Gå til innhold

Ever Clean kattesand - hvilken har du best erfaring med?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Everclean lavendel 

Anonymkode: a5d00...114

Stakkars katt 

Anonymkode: ca966...c5d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har hatt de fleste, har 4 doer på 2 katter. Har lavendel på stua og unscented i gang + tvstue. De bruker de med lavendel mest så tenker lukta ikke plager de. De elsker forsåvidt duftlys og slike ting også, der de har mulighet til å gå sin vei 😛 så dette med lukt er neppe noe krise..

Anonymkode: bd1a0...6eb

Mine bruker også mest favoritt doen sin, uavhengig av sand, det kan ha med plassering, størrelse, trafikk, rømningsveier eller lokk/uten lokk. Tviler på at de velger den pga lavendel lukten. 

Anonymkode: 14be5...1f7

Skrevet

Om det må være Ever Clean: Less Trail. (*ser ut som om den nå heter «Litterfree». Den «gule»).

I forhold til likt mener jeg at den de har uten lukt er den beste jeg har vært borti. Men da fikk jeg pus med svære klumper med sand og tiss i pelsen opp i fanget 😬

Jeg gikk over til Less Trail, og ingen klumper i pelsen. For lukt tok jeg noen ganger å blandet inn den uten lukt. Lagde en kombo.

Men har gått over til Musti sin: https://www.musti.no/compact-care-less-track-10-kg?62141

10 liter sand og 10 kg sand er ikke samme mengden. 10 kg er mer sand, og har billigere pris i forhold til mengde.

Den gjør susen for både klumper i pelsen og lukt. Katten liker den.

Anonymkode: ec1f5...a3e

Skrevet

Jeg er veldig sensitiv ovenfor parfyme, og vi måtte prøve ut mange ulike typer kattesand for at det ikke skulle lukte for parfymert eller kattebæsj... Vi endte opp med Everclean Lavendel da vi bodde i leilighet, og den lukter en del akkurat når den helles i kassa, men den mister fort lukten, samtidig som den skjuler dårlig odør. Er absolutt ikke fan av parfyme altså, men akkurat lavendel kan jeg tåle litt mer av. Synes ikke den uparfymerte dekket nok. Nå har vi dog flyttet til større bolig, og kan ha doen litt mer skjermet, og kan vurdere uparfymert, eller evt pellets. Siden vi tidvis har hatt kattene mye plassert hos andre pga flytting/reise, så har jeg ikke ønsker å prøve ut pellets, da dette er litt mer styr og folk er skeptiske. 

Vi har utekatter, så nå på sommeren bruker de så og si aldri doen, og vi har et lite lager av akkurat Lavendel, men i januar-mars, så bruker de stort sett bare doen inne, så er et ganske stort forbruk da. 

Anonymkode: 98012...85c

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har hatt de fleste, har 4 doer på 2 katter. Har lavendel på stua og unscented i gang + tvstue. De bruker de med lavendel mest så tenker lukta ikke plager de. De elsker forsåvidt duftlys og slike ting også, der de har mulighet til å gå sin vei 😛 så dette med lukt er neppe noe krise..

Anonymkode: bd1a0...6eb

Du tenker ikke på at de både puster inn parfymert støv, og spiser det når de slikker potene?

Syns det er utrolig at noen i det hele tatt bruker disse parfymerte produktene.

Anonymkode: ccb5d...2ee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2022 den 23.25):

Stakkars katt 

Anonymkode: ca966...c5d

Han har det bra, han er for det meste ute og bruker ikke kattedoen så mye.

Anonymkode: a5d00...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...