Gå til innhold

Dere med barn som har sovnet med amming/flaske om kvelden, hva gjorde dere for å endre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 12 mnd., som må ha flaske for å sovne på kvelden. Hva an vi gjøre? Er det mulig å legge henne uten masse skriking og raseri?

Anonymkode: 04c03...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tiltak, det ordnet seg av seg selv. Mener å huske de var yngre enn din, det har nok noe å si. Men man ser ikke konfirmanter med tåteflaske, så det er jo noe som går over.

Anonymkode: 893ce...dd0

• Liker 1
Skrevet

Her gikk det av seg selv. Jeg satt med ham på fanget og ammet ham i søvn, samtidig som jeg vugget lett. La ham i senga hans når han hadde sovnet. Plutselig en dag ville han ikke ha noe, var akkurat passert 1 år. Jeg satt bare med ham som vanlig og vugget til han sovnet. Det tok litt lenger tid første kvelden (kanskje 10 minutter i stedet for 5), men det gikk seg fort til.

Noen måneder senere gikk jeg over til å la ham sovne selv i senga, samtidig som han gikk over til 1 dagdupp, sånn at han var ordentlig trøtt på kvelden. Gikk veldig greit det og, og jeg skjønte at det hadde vært helt bortkastet å være så irritert på meg selv fordi jeg lot ham få sånne "uvaner". 😛 Men her er selvsagt barn forskjellige da.

Anonymkode: cb40b...a3c

Skrevet

Vi sluttet å amme i søvn da han fikk tenner. Da pusset vi alltid tennene rett før legging, og han fikk ikke melk etter dette (annet enn om natten, da, men ikke amming i søvn om kvelden lengre). 

Det var vel litt grining og styr, ja, men sånn er det bare. Det er ikke farlig. Så lenge man er der, trøster og bysser og stryker og koser, så er det helt ufarlig at babyen gråter. Gråt er ikke tegn på at noe er galt. 

Anonymkode: 13af7...795

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte metoden til Caroline Lorentzen etter å ha hørt på henne i Foreldrerådet. Ble ikke mye grining av det altså 😊

Anonymkode: 2bcf0...eec

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en jente på 12 mnd., som må ha flaske for å sovne på kvelden. Hva an vi gjøre? Er det mulig å legge henne uten masse skriking og raseri?

Anonymkode: 04c03...5ef

Jeg ammet. Kjempet litt imot med førstemann. Mellommann ga jeg opp og hoppet i senga,sov litt med ham også. Tredjemann var det mye kos med. Jeg kjempet imot for å fortsette haha. 

Anonymkode: 8dda5...63a

Skrevet

Mener du flaske i senga eller flaske generelt?

Anonymkode: cd2bd...d9b

Skrevet

Jeg tok vekk flasken så snart den var tom, og pusset tennene etterpå. Etter hvert ville han ikke ha flasken fordi kosen med den var vekke. 

Anonymkode: 20c1f...a4f

Skrevet

Yngste brukte flaske med mme. Vi vannet den ut mer og mer, til hun etter hvert la seg med vannflaske.

Anonymkode: 5dad4...330

• Liker 1
Skrevet

La ungen våken i senga etter nattarutiner, mat, amming og kos. Passet at han var trøtt!
Sa god natt, nå skal du sove. Gikk ut av rommet. Sutring i 10-15 min., gikk inn av og tik for å si hei og jada, skjønner du ikke liker det men nå er det god natt. 
Gikk ca 4 kvelder, perioden med skriking/sutring ble kortere for hver kveld og til slutt var det bare litt sutring med en gang han ble lagt i senga. 
Legging har godt smertefritt i ettertid. Ingen problemer.

Skrevet

Vi begynte å gi flaska i sofaen i stedet for senga i en periode før vi bare Kuttet den helt. Da fikk han fortsatt den varme, mette følelsen i kroppen før han ble lagt i seng. Men rutinene på badet og soverommet ble endret slik at det var det sol skulle forbindes med sovetid. 

men han var 18 mnd før vi slutta med det, så matmengden i løpet av døgnet var mye større enn ved 12 mnd også. Kanskje det hadde en innvirkning? 

Anonymkode: cd2bd...d9b

Skrevet

Min gjør ganske mye ut av seg generelt, så han hylgråt hysterisk da vi skulle avvende nattamming/amming i søvn. Vi bare stod i det er par netter, men lå da selvfølgelig inntil ungen og trøstet og koste mens denne hylingen pågikk. Det skulle ikke mer enn et par netter til før han godtok det, enda han er og var ganske viljesterk og sta.

Anonymkode: 7a3e9...6d7

Skrevet

Gjorde ikke så veldig mye, egentlig. Ammet i en godstol på stua, la barnet i senga etterpå og satt der til hun sovnet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...