AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Har samboer. To barn. I sommer reiste vi til syden med hennes familie. Jeg jobber offshore og er hjemme fire uker. Hun ønsket å dra til syden mens jeg var hjemme, det ville ikke jeg. Men skulle jeg se barna mine mens jeg var hjemme så måtte jeg bli med. Ble med og turen var ok. Nå maser hun om å dra til syden i høstferien, med sin familie. Jeg er da hjemme i tre uker og får da ikke sett mine barn med mindre jeg blir med. Jeg ønsker å heller være hjemme. Hun argumenterer med at de er hjemme hele tiden (hun er på aap pga sykdom, men kan reise) og at hun blir alene hjemme med barna uten noen form for avlastning når jeg drar tilbake på jobb. Er det ok at jeg setter meg på bakbeina og sier nei til tur? Føler jeg må betale (for min reise, ikke resten av fam) for å se barna mine mens jeg er hjemme fra jobb. Hvem av oss er urimelige her? Anonymkode: 2fc62...140
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Ja det er helt ok at du sier nei ang dette. Hun fikk bestemme i sommerferien, og da bør du få være med å bestemme i høstferien. Hvorfor i alle dager skal storfamilien dra til syden sammen flere ganger i året? Må da gå an å finne på noe sammen med bare kjernefamilien i høstferien, etter en ferie med familie i sommerferien? «Aldri drar noe sted»? Er hun klar over hvor mange som sjelden har mulighet til å dra noe sted? Hvor mange familier som ikke har vært utenlands på mange år, pga f.eks helse eller økonomi? Syns hun virker selvopptatt og kravstor. Anonymkode: 032be...901 1
exictence Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Egentlig er det vel ikke ok at du sier nei til tur angående henne. Hvor gamle er barna? Vil de og gjerne til syden? Hvis alle dine kjære vil til syden, er det ikke da greit for deg å være med? Gjøre det de vil? Men kan jo forstå deg og. Du er mye ute, og vil slappe litt av hjemme. Vil du være hjemme med barna, så kan hun reise? 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Siden du er så mye borte fra familien så bør du egentlig ikke nekte de å reise på ferie. Virker som hun stiller opp hele året for at du skal være fleksibel og jobbe mye borte. Så syns egentlig ikke du bør være vanskelig når du først er hjemme, men hellet bli med på opplevelser, og unne de å reise litt. De ønsker jo også å ha deg med Anonymkode: fdfde...38b 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 exictence skrev (2 minutter siden): Egentlig er det vel ikke ok at du sier nei til tur angående henne. Hvor gamle er barna? Vil de og gjerne til syden? Hvis alle dine kjære vil til syden, er det ikke da greit for deg å være med? Gjøre det de vil? Men kan jo forstå deg og. Du er mye ute, og vil slappe litt av hjemme. Vil du være hjemme med barna, så kan hun reise? Barna er 3 og 6 år gamle. Og de har veldig lyst til å reise. Jeg føler det blir feil å måtte betale for å se barna mine mens jeg har fritur. Vi har snakket om at hun kan reise, men hun sier hun ikke kan reise så langt bort fra barna , da det kan bli vanskelig å komme seg hjem hvis noe skulle skje. Anonymkode: 2fc62...140
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Barna er 3 og 6 år gamle. Og de har veldig lyst til å reise. Jeg føler det blir feil å måtte betale for å se barna mine mens jeg har fritur. Vi har snakket om at hun kan reise, men hun sier hun ikke kan reise så langt bort fra barna , da det kan bli vanskelig å komme seg hjem hvis noe skulle skje. Anonymkode: 2fc62...140 Jeg er enig med deg, man må kunne gi og ta litt i et forhold. Det er ikke hun som alene skal bestemme hvordan alle feriene i familien skal bli. Anonymkode: 032be...901 1
Carrot Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 (endret) Så du jobber offshore, det betyr at du har i allefall to friturer hjemme mellom sommerferien og høstferien..? Er det turen eller reisefølget (hennes familie) du stritter imot? Endret 26. august 2022 av Carrot 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Si nei, og nyt aleinetida 😅 Anonymkode: fb518...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Høstferien er bare en uke. Om du har tre uker fri ser du barna i to uker, selv om du ikke blir med. Når man jobber slik som deg, og partner da belastes mye, synes jeg du bør være noe imøtekommende mot hennes ønsker og behov. Anonymkode: 659ff...71f 3
Anim92 Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har samboer. To barn. I sommer reiste vi til syden med hennes familie. Jeg jobber offshore og er hjemme fire uker. Hun ønsket å dra til syden mens jeg var hjemme, det ville ikke jeg. Men skulle jeg se barna mine mens jeg var hjemme så måtte jeg bli med. Ble med og turen var ok. Nå maser hun om å dra til syden i høstferien, med sin familie. Jeg er da hjemme i tre uker og får da ikke sett mine barn med mindre jeg blir med. Jeg ønsker å heller være hjemme. Hun argumenterer med at de er hjemme hele tiden (hun er på aap pga sykdom, men kan reise) og at hun blir alene hjemme med barna uten noen form for avlastning når jeg drar tilbake på jobb. Er det ok at jeg setter meg på bakbeina og sier nei til tur? Føler jeg må betale (for min reise, ikke resten av fam) for å se barna mine mens jeg er hjemme fra jobb. Hvem av oss er urimelige her? Anonymkode: 2fc62...140 Vent litt… betaler samboeren din for dine barns tur??
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 Du må ikke betale for å være med ungene dine - du reiser på ferie med familien din. Er du en sånn enn som hjelper din samboer når du er alene med barna, eller tar litt husarbeid? Anonymkode: 86fd1...de5 1
exictence Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barna er 3 og 6 år gamle. Og de har veldig lyst til å reise. Jeg føler det blir feil å måtte betale for å se barna mine mens jeg har fritur. Vi har snakket om at hun kan reise, men hun sier hun ikke kan reise så langt bort fra barna , da det kan bli vanskelig å komme seg hjem hvis noe skulle skje. Anonymkode: 2fc62...140 Betale for å se barna dine, tror ikke jeg skjønner? Vil det si at du mener du betaler for å reise og dermed se dem? Skjønner ikke helt den tankegangen? Det er jo dine barn. Du kan la være å reise. Du betaler vel uansett noe for at du har barn. Om de reiser til syden og hun vil påkoste det ekstra, så er det vel greit? Det må vel være fint at de reiser siden de helst vil det, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 Hvorfor i all verden må du være med barna? Vær alene denne uka og nyt livet! Makan til needy foreldre som lever gjennom barna🙄 Anonymkode: 979c6...093
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 Kanskje dere heller kan dra et annet sted som du også vil være med på? Anonymkode: 45aba...397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå