Gå til innhold

Hva er vitsen med åpent forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis man er enige om det, har man ikke lenger et forhold; bare et bo- og arbeidsfelleskap eller en vennskapelig-praktisk relasjon.

Anonymkode: f8ffa...50e

Hahaha. Nei. Det er faktisk helt feil. Hva som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for andre. Men skjønner at det er vanskelig å forstå all den tid monogamiet har hatt hegemoni så lenge. Ikke at jeg bryr meg om hva andre tenker om mine valg. 
hilsen kvinne godt gift, elsker mannen min over alt på jord, har en mannlig elsker og en kvinnelig partner som jeg møter jevnlig. 

Anonymkode: 03e33...22d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jo også spørre hva er vitsen med å være i forhold for så å være utro. 

Det virker meningsløst, men det skjer jo. 

Et åpent forhold er vel bare to personer som ellers enten ville vært utro, eller fantasert om det, som har funnet hverandre.

"Jeg pulte henne, men jeg elsker deg". Det høres jo fjernt ut for noen, men gir fullstendig mening for andre.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kun vært i faste forhold men jeg prøver å forklare folk at man kan elske mer enn en på en gang,og fint ha sex med andre men fortsatt ønske å være i samboerskap og forhold med en annen. Det å skulle ha sex med kun en person mine siste 65 åra av livet mitt høres dølt ut. Jeg unner også min samboer å ha de beste seksuelle opplevelsene han kan få,og det kan og er nok noen ting han vil prøve som jeg ikke vil være med på,og motsatt. F.eks nå har vi vært sammen 4 år. Vi har sex kanskje 2-4 ganger i mnd. Jeg ønsker hvertfall 3 ganger i uka,og jeg ønsker gjerne å knulla intenst og lenge av gangen. Det holder ikke med litt forspill og litt penetrering. Så savner veldig å bare ligge hele morningen/kvelden å tafse,kline,klå,pule,snakke . Må nok se langt etter det. 

Anonymkode: 7a8ba...0f0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hahaha. Nei. Det er faktisk helt feil. Hva som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for andre. Men skjønner at det er vanskelig å forstå all den tid monogamiet har hatt hegemoni så lenge. Ikke at jeg bryr meg om hva andre tenker om mine valg. 
hilsen kvinne godt gift, elsker mannen min over alt på jord, har en mannlig elsker og en kvinnelig partner som jeg møter jevnlig. 

Anonymkode: 03e33...22d

Jeg diskuterer ikke hva som er riktig; jeg bare påpeker at et såkalt «åpent forhold» ikke er et forhold. Å velge å ikke være i et forhold er, og har alltid vært, et reelt alternativ til å være i et forhold. Å snakke om at det eller andre har hatt et «hegemoni» blir helt misvisende.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg diskuterer ikke hva som er riktig; jeg bare påpeker at et såkalt «åpent forhold» ikke er et forhold. Å velge å ikke være i et forhold er, og har alltid vært, et reelt alternativ til å være i et forhold. Å snakke om at det eller andre har hatt et «hegemoni» blir helt misvisende.

Men åpent forhold ER en forholds type. Det er bare ikke din forholds type. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
SlemUlv skrev (2 minutter siden):

Men åpent forhold ER en forholds type. Det er bare ikke din forholds type. 

Nei.

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Så to personer mener at de har et forhold og du mener de ikke har det?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg elsker min mann, og har på ingen måte ønsker eller behov for sex med andre menn, men jeg er også bifil, og vårt forhold er åpent for andre kvinner. Ikke hvilke som helst kvinner, men kvinner både jeg og min mann får god kjemi med på alle plan. Å ha med en kvinne i vår relasjon gir selvfølgelig annen type sex og flere muligheter enn når det bare er oss to, og blir helt andre seksuelle opplevelser, som jeg og min mann deler, og føler beriker vårt sexliv. 

Jeg tenner på å ha sex med kvinner selv, og tenner også på å se ham ha sex med andre kvinner. Åpent forhold der vi ikke deler opplevelsene er ikke noe for oss, men det vi deler er også en del av vårt sexliv. Ikke veldig annerledes enn å teste ut leketøy sammen egentlig, bare at det å være sammen med en annen kvinne gir mye større og mer unike opplevelser. 

Treffer vi den rette kvinnen er vi åpen for å bli tre i vårt forhold. Å elske mer enn en ser jeg ikke noe problem med. Akkurat som man kan elske flere barn like høyt kan man også elske mer enn en partner. Jeg hadde ikke elsket min partner mindre dersom jeg også elsket en kvinne. Tvert imot gir en slik relasjon større kapasitet på mange måter, fra takknemlighet, trygghet, kommunikasjon og samspill, fordi en slik relasjon krever det. Vi har ved to anledninger hatt lengre forhold til en kvinne, og det har på ingen måte truet oss to, men vært noe inderlig vi deler. 

Åpne forhold/poly- forhold er ulike. Selv jeg som er åpen for å inkludere en annen kvinne steiler ved tanken på å inkludere en annen mann. Det ønsker jeg like lite som dem som priser monogamitet. 

Slike ulikheter gir ofte diskusjoner innen polygame grupper også. Det finnes også dem der som mener at åpne forhold/polygami må være slik og slik for å være riktig. Det er imidlertid like feil som å hevde at kun monogamitet er riktig, eller at åpent forhold er riktig, for mennesker generelt. Vi er ulike vi mennesker, og ulikt er derfor riktig for oss. 

Jeg kunne fint ha levd monogamt, og har gjort det mesteparten av mitt liv, og også mesteparten av tiden i dette forholdet, men å involvere flere menn i vår relasjon ville bli totalt feil for meg. Noe som gikk i strid med mine ønsker, behov og min trygghet på at mine grenser ikke tråkkes over. Jeg vil ikke, og om min partner ønsket det måtte vi hatt like vanskelige og såre diskusjoner som et par der ene ville ha åpent forhold og den andre monogami. Heldigvis har jeg en partner som heller ikke ønsker det. Å involvere kvinner i vår relasjon var han derimot positiv til, som jeg tror mange menn ville ha vært (dog var ikke min eks det), men også han måtte ta flere runder med seg selv og meg med å diskutere faktorer rundt dette, da det virkelig sank inn hos ham at dette ikke var mest for ham, og raust mot ham, men at jeg selv tenner på kvinner, kan forelske meg i kvinner og kan elske en kvinne. Det måtte mye kommunikasjon og forståelse til for at han landet i at det ikke er noe truende mot vårt forhold, og mine følelser for ham. Litt erfaring til også. I første faste forhold vi hadde til en kvinne ble han redd og sjalu. Redd for at hun skulle ta noe som var hans, av mine følelser. Det er gjennom erfaring av at mine følelser for ham ikke blir mindre at han nå ikke føler seg det minste truet av dette, og selv er blitt åpen for at man kan elske mer enn en person. 

Bare dialogen vi har om ulike kvinner og tanker og følelser rundt slikt beriker vårt forhold. Situasjonen gjør at vi må kommunisere bedre og mer åpent enn dersom vi levde monogamt. Det gjør oss sterkere som par, ikke svakere. 

At det ikke er for alle er helt klart. Vi er ulike. 

Anonymkode: b3f86...f53

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Hvis begge involverte er enige om å ha et åpnet forhold, bruker ikke jeg tid og energi på å skjønne vitsen med det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

For meg ville åpent forhold bety at jeg faktisk fikk et sexliv i blant. Vi kunne beholdt familien AS, slippe å selge unna og dele alt, slippe å rive opp barna, slippe å ikke dø innvendig og leve et liv i sølibat. 

Synd at mannen ikke vil gå for dette og at det derfor kommer til å bli en skilsmisse eller elsker på si i stedet for at begge kunne funnet andre alternativer….

Anonymkode: 983b7...543

Finn deg en elsker som også er i et stabilt parforhold. 

Skrevet
MuffinStud skrev (1 time siden):

Så to personer mener at de har et forhold og du mener de ikke har det?

Jepp.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp.

Bra du ikke har definisjonmakt over andre en deg selv, og ditt forhold 

• Liker 4
Skrevet
SlemUlv skrev (12 minutter siden):

Bra du ikke har definisjonmakt over andre en deg selv, og ditt forhold 

Likeså.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Åpent forhold er bare en måte å prøve å lovliggjøre utroskap. Den ene parten har lyst på andre og overtaler den andre til  å ha et åpent forhold. Det er bare bullshit og tro at begge alltid er enige der de har et åpent forhold. DA er det mer realt å være utro og skjule det i stedet for å normalisere og tro at det er greit å ha all verdens partnere når man er i et forhold. 

Slik har jeg null respekt for 

Anonymkode: ed74a...1ef

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åpent forhold er bare en måte å prøve å lovliggjøre utroskap. Den ene parten har lyst på andre og overtaler den andre til  å ha et åpent forhold. Det er bare bullshit og tro at begge alltid er enige der de har et åpent forhold. DA er det mer realt å være utro og skjule det i stedet for å normalisere og tro at det er greit å ha all verdens partnere når man er i et forhold. 

Ikke alle tenker som deg. Det er ikke vanskeligere en det. 

• Liker 4
Skrevet

Et forhold er mer en sex, er det så vanskelig å forstå?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville aldri hatt åpent forhold. Mener at det er ikke noe bra. Men folk får gjøre som de vil. 

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utroskap er ikke ulovlig, så hva mener du med første setningen?

Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jepp.

Dersom to personer mener de har et forhold, så har de et forhold per definisjon. De har en relasjon. Begge av de to anser den andre å inneha en spesiell rolle/innvikrning sett opp imot seg selv

https://no.wiktionary.org/wiki/forhold

Anonymkode: 0a821...9a2

• Liker 1
Skrevet (endret)

x

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...