han introduserer konseptet åpent forhold i selve samtalen, og det er helt greit for meg. Men det er altså en grunnregel at personen vi møter skal vite at vi er i åpent forhold og at dette vil være et seksuelt forhold helt uten at det er mulighet for noe mer. Gir den aktuelle personen inntrykk av at «jeg skal nok vise deg at jeg er bedre enn din partner» er det over og ut (av en eller annen grunn er det alltid kvinnfolk som skal prøve seg på det😂) Det er alltid spennende med noe nytt, men sex er jo ofte bedre når man kjenner hverandre mer og er trygge på hverandre. Så det ideelle for oss er en fast partner å møte, feks en gang i mnd for sex. Drømmesituasjonen er å ha et annet åpent par å møte jevnlig. Fordi det for vår del handler vel så mye om hverandres nytelse, og det å kunne være med begge to er bare…😍 Det er også et krav at den vi møter skal være singel eller i et åpent forhold. Har selv opplevd utroskap, og det er stygge, mørke greier. De som gir uttrykk for at de er gift men ønsker litt spenning etc får «dessverre» grei beskjed i retur om å skaffe seg en ryggrad, for det finnes ingen pen måte å si hvor ondskapsfullt utroskap er. Så å bidra til det er helt uaktuelt. Anonymkode: 534dd...e20 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #93 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 21.48): Har man mye kjærlighet å gi,så er åpent forhold helt greit. Et åpent «forhold» passer vel best når man har lite kjærlighet (og lojalitet) å gi. Anonymkode: f8ffa...50e 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #94 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan pleier det å foregå med nye partnere? Er det single? Er det andre i åpne forhold? Er de fleste andre inneforstått med at det blir med sexen og ikke noe mer? Er det aktuelt med fast ekstra partner eller føler du at poenget med åpent forhold er at de holdes "nye og ferske"? Prøver å du å styre unna de som kanskje håper på noe langvarig? Hva hvis personen som viser tydelig at han er interessert også er gift? Anonymkode: 0a821...9a2 De andre jeg og min samboer har hatt relasjon med, har vært single. Vi er begge begge veldig tydelige på at vi er i et samboerskap med en annen som alltid vil være første prioritet. Vi er veldig tydelige på å ikke gi uklare forventninger osv. Jeg har en annen fast jeg møter inne i mellom. Vi møtes ikke bare for sex, men gjør mye annet hyggelig også. Han syntes det er helt perfekt, da han ikke vil binde seg i et forpliktende forhold, men holde det mer casual med alle muligheter åpne☺️. Jeg kunne aldri truffet en som håper/ønsker noe eksklusivt med meg feks. Jeg har en samboer/forloved som er min nummer 1. det er jeg alltid krystallklar på. Samboeren min har en han treffer fast, men det er kun sex. Han har et par kinks jeg ikke deler, så han har muligheten til å leve ut dem med henne. Om en jeg får interesse for er gift, så må han i tilfelle ha grønt lys fra kona si/åpent forhold selv for at det skal bli noe som helst. Utroskap er uaktuelt🤷🏼♀️ Anonymkode: ce469...756 1
SlemUlv Skrevet 29. august 2022 #95 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et åpent «forhold» passer vel best når man har lite kjærlighet (og lojalitet) å gi. Anonymkode: f8ffa...50e Jupp, for vi vet alle hvor lojale mange i monogame forhold er 🤣 Nei, takke meg til ærlighet og åpenhet rundt hva de jeg er involvert med vil. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #96 Skrevet 29. august 2022 SlemUlv skrev (5 minutter siden): Jupp, for vi vet alle hvor lojale mange i monogame forhold er 🤣 Nei, takke meg til ærlighet og åpenhet rundt hva de jeg er involvert med vil. Ja, ærlig likegyldighet er fine greier. Men det er heldigvis your funeral, ikke vår. Anonymkode: f8ffa...50e 2
SlemUlv Skrevet 29. august 2022 #97 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, ærlig likegyldighet er fine greier. Men det er heldigvis your funeral, ikke vår. Anonymkode: f8ffa...50e Likegyldighet? Det vil jeg heller si at utroskap er. Etter 11år, er jeg veldig glad jeg har funnet poly. 💕 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #98 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, ærlig likegyldighet er fine greier. Men det er heldigvis your funeral, ikke vår. Anonymkode: f8ffa...50e Bare i dag har jeg fått fire meldinger på nakentid fra gifte mannfolk som skal ha noe spenning på si. Skikkelig fine greier altså😍🤩🤢🤮 Anonymkode: 534dd...e20 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #99 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare i dag har jeg fått fire meldinger på nakentid fra gifte mannfolk som skal ha noe spenning på si. Skikkelig fine greier altså😍🤩🤢🤮 Anonymkode: 534dd...e20 Det finnes selvfølgelig noen scumbags av begge kjønn, men de fleste er ikke det. Å avvikle alle ordninger og institusjoner basert på troskap og lojalitet med den begrunnelsen at det finnes endel drittsekker, ville forøvrig få selve limet i samfunnet til å gå i oppløsning. Men det er forbausende mange voksne mennesker, som ligger under for en nihilistisk, nyliberalistisk fantasi om at vi ikke bør gi løfter, fordi alle er svikefulle løgnere. Og ærlig talt: hva gjør du på Nakentid!!?? Hvis du bader i kloakken, må du selvsagt regne med å møte andre tapere på svømmeturen. Utfra den selvgratulerende tonen din, trodde jeg kanskje du hadde litt kvalltetssans. Ikke mye, men bittelitt? Anonymkode: f8ffa...50e 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #100 Skrevet 29. august 2022 SlemUlv skrev (20 minutter siden): Likegyldighet? Det vil jeg heller si at utroskap er. Etter 11år, er jeg veldig glad jeg har funnet poly. 💕 Du snakker som om alle er utro. Det er bare en flau unnskyldning for manglende evne til dypere menneskelig tilknytning. Anonymkode: f8ffa...50e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå