AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #41 Skrevet 27. august 2022 Hvis jeg hadde tenkt at å bare skulle ha sex med en mann resten av livet, var kjedelig, så hadde jeg ikke valgt parforhold. Men jeg tenker tvert i mot. Vi er trygge på hverandre, kan eksperimentere med hverandre, og oppdager ennå nye sider ved hverandre, etter mane år sammen. Fordi vi tør. Anonymkode: 9b3bc...208 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #42 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis jeg hadde tenkt at å bare skulle ha sex med en mann resten av livet, var kjedelig, så hadde jeg ikke valgt parforhold. Men jeg tenker tvert i mot. Vi er trygge på hverandre, kan eksperimentere med hverandre, og oppdager ennå nye sider ved hverandre, etter mane år sammen. Fordi vi tør. Anonymkode: 9b3bc...208 Det er kjempe bra. Men du har innerst inne lyst å knulle andre enn han, ikke sant? Du trenger ikke å svare her. Jeg gir blaffen, det er du selv du lyger til. Anonymkode: 36276...62b 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #43 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom to personer mener de har et forhold, så har de et forhold per definisjon. De har en relasjon. Begge av de to anser den andre å inneha en spesiell rolle/innvikrning sett opp imot seg selv. https://no.wiktionary.org/wiki/forhold Anonymkode: 0a821...9a2 Jeg snakker snakker selvsagt ikke om en relasjon generell forstand. Det fremgår tydelig av konteksten at jeg med forhold mener det som på engelsk kalles a romantic relationship (som ikke er direkte oversettbart). Anonymkode: f8ffa...50e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #44 Skrevet 27. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg snakker snakker selvsagt ikke om en relasjon generell forstand. Det fremgår tydelig av konteksten at jeg med forhold mener det som på engelsk kalles a romantic relationship (som ikke er direkte oversettbart). Anonymkode: f8ffa...50e Ja, klarer du selv å dra opp ordboka? Hva er det med begrepet du mener ikke passer to personer i åpent forhold? Romantic relationship: Defined as mutual, ongoing and voluntary interactions between two partners that is characterized by expressions of affection and intimacy. Jeg kan oversette for deg om du vil: Kjærlighetsforhold. Jeg grøsser av slike folk som skal ha det til at andres ektefølte kjærlighet ikke er "ekte kjærlighet". Uansett om du protesterer på mann som elsker mann, hvit person som elsker farget osv osv. Anonymkode: 0a821...9a2 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #45 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 16.13): . Men jeg er muligens blitt gammel, umoderne og akterutseilt 🤔 Anonymkode: a70d9...858 En smule 🤷🏼♀️ Anonymkode: ce469...756 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #46 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 21.36): Hvis man er enige om det, har man ikke lenger et forhold; bare et bo- og arbeidsfelleskap eller en vennskapelig-praktisk relasjon. Anonymkode: f8ffa...50e 😂 Dummeste jeg har hørt. Hvem i all verden er du til å definere andre sine forhold ? Du mangler åpenbart en grunnleggende forståelse for hva et åpent forhold er og hvordan det kan styrke en allerede flott, romantisk relasjon. Anonymkode: ce469...756
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #47 Skrevet 27. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvis jeg hadde tenkt at å bare skulle ha sex med en mann resten av livet, var kjedelig, så hadde jeg ikke valgt parforhold. Men jeg tenker tvert i mot. Vi er trygge på hverandre, kan eksperimentere med hverandre, og oppdager ennå nye sider ved hverandre, etter mane år sammen. Fordi vi tør. Anonymkode: 9b3bc...208 Du har valgt parforhold fordi samfunnet forventer det av deg. Og at man blir ansett som en «taper som ikke kan finne seg noen» om man ikke er i en langvarig relasjon når man passerer 30. Men seksuell ekslusivitet er bare et sosialt konstrukt som ikke fungerer, men det er fint du har klart å skape deg en illusjon om hvor flott dere har det. Det hjelper sikkert på det å holde ut og ikke kunne nyte seksuallivet til det fulle. Anonymkode: d61ba...fa5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #48 Skrevet 27. august 2022 Beste avgjørelsen jeg og samboeren min har gjort, er å åpne forholdet 💃🏼 Anonymkode: ce469...756
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #49 Skrevet 27. august 2022 Jeg har veldig lyst til å ha et åpent forhold, men mannen nekter.. Anonymkode: dc3e9...644
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #50 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har veldig lyst til å ha et åpent forhold, men mannen nekter.. Anonymkode: dc3e9...644 Jeg skjønner han godt. Hadde mannen min foreslått åpent forhold hadde jeg også nektet. Anonymkode: 26913...75f 2
Antiviruset Skrevet 27. august 2022 #51 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har veldig lyst til å ha et åpent forhold, men mannen nekter.. Anonymkode: dc3e9...644 Hadde du elsket mannen din hadde du ikke ønsket dette. Du vil bare ikke miste den delen av samlivet, og vil ha i både pose og sekk. For de aller fleste normale mennesker går bare ikke noe slikt, vonde følelser vil garantert oppstå. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #52 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Åpent forhold er bare en måte å prøve å lovliggjøre utroskap. Den ene parten har lyst på andre og overtaler den andre til å ha et åpent forhold. Det er bare bullshit og tro at begge alltid er enige der de har et åpent forhold. DA er det mer realt å være utro og skjule det i stedet for å normalisere og tro at det er greit å ha all verdens partnere når man er i et forhold. Slik har jeg null respekt for Anonymkode: ed74a...1ef Jeg har forsøkt begge deler, og skal love deg at jeg velger åpent forhold over utroskap any day. Åpent forhold er basert på tillit, åpenhet og ærlighet. Utroskap er å knuse et annet menneske så til de grader - rett og slett bare usle greier. Anonymkode: 534dd...e20 2 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #53 Skrevet 27. august 2022 Hvordan får dere med åpent forhold til å fungere? Skal en sitte hjemme og passe barn mens den andre går ut og ligger med andre? Og så bytter dere neste dag eller neste helg? Anonymkode: 26913...75f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #54 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er kjempe bra. Men du har innerst inne lyst å knulle andre enn han, ikke sant? Du trenger ikke å svare her. Jeg gir blaffen, det er du selv du lyger til. Anonymkode: 36276...62b Ser ut til at du mener du vet hva jeg ønsker. Men du gjør faktisk ikke det. Anonymkode: 9b3bc...208
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #55 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du har valgt parforhold fordi samfunnet forventer det av deg. Og at man blir ansett som en «taper som ikke kan finne seg noen» om man ikke er i en langvarig relasjon når man passerer 30. Men seksuell ekslusivitet er bare et sosialt konstrukt som ikke fungerer, men det er fint du har klart å skape deg en illusjon om hvor flott dere har det. Det hjelper sikkert på det å holde ut og ikke kunne nyte seksuallivet til det fulle. Anonymkode: d61ba...fa5 Du vet fint lite om hvordan jeg har levd mitt liv. Ganske utrolig at du da mener du har kunnskap nok til å uttale deg som du gjør. Anonymkode: 9b3bc...208
AnonymBruker 42 Skrevet 27. august 2022 #56 Skrevet 27. august 2022 (endret) Vitsen med "åpne forhold" er at man gjerne er ærlige og "åpne" om saken. Det er jo supert! Jeg er stor tilhenger av slike forhold. Det er definitivt ikke for meg, men det kan være kjempe for andre. Om bare alle som var interessert i slikt hadde vært ærlige om det, og ikke ego/ utro - så hadde verden vært et litt bedre sted, om itte annet edithz - dyslexisisuium, e.l.... Endret 27. august 2022 av AnonymBruker 42 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #57 Skrevet 27. august 2022 Antiviruset skrev (23 minutter siden): vonde følelser vil garantert oppstå. Når da? Vi har hatt åpent forhold i over 3 år nå, og har det helt herlig. Nylig forlovet oss💃🏼 Anonymkode: ce469...756
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #58 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan får dere med åpent forhold til å fungere? Skal en sitte hjemme og passe barn mens den andre går ut og ligger med andre? Og så bytter dere neste dag eller neste helg? Anonymkode: 26913...75f Tja, det blir jo litt sånn. Det er det samme om mannen drar på fotball eller møter den dama, rent praktisk mtp unger og logistikk? Det er jo flere mennesker involvert da, det skal passe for alle. Så her er det mer tilfeldig når det blir, det avtales gjerne et par dager og opptil en ukes tid i forveien. Ikke noe mønster på «du fikk i går, jeg får i dag». Men sørger for en ca lik fordeling på hvor ofte man møter noen, og tar også hensyn til lyst og ork. Noen perioder er det mer på agendaen for en av oss med jobb, helse og energinivå. Da er det ikke nødvendigvis sånn at det må være helt likt antall ganger etc. Anonymkode: 534dd...e20 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #59 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan får dere med åpent forhold til å fungere? Skal en sitte hjemme og passe barn mens den andre går ut og ligger med andre? Og så bytter dere neste dag eller neste helg? Anonymkode: 26913...75f Vi har ikke barn. hvordan det fungerer? Vi forteller at vi har møtt en som man ønsker å treffe igjen. Enten for et rent seksuelt forhold, eller som en typ «bonuskjæreste»💃🏼 Man dater, drar på weekendturer med etc etc. Så forteller vi alt om den personen. Hva man liker med han/henne og svarer på det den andre måtte lure på. Er ikke noe hokus pokus. Selv om man har et åpent forhold, så betyr ikke det at man drar ut å knuller andre hver helg. på litt over 3 år har jeg hatt sex med 2 andre en samboeren min. En typ «bonuskjæreste» som jeg henger med/finner på ting med nå og da. En har jeg kun hatt sex med en gang i blant over en god periode uten at vi møtes uten om det 🤷🏼♀️ Han jeg bor og er forlovet med, har ikke hatt noen typ kjærester. Han har hatt sex med 3 stykker etter vi åpnet forholdet. 1 av de ble kun en gang. Jeg er bare 1 menneske. Jeg klarer ikke å være «alt» for et annet menneske. Jeg klarer ikke å dekke alle behov og stille alle lyster til et annet menneske. Vi gjør oss masse morsomme og herlige erfaringer vi tar med inn i samlivet vårt. De siste 3 årene har vært en eneste lang opptur for meg og forloveden min 💃🏼 Anonymkode: ce469...756 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2022 #60 Skrevet 28. august 2022 AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 16.26): Forstår absolutt at åpent forhold ikke er for alle. Ville nok tenkt som deg før. Sexlivet til mannen og meg blir faktisk ekstra intenst og fint de periodene vi er aktive i åpent forhold. Det er en ekstra visshet om at vi er hverandres «ene», hverandres store kjærlighet, mens de andre vi evt møter kun handler om fysisk tilfredsstillelse og spenning. Vi kan også tennes av at den andre får nytelse og koser seg. Det er min mann vel unt😊 Det skal sies at vi kun har seksuelt åpent forhold, og ikke går på date med andre etc. Anonymkode: 534dd...e20 Jeg er også i et åpent forhold og vi har det på samme måten som dere. Kunne ikke forklart og beskrevet det bedre selv:) Tror det viktigste er at vi er 100% sikre og trygge på hverandre og kjærligheten vår og så skiller vi mellom sex og kjærlighet med andre. Startet med at jeg tente på fantasien om at han forførte og hadde sex med andre kvinner. Jeg er nok litt av det som kalles Zielofil. Han har hatt sex med andre 2-3 ganger og jeg har kost meg med tanken og hans beskrivelse av det hele etterpå. Vi har veldig god sex etterkant av dette. Jeg har ikke hatt sex med andre, for jeg har ikke hatt like sterkt behov for det og tenner egentlig mest på at han har sex med andre enn at jeg selv har det. Uansett så praktiseres det åpne forholdet nokså sjeldent, og nå er vi i tillegg i småbarnsfasen. Det er likevel spennende å vite at mulighetene er der;) Anonymkode: 6a15f...04b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå