AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Noen som har vært borti slikt utslett? Startet for nesten 1 uke siden, har blitt litt større, og spredt seg. Har kommet 2 steder til. Er kun på venstre side av kroppen. Legen tok prøve av det ved siden av magen for å se om det er helvetesild, og fikk Locoid til å smøre på de andre. Det klør noe sinnsykt av og til, men er ikke vondt. Hva kan det være da? Kremen har ikke funket noe enda. Blir livredd når det sprer seg. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Mye stress i det siste? Eller sol? jeg har fått slike utslett og mye verre på bryst, armer og ben av begge de grunnene. Husker jeg ble livredd som deg, men ta det med ro 🤗 Om to uker er det helt sikkert borte ☺️ Anonymkode: b7be3...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye stress i det siste? Eller sol? jeg har fått slike utslett og mye verre på bryst, armer og ben av begge de grunnene. Husker jeg ble livredd som deg, men ta det med ro 🤗 Om to uker er det helt sikkert borte ☺️ Anonymkode: b7be3...7bd Ikke mer stress enn ellers. Og ingen sol. Hadde det ikke spredt seg hadde jeg ikke vært så nervøs😣 Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Psoriasis? Gå til hudlege hvis ikke fastlegen finner ut av det Anonymkode: 1730e...781
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Psoriasis? Gå til hudlege hvis ikke fastlegen finner ut av det Anonymkode: 1730e...781 Har tenkt på det, men har vært hos hudlege flere ganger før pga noe i ansiktet, og de gjetter seg ofte bare frem. Har fått så mange diagnoser og kremer som ikke har hjulpet. Bør vel prøve Locoid en stund til, men synes det er skummelt hvis jeg skal fortsette på noe som kanskje ikke funker, mens utslettet sprer seg mer og mer. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Jeg syns også det kan minne om psoriasis eller atopisk eksem. Locoid er ganske ufarlig og ikke særlig sterk, så bruk den som legen har anbefalt! De fleste hudlidelser blir behandlet med kortison etter min erfaring. Har vært igjennom diverse slike runder med forskjellige kremer. Tror det er slik de gjør det, også ekspertene som hudpoliklinikken ved Rikshospitalet, de prøver ut forskjellige legemidler og ser hva som fungerer når de ikke umiddelbart ser hva som er årsaken. Det er jo synd om locoid skulle vise seg å fungere, men så har du ikke prøvd det ut skikkelig. Masse god bedring til deg! Anonymkode: 98ec0...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns også det kan minne om psoriasis eller atopisk eksem. Locoid er ganske ufarlig og ikke særlig sterk, så bruk den som legen har anbefalt! De fleste hudlidelser blir behandlet med kortison etter min erfaring. Har vært igjennom diverse slike runder med forskjellige kremer. Tror det er slik de gjør det, også ekspertene som hudpoliklinikken ved Rikshospitalet, de prøver ut forskjellige legemidler og ser hva som fungerer når de ikke umiddelbart ser hva som er årsaken. Det er jo synd om locoid skulle vise seg å fungere, men så har du ikke prøvd det ut skikkelig. Masse god bedring til deg! Anonymkode: 98ec0...9e6 Men klør disse utslettene? Har sett psoriasis, og det ser mer tørt it. Synes ikke det ligner dette. Det er litt blemmer noen steder. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Lichen planus, ser akkurat slik ut på meg. Uansett, du må til en hudlege og få tatt en biopsi så du får riktig behandling. Det du har fått fra legen er bare det legene gir til alt de ikke vet hva er. Anonymkode: d7bc4...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men klør disse utslettene? Har sett psoriasis, og det ser mer tørt it. Synes ikke det ligner dette. Det er litt blemmer noen steder. Anonymkode: 7d689...9d7 Så ikke at det var blemmer. Vet du at man kan få herpes på armer og bein også? Det blir smertefulle blemmer. Eller lichen planus slik brukeren over foreslår. Insister på en biopsi hos legen, det er vel den eneste måten å få en sikker diagnose på. Anonymkode: 98ec0...9e6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Hva med apekopper? Helvetesild spres ikke Anonymkode: 508e5...e31
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så ikke at det var blemmer. Vet du at man kan få herpes på armer og bein også? Det blir smertefulle blemmer. Eller lichen planus slik brukeren over foreslår. Insister på en biopsi hos legen, det er vel den eneste måten å få en sikker diagnose på. Anonymkode: 98ec0...9e6 Det er bare en liten blemme i det ene ved albuen. Legen tok en prøve som skulle sendes inn. Men det var kun av den ved magen, og tror det kun var for å sjekke om det var helvetesild. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er bare en liten blemme i det ene ved albuen. Legen tok en prøve som skulle sendes inn. Men det var kun av den ved magen, og tror det kun var for å sjekke om det var helvetesild. Anonymkode: 7d689...9d7 Ok, ved herpes tror jeg det som er av sår først er blemmer. Og det gjør hovedsakelig vondt, tror ikke det klør like mye. Bra legen tok en prøve. Du kan jo ringe legekontoret og høre hva det var han skulle sjekke i den prøven, og spørre når du kan forvente svar. Og samtidig opplyse om blemme og at det har spredt seg. Mulig de vil ha deg inn og sjekke mer. Anonymkode: 98ec0...9e6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Nå har det kommet enda mer. Hva er dette?!😣 Tror jeg ringer hudlege på mandag. Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Uff! Skjønner dette er ekkelt og skremmende! Har du utelukket veggdyr? Hvis du googler litt så ser du hvordan bittene kan se ut og hvordan du evt finner dyrene. Et annet uhyggelig forslag er skabb. Det kan også ligne ut i fra bildene. Anonymkode: 98ec0...9e6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Kom deg til hudlege ja. Det kan være verdt å få time hos en helprivat nå og så be om en henvisning fra fastlegen hvis den private hudlegen mener du trenger oppfølging etc. Det er lang ventetid hos de offentlige, spesielt når det utvikler seg fort og du klør. Anonymkode: d7bc4...6e4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Jeg har utslett som minner om dette, og det er atopisk eksem. Kom ganske plutselig, og har gradvis blitt verre over de siste ti årene. Behandler det med kortisonkremer, men det kommer nok aldri til å forsvinne. Anonymkode: 64331...fd2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har utslett som minner om dette, og det er atopisk eksem. Kom ganske plutselig, og har gradvis blitt verre over de siste ti årene. Behandler det med kortisonkremer, men det kommer nok aldri til å forsvinne. Anonymkode: 64331...fd2 Hvor lang tid tok det før kortisonkremen funket? Anonymkode: 7d689...9d7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #18 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor lang tid tok det før kortisonkremen funket? Anonymkode: 7d689...9d7 Ikke meg du spurte, men for meg tar det noen dager Anonymkode: 6d012...7f5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #19 Skrevet 27. august 2022 Vært på reise på hotell i det siste? Tatt inn brukte møbler fra finn? Fått nye naboer? Tror du har veggdyr....Se etter mørke flekker langs sengekant, ben og alle plasser de kan gjemme seg. Anonymkode: 4a1ee...b0f
Lillemy_87 Skrevet 27. august 2022 #20 Skrevet 27. august 2022 (endret) Syns det ligner på skabb🤔🤔 https://www.lommelegen.no/infeksjoner/hudinfeksjoner/artikkel/skabb---utslett-og-kloe/69025504 Endret 27. august 2022 av Lillemy_87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå