Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt et kurs i matematikk. Men jeg får egentlig ikke noe godt svar fra læreren min på hvordan jeg kan bruke geogenbra. (Det er maks irriterende egentlig, jeg kjenner på at læreren min kaster bort tiden min i milelange mails der læreren sier hva jeg «mangler» i Geogebra visuelt, men forklarer ikke hvordan jeg kan endre på menyen inne i geogebra.  Jeg har stått fast i flere dager på samme oppgave, og kommer ikke videre med noen annen oppgave fordi jeg møter på det samme problemet i alle oppgavene) 

Så spørsmålet mitt er egentlig bare om noen vet om hvordan man endrer på tallene på x og y- aksene. Tallene står foreløpig på 200.. og 400.. på x- aksen.. Der burde det stått; 1,2,3,4osv.. problemet er at hvis jeg endrer x-aksen til å bli 1,2,3 osv. ved å dra med piltastene, så blir y-aksen feil… 

Anonymkode: 76016...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et enkelt googlesøk gir deg 15 instruksjonsvideoer om dette. 😊

Anonymkode: a7a61...924

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et enkelt googlesøk gir deg 15 instruksjonsvideoer om dette. 😊

Anonymkode: a7a61...924

Nei, jeg finner ingen som løser akkurat mitt problem😄

Gjest Kastanjefrø
Skrevet

Jeg har kjøpt et kurs i matematikk. Men jeg får egentlig ikke noe godt svar fra læreren min på hvordan jeg kan bruke geogenbra. (Det er maks irriterende egentlig, jeg kjenner på at læreren min kaster bort tiden min i milelange mails der læreren sier hva jeg «mangler» i Geogebra visuelt, men forklarer ikke hvordan jeg kan endre på menyen inne i geogebra.  Jeg har stått fast i flere dager på samme oppgave, og kommer ikke videre med noen annen oppgave fordi jeg møter på det samme problemet i alle oppgavene) 

Så spørsmålet mitt er egentlig bare om noen vet om hvordan man endrer på tallene på x og y- aksene. Tallene står foreløpig på 200.. og 400.. på x- aksen.. Der burde det stått; 1,2,3,4osv.. problemet er at hvis jeg endrer x-aksen til å bli 1,2,3 osv. ved å dra med piltastene, så blir y-aksen feil… 

Bare zoom inn og ut, jo mer du har zoomet ut jo større tall får du på aksene, og motsatt. 

Skrevet
Kastanjefrø skrev (På 26.8.2022 den 17.39):

Bare zoom inn og ut, jo mer du har zoomet ut jo større tall får du på aksene, og motsatt. 

Dette er feil

Gjest Kastanjefrø
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette er feil

Nei, jeg har jo gjort det selv på utallige oppgaver. Trykk i grafikkfeltet og zoom inn og ut ved å bruke hjulet på datamusen eller fingrene på touchpaden.

Endret av Kastanjefrø
Skrevet
Kastanjefrø skrev (6 timer siden):

Nei, jeg har jo gjort det selv på utallige oppgaver. Trykk i grafikkfeltet og zoom inn og ut ved å bruke hjulet på datamusen eller fingrene på touchpaden.

Det er ikke dette jeg spør om😀

Gjest Kastanjefrø
Skrevet

Det er ikke dette jeg spør om😀

Det er det du spør om i åpningsinnlegget, om du lurer på noe annet må du skrive det.

Ikke rart læreren din ikke klarer å svare på spørsmålene når du selv ikke vet hva du lurer på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 15.55):
Kastanjefrø skrev (14 timer siden):

Det er det du spør om i åpningsinnlegget, om du lurer på noe annet må du skrive det.

Ikke rart læreren din ikke klarer å svare på spørsmålene når du selv ikke vet hva du lurer på.

Stakkars deg…

• Liker 2
Skrevet

Hvis du bare zoomer endrer begge aksene seg. Bruk funksjonen på bildet, legg markøren på den aksen du vil endre, trykk og "dra" 

Skjermbilde 2022-08-29 kl. 22.54.14.png

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
kaskazini skrev (51 minutter siden):

Hvis du bare zoomer endrer begge aksene seg. Bruk funksjonen på bildet, legg markøren på den aksen du vil endre, trykk og "dra" 

Takk, skal prøve dette

Skrevet
kaskazini skrev (54 minutter siden):

Enig, å zomme inn med musepekeren som blir foreslått oppi her blir helt feil.. Metoden som @kaskaziniviser her er riktig. :)

Anonymkode: ea711...547

Skrevet

Zoome*

Anonymkode: ea711...547

Skrevet
Kastanjefrø skrev (15 timer siden):

Hvorfor er du nesten bestandig så sur når du svarer i tråder som omhandler utdanning? Du virker nærmest bitter i svarene dine. 

Anonymkode: b26d0...bd4

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er du nesten bestandig så sur når du svarer i tråder som omhandler utdanning? Du virker nærmest bitter i svarene dine. 

Anonymkode: b26d0...bd4

Hvorfor skulle jeg være bitter?

Forøvrig skriver TS i åpningsinnlegget at hun ønsker å endre tallene på x-aksen uten at tallene på y-aksen endres. Den eneste måten å gjøre det på er å zoome inn og ut. Metoden foreslått over er hva TS beskriver å ha prøvd i åpningsinnlegget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...