AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Del Skrevet 26. august 2022 Hvilket av Ever Clean sin kattesand synes du er best i forhold til: - tar lukt - ikke setter seg i pelsen (langhåret katt) - lukten av kattesanden. - evnen til å fange opp både urin og avføring - holder lengst Anonymkode: 87ce3...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. august 2022 #2 Del Skrevet 26. august 2022 (endret) - Endret 26. august 2022 av Athena Catalina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. august 2022 #3 Del Skrevet 26. august 2022 Vi har vært mest fornøyd med Extra Strong Clumping Unscented (fordi min samboer ikke liker de med lukt). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Del Skrevet 26. august 2022 Extra strong. Lavendel er en grusom oppfinnelse. Stakkars kattene som må gå oppi den duften. Anonymkode: ca966...c5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Del Skrevet 26. august 2022 Tabris skrev (1 minutt siden): Vi har vært mest fornøyd med Extra Strong Clumping Unscented (fordi min samboer ikke liker de med lukt). Ikke kattene heller så det passer jo fint. Det skulle ikke vært solgt kattesand med lukt en gang. Vi brukte det før jeg leste meg litt opp på luktesans og kattesand osv, og jeg savner veldig den deilige lukten og at kattene begynte å lukte deilig kattesand 😅 Men nå bruker vi samme som dere. Er egentlig ikke så fornøyd med noen av de mange vi har prøvd innen ever clean, men det er den beste av alle de andre merkene og typene vi har prøvd. Eneste som slår den er en som de ikke selger lengre… Anonymkode: 14be5...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Del Skrevet 26. august 2022 Man bør holde seg unna disse med lukt. Både en selv, og særlig dyrene puster inn skadelige stoffer når man bruker dem. Et rødt flagg når det gjelder vår stadig mer duftende verden, er at det finnes ingen ingrediensliste på parfyme, det inneholder simpelthen "parfyme". Tenk på at katten graver i sanda, og puster inn partikler av sanda som inneholder all denne udefinerte "parfymen". Og sanda i seg selv vet man vel heller ikke hva inneholder? Selv bruker jeg bare PeeWee som er rene trepellets og ikke lukter fra verken kattetiss eller noe annet. Jeg kjøper pelletsene på Felleskjøpet og bruker under kr 100 pr år på dette. Jeg har ikke lokk på min: Anonymkode: ccb5d...2ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Man bør holde seg unna disse med lukt. Både en selv, og særlig dyrene puster inn skadelige stoffer når man bruker dem. Et rødt flagg når det gjelder vår stadig mer duftende verden, er at det finnes ingen ingrediensliste på parfyme, det inneholder simpelthen "parfyme". Tenk på at katten graver i sanda, og puster inn partikler av sanda som inneholder all denne udefinerte "parfymen". Og sanda i seg selv vet man vel heller ikke hva inneholder? Selv bruker jeg bare PeeWee som er rene trepellets og ikke lukter fra verken kattetiss eller noe annet. Jeg kjøper pelletsene på Felleskjøpet og bruker under kr 100 pr år på dette. Jeg har ikke lokk på min: Anonymkode: ccb5d...2ee Dette må jeg undersøke! Anonymkode: 87ce3...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette må jeg undersøke! Anonymkode: 87ce3...5aa Jeg bruker ever clean selv, må bare si det MEN, det er ikke særlig bra for kattene, eller miljøet. En ting er parfyme lukt, en annen er hvilke stoffer de har i kattesanden uavhengig av lukt, ever clean inneholder hvert fall to ingredienser som ikke er bra for katter. Kattene går jo på sanden, av og til sitter sanden fast i potene, og så slikker de det i seg. Så (og spesielt hvis man har lokk) så graver de og så kommer det den støv skyen og parfyme skyen. Eneste grunnen til at vi fortsatt bruker det er fordi vi har prøvd en million av de økologiske og de er alltid verre, enten på lukt eller at de sitter seg fast mye mer i bunn osv. Jeg prøvde jo en økologisk som var helt perfekt og mye bedre enn ever clean, som de sluttet å selge, så det er jo håp at det kommer ut igjen/noe lignende på markedet igjen. Pellets har vi prøvd men kattene liker det ikke og katter har veldig sensitive poter så det blir litt hard og gå på. Legger ved et par linker du kan se på. https://www.jacksongalaxy.com/blog/the-benefits-of-natural-litter/ https://apetslife.ca/all-about-cat-litter/ https://www.floppycats.com/just-say-no-to-artificially-scented-cat-litter.html Anonymkode: 14be5...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 26. august 2022 #9 Del Skrevet 26. august 2022 den less trail syns jeg var fin når vi hadde katt.. Nå heter den visst litterfree paws 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pellets har vi prøvd men kattene liker det ikke og katter har veldig sensitive poter så det blir litt hard og gå på. Jeg brukte mye kattesand i overgangsfasen. Jeg erstattet simpelthen litt og litt sand om gangen med pellets, i den vanlige kassen deres, over flere uker. Når de var vant med å gå på bare pellets i den vanlige kassen sin, fylte jeg den nye og satte den attmed. Etter hvert begynte de å bruke begge to, og så kunne jeg ta bort den gamle. Det gir ikke mening at pelletsen skal være hard å gå på, da de også går på mye skarpere sand. Forsøk å gå barbent på et tykt lag med pellets, mot skarpe småstein på asfalt. Det sistnevnte er mye verre. Det er nok vanen det går på, de har jo aldri gått på do på trepellets før. Anonymkode: ccb5d...2ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg brukte mye kattesand i overgangsfasen. Jeg erstattet simpelthen litt og litt sand om gangen med pellets, i den vanlige kassen deres, over flere uker. Når de var vant med å gå på bare pellets i den vanlige kassen sin, fylte jeg den nye og satte den attmed. Etter hvert begynte de å bruke begge to, og så kunne jeg ta bort den gamle. Det gir ikke mening at pelletsen skal være hard å gå på, da de også går på mye skarpere sand. Forsøk å gå barbent på et tykt lag med pellets, mot skarpe småstein på asfalt. Det sistnevnte er mye verre. Det er nok vanen det går på, de har jo aldri gått på do på trepellets før. Anonymkode: ccb5d...2ee Ja jeg har faktisk prøvd 😂 og pellets var veldig vond å gå på, men nå veier jo jeg en goood del en kattene også da… men nei, ever clean er inne noe god å gå på det heller. Det jeg likte så godt med den økologiske jeg fant (eco cat ultimate), den var enda finere og mindre enn ever clean, nett som sand. Den ligner litt på den som Jackson anbefaler, «sustainably yours», håper vi i Norge kan få noen slike etter hvert.. Anonymkode: 14be5...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 26. august 2022 #12 Del Skrevet 26. august 2022 Jeg bruker bare pellets hjemme (og alle tre liker det) Men jeg passer en del katter, og de fleste bruker EverClean. Jeg selv synes lukta er skikkelig ubehagelig, og jeg er glad kattene mine slipper den... (og jeg er i grunn ikke spesielt følsom for lukter) Men om jeg hadde blitt tvungen til å bruke EverClean ville jeg absolutt gått for den som er unscented. Jeg synes sand er grusomt, både fordi det lukter, og det blir dratt utover, og støver... så jeg hadde unngått sand så godt som mulig uansett, og hadde ikke mine likt pellets ville jeg prøvd mais-strø, eller "sand" av tre. Cat´s Best Original | Kattesand (vetzoo.no) Majstor maisstrø kattesand | Kattesand (vetzoo.no) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Del Skrevet 26. august 2022 Er det forskjell på den trepelletsen som kan kjøpes meget rimelig på felleskjøpet, og den dyrere PeeWee? Anonymkode: 87ce3...5aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Del Skrevet 26. august 2022 Extra Strong Clumping Unscented og Aqua breeze. Anonymkode: a6ada...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Del Skrevet 26. august 2022 Har prøvd flere, men har ikke merket noen forskjell på annet enn lukt. Jeg foretrekker Fast Acting Odour Control, men det er bare pga. lukta, så det er nok smak og behag. Den lukter litt vaskemiddelaktig og ikke kjempesterkt. Vet ikke om den fjerner lukt bedre enn andre, jeg har aldri hatt noe problem med lukt annet enn lukt av selve sandren. Aqua-ettellerannet klarer jeg ikke å ha i hus, men jeg hater generelt alt med sånne aqua-type lukter. Lavendel liker jeg heller ikke, så den har jeg ikke prøvd. Jeg har blitt advart mot "den røde", fordi den visstnok stinker, har ikke prøvd den heller. Jeg har prøvd en for langhårete katter. Gult merke, tror det er den som heter litterfree paws nå, som noen over nevnte. Jeg har langhåra katt, men merka ikke noen spesiell forskjell. Den lukter litt "uparfymert", og jeg synes det blir litt innestengt/støvete lukt etterhvert. Anonymkode: bb62e...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #16 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er det forskjell på den trepelletsen som kan kjøpes meget rimelig på felleskjøpet, og den dyrere PeeWee? Anonymkode: 87ce3...5aa Lite forskjell på de syns jeg. PeeWee's pellets er kortere syns jeg å huske, men det gjør ingen forskjell på hvordan de virker. Du kan jo prøve begge, de er jo billigere enn sand uansett hvor man kjøper dem. Anonymkode: ccb5d...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #17 Del Skrevet 31. august 2022 Multiple cat 👌 Den lukter litt, men ikke mye og kattene foretrekker helt klart denne. Synes denne også setter seg mindre i pels og poter enn de andre variantene. Anonymkode: 6532a...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løkbolle Skrevet 31. august 2022 #18 Del Skrevet 31. august 2022 Extra strong clumping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Del Skrevet 2. september 2022 Everclean lavendel Anonymkode: a5d00...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Del Skrevet 2. september 2022 Har hatt de fleste, har