AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Del Skrevet 26. august 2022 Jeg satt og så gjennom NRK arkivet her en dag. Så på noe som jeg er sikker på at jeg har sett før. Men det står at det siste gang var sendt i November 1986, da var ikke jeg fylt ett år enda. Jeg er født i Januar 1986. Jeg syns dette var utrolig rart. Det er da vel ikke mulig å huske noe fra man var så liten? Noen som har hatt lignende opplevelser? Anonymkode: f4ce7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StellaNova Skrevet 26. august 2022 #2 Del Skrevet 26. august 2022 Nei det tror jeg ikke, men jeg har trodd at minner har vært eldre enn de var og at minner egentlig var fantasi fordi jeg har sett bilder som barn av for eksempel 2 års dagen min, trodde genuint at jeg huska den første jula mi fordi jeg hadde minner fra en gyngehest jeg fikk da. Men jeg husker jo at jeg satt og gynget på den selv så det minnet er fra to år etter. Hesten sto hos besteforeldrene mine som jeg besøkte sjeldent, så det var jul da også, bare ikke den samme julen. Og to års dagen er nok bare fantasier fordi bildene var så pene. Kanskje noe lignende på dette da? Minnet er ekte men fra nyere tid enn du tror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Del Skrevet 26. august 2022 StellaNova skrev (2 minutter siden): Nei det tror jeg ikke, men jeg har trodd at minner har vært eldre enn de var og at minner egentlig var fantasi fordi jeg har sett bilder som barn av for eksempel 2 års dagen min, trodde genuint at jeg huska den første jula mi fordi jeg hadde minner fra en gyngehest jeg fikk da. Men jeg husker jo at jeg satt og gynget på den selv så det minnet er fra to år etter. Hesten sto hos besteforeldrene mine som jeg besøkte sjeldent, så det var jul da også, bare ikke den samme julen. Og to års dagen er nok bare fantasier fordi bildene var så pene. Kanskje noe lignende på dette da? Minnet er ekte men fra nyere tid enn du tror? Ja det kan jo være noe sånt som du skriver. At minnet kanskje er nyere 😊 Kan jo hende det har blitt sendt senere selv om det står siste gang i 86. De har kanskje ikke helt oversikten over alt. Ikke vet jeg 🧐 Men jeg føler meg sikker på at jeg en gang har sett det. Anonymkode: f4ce7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Del Skrevet 26. august 2022 Hvilket program er det snakk om? Sikkert noen her som husker det, og evt når det ble sendt. Anonymkode: b7ed7...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StellaNova Skrevet 26. august 2022 #5 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det kan jo være noe sånt som du skriver. At minnet kanskje er nyere 😊 Kan jo hende det har blitt sendt senere selv om det står siste gang i 86. De har kanskje ikke helt oversikten over alt. Ikke vet jeg 🧐 Men jeg føler meg sikker på at jeg en gang har sett det. Anonymkode: f4ce7...f5f Ja jeg kjenner følelsen! Men hvem veit, kanskje du faktisk husker det 😊 Broren min mener han husker så langt tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilket program er det snakk om? Sikkert noen her som husker det, og evt når det ble sendt. Anonymkode: b7ed7...8cd Den heter vet du hvem og handler om flyktningbarn og hvordan de har det i Norge. Anonymkode: f4ce7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg satt og så gjennom NRK arkivet her en dag. Så på noe som jeg er sikker på at jeg har sett før. Men det står at det siste gang var sendt i November 1986, da var ikke jeg fylt ett år enda. Jeg er født i Januar 1986. Jeg syns dette var utrolig rart. Det er da vel ikke mulig å huske noe fra man var så liten? Noen som har hatt lignende opplevelser? Anonymkode: f4ce7...f5f Enkelte ting kan kanskje sette seg, men ikke mye. Mamma har fortalt om en musikkvideo hun av og til satte på(VHS-kassett med opptak av diverse sånt) da jeg var lita. Hver gang den stod på, begynte jeg å gråte. Da hun slo av tv'en, sluttet jeg å gråte. Jeg fikk se videoen igjen i voksen alder, og der er ei dame i hvit langermet kjole med mørkt og langt hår, blant annet. Da den dama kom på skjermen, ble jeg faktisk redd i et bittelite sekund. Redd for henne og redd for smerte. Mamma fortalte også at den som gav meg en av vaksinene som baby, var nettopp ei dame med mørkt og langt hår. Ikke den samme som på musikkvideoen selvfølgelig, og hverken i person eller klesstil. Jeg husket ingenting av videoen før jeg så den igjen som voksen, og ble derfor overrasket over det lille støkket jeg fikk av damen på