Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kjøpte du ny/annen vogn til nestemann?

Vi har en britax smile 3, jeg misliker at bagen er liten og at vogna skrangler (føles billig). Ikke er den god på vinterføret her jeg bor heller, så det frister med en annen type vogn til nestemann? Føler jeg kaster penger ut av vinduet, men man skal jo trossalt drasse rundt på vogna en stund.

Anonymkode: 1accf...8a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte tre vogner til første, alle brukt.  Kjøpte Stokke Trailz, syns den var høy og tung å styre, kjøpte derfor City Premier når hun var ca 8 mnd. Den var fantastisk!... Til det ble vinter og den såvidt kom seg fremover i snøen. Da kjøpte jeg City Elite, og den hadde vi til hun sluttet med vogn (rundt 2,5 år). Minuset er kun forovervendt sete. Hun sov fortsatt i vogn i barnehagen,  der hadde vi ei vi arva fra svigerbror,  men den ble kun brukt til nettopp soving. Det var en gammel Emmaljunga City Cross,  den var stor og god i sportsdelen, god plass enda nå som hun er 105cm og 4 år.  

Jeg var ikke megafornøyd med noen av vognene, så når vi venta neste kjøpte jeg først Bugaboo Buffalo, brukt. Den var lite og pent brukt, men den var tung og stiv å trille,  så solgte den og kjøpte Britax Go Big 2 før babyen var født en gang 😅 Den har vi enda,  han er 6 mnd og vogna er FANTASTISK å trille. Den er stor, men triller som en sky. Vi hadde stor bil (Superb) og den tok hele bagasjerommet der til og med, så vi har kjøpt ei trille som bilvogn, Ergobaby Metro og er fornøyd med denne komboen. Skal man ha en vogn som funker i snø, terreng og grus, som også triller lett/godt og har god plass for både barn og i handlekurv, så blir vogna stor (og dyr hvis man ikke kjøper brukt). Enten må man møtes på halvveien slik du har gjort, Smile er en allsidig vogn som er grei på det meste men ikke super, ellers så må man ha to forskjellige vogner. 

Anonymkode: 4d10f...519

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer til å kjøpe vogn til nestemann. Usikker på type. Kjøpte en brukt Emmaljunga edge duo, tror jeg det er. Eldste bruker den til soving i barnehagen. Kan hende vi kjøper lik, den er greit romslig og ok å trille på skogsvei og snø.

Anonymkode: c013c...c60

Skrevet

Hadde Stokke Trailz, men vi solgte den da vi ikke skulle ha fler barn 🤪 nå er jeg gravid og mannen vil ikke ha den igjen, selv om jeg elsker den. Den punkterte 2 ganger så han ville ha gummihjul. Stokke Trailz ville også blitt for stor etter vi flytter I nytt hus da gangen er veldig liten. Vi hadde ikke så lyst til å bruke nye penger på det, så endte opp med Cybex Balios S. Veldig liten og nett og fyller alle kriterier. Til og med bagen kan legges sammen, helt nydelig når vi drar på hytta.

Anonymkode: f8f43...05f

Skrevet

Jeg elsker vår Britax Smile 2 (som vi kjøpte brukt i utgangspunktet) også til andremann. (Men her vi bor blir det ikke dypere snø en at den funker bra med framhjulene låst.)

Men vi kjøpte en Babyjogger City Tour i tillegg som vi bruker til eldste, om vi vil ha henne i vogn også. Lett og liten trille, men med full liggestilling, tenker vi kan bruke den til reisevogn i framtiden også til hun som er baby nå. 

Anonymkode: 72e29...69e

Skrevet

Vi ville ha søskenvogn

Anonymkode: 8dab2...ff8

Skrevet

Kjøpt alt brukt, kunne ikke funnet på å bruke 10-15k på en vogn je kan få til 1/3 av prisen på finn. 

Anonymkode: 00840...c4d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjøpte ny vogn til førstemann fordi jeg ville ha totalt strøken vogn og differansen mellom de fine "brukte" vognene og de helt nye vognene var liten. 

Jeg brukte vogna på begge barna mine og solgte den brukt nå for kort tid siden. 

Kjøpte for 14 k og solgte for 3500 😅

kjøpte også babyzen yoyo ny. Og by sykkelvogn. 

Men kjøpte bhg sovevogn brukt

Endret av Rucula
Skrevet

Regner med du mener hvorfor man byttet vogn fra er barn til et annet? 

Jeg hadde emmaljunga nxt90f og var ikke fornøyd med kalesjen (tungvindt å trykke på 2 knapper for å dytte ned på liggedelen) og fasongen på sittedelen gjorde at hun ikke satt/lå godt med hode/nakke når hun var 1,5. den kanten øverst dytter hodet fremover. 

Bytter til en fox som har lengre kalesje, kan brukes med en hånd og har ergonomisk sete på sittedelen. Og veier mindre. 

Bor i by så trenger ikke de egenskapene som mange setter pris på i emmaljunga på grusveier osv. 

Skrevet

Vi kjøpte ny vogn til begge våre. Vi triller MYE og ville ha strøken vogn - som ble godt brukt!

Hadde Stokke Trailz til eldste og Britax Go Big 2 til yngste. Fornøyd med begge! 

Anonymkode: d86b5...463

Skrevet

Er spørsmålet hvorfor man bytter vogn til nestemann? Det er vel fordi den er utslitt eller ikkr har de funksjonene man ønsker.

Første- og andremann hadde samme vogn. Da vi fikk tredje, som andremann fortsatt i vogna i barnehagen. Vogna var i tillegg veldig slitt og hadde gått i oppløsning rundt håndtaket, bagen var bleket og så heller medtatt ut. Tredjemann trengte dermed en annen vogn. Alle vognene har vi kjøpt brukt.

Anonymkode: 2dbb2...b74

Gjest kongletoppen
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 16.23):

Hadde Stokke Trailz, men vi solgte den da vi ikke skulle ha fler barn 🤪 nå er jeg gravid og mannen vil ikke ha den igjen, selv om jeg elsker den. Den punkterte 2 ganger så han ville ha gummihjul. Stokke Trailz ville også blitt for stor etter vi flytter I nytt hus da gangen er veldig liten. Vi hadde ikke så lyst til å bruke nye penger på det, så endte opp med Cybex Balios S. Veldig liten og nett og fyller alle kriterier. Til og med bagen kan legges sammen, helt nydelig når vi drar på hytta.

Anonymkode: f8f43...05f

Hvordan er den på vinteren? Vi har titta veeeldig på denne!😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 14.46):

Hvorfor kjøpte du ny/annen vogn til nestemann?

Vi har en britax smile 3, jeg misliker at bagen er liten og at vogna skrangler (føles billig). Ikke er den god på vinterføret her jeg bor heller, så det frister med en annen type vogn til nestemann? Føler jeg kaster penger ut av vinduet, men man skal jo trossalt drasse rundt på vogna en stund.

Anonymkode: 1accf...8a6

Syns helt klart du skal unne deg ny vogn på neste barn om du ikke er fornøyd. Du kan jo selge Britaxen (mange liker den), og få igjen en god del penger. Og neste vogn MÅ du ikke kjøpe ny fra butikk (men ok det også, da du igjen kan selge den videre). 

Jeg er opptatt av vogner og syns komfort for både liten og stor er kjempeviktig. Dessverre finnes ikke den perfekte vognen til alle aldre og situasjoner. Derfor har jeg vært igjennom en del. Liker å ha 2-3 pr barn. Ikke brukt myye penger på det. Noen har jeg kjøpt brukt, og solgt videre for samme sum en stund senere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...