skjermen. Anonymkode: 342a0...ab7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilket program er det snakk om? Sikkert noen her som husker det, og evt når det ble sendt. Anonymkode: b7ed7...8cd AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den heter vet du hvem og handler om flyktningbarn og hvordan de har det i Norge. Anonymkode: f4ce7...f5f Ble sendt i 86 og 87. Den jeg så er sendt i 86. Anonymkode: f4ce7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Del Skrevet 26. august 2022 StellaNova skrev (11 minutter siden): Ja jeg kjenner følelsen! Men hvem veit, kanskje du faktisk husker det 😊 Broren min mener han husker så langt tilbake. Ja kanskje det 😊 Anonymkode: f4ce7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Del Skrevet 26. august 2022 Det kan være klipp fra den er vist i andre programmer du har sett senere. Anonymkode: 2d561...058 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det kan være klipp fra den er vist i andre programmer du har sett senere. Anonymkode: 2d561...058 Ja kanskje det… Anonymkode: f4ce7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Del Skrevet 26. august 2022 Uavhengig av om det gjelder deg i dette tilfellet. Så vil jeg bare si at det faktisk er mulig å huske noe fra man er baby. Jeg gjør det selv, ikke mye fra jeg var heelt baby, men en spesifikk hendelse fra jeg var 1,5 år gammel og ett fra noen mnd før det en gang. Jeg har alltid hatt god hukommelse, husker mye fra barndommen generelt, husker at jeg tok dem opp fra hukommelsen og undret meg over dem flere ganger i løpet av barndommen, og de har ikke forandret seg noe siden jeg først husket dem. Har også fått bekreftet detaljer fra ene hendelsen senere. Grunnen til at jeg husker dem er at disse hendelsene vekket veldig sterke følelser og spørsmål i meg. Så ja, det er mulig, men er nok ikke så veldig vanlig når man er SÅ liten. Anonymkode: eab06...21f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Del Skrevet 26. august 2022 Nei, tror ikke det er vanlig. Men om man har opplevd noe veldig traumatisk, som mishandling, overgrep osv, så tenker jeg at man husker det. Anonymkode: f7e1e...80b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Del Skrevet 26. august 2022 Mener å huske at jeg lå i barnevogna også 🤔 Anonymkode: f4ce7...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 27. august 2022 #15 Del Skrevet 27. august 2022 (endret) Jeg har flere detaljerte minner i fra enkelte hendelser når jeg var baby (under ett år) - så det er definitivt fullt mulig! Det at noe er merket med "sist sendt" betyr ikke at det ikke er blitt brukt i andre sammenhenger e.l, bare sånn at det er nevnt... Endret 27. august 2022 av AnonymBruker 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 27. august 2022 #16 Del Skrevet 27. august 2022 Jeg har et lite minne fra jeg var veldig liten. Jeg satt på fanget til en dame som jeg og mamma var på besøk hos. Damen hadde langt hår. Jeg dro damen i håret og hun sa auuu og lo litt, jeg dro flere ganger i håret hennes 😅 Aner ikke om det er et ekte minne, men føles jo som det er noe som har skjedd som jeg faktisk husker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #17 Del Skrevet 27. august 2022 Jeg husker helt random ting fra mellom 1-2 års alder- som at jeg mistet tåteflasken min ut av en båt, sthansbål ved fjorden, besøk hvor de ga meg leker, baderingen min etc. og jo en episode hvor jeg plutselig hadde en haug sommerfugllarver på meg. Anonymkode: 9bff1...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Del Skrevet 19. oktober 2022 Selv om et TV-program skal ha blitt sendt for aller første gang i 1986, så kan det vel ha blitt sendt gjentatte ganger etter dette? Anonymkode: af683...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #19 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 17.54): Selv om et TV-program skal ha blitt sendt for aller første gang i 1986, så kan det vel ha blitt sendt gjentatte ganger etter dette? Anonymkode: af683...846 Les igjen. Anonymkode: 015a8...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 27. oktober 2022 #20 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg har noen små glimt Her og der, føler det er litt rart <_< Tidligste jeg har er fra veldig tidlig. Jeg ligger i en lyseblå vogn og har et blått teppe over meg og i nærheten har jeg et rødt «plingeeple». Foreldrene mine lener seg over kanten og ser ned på meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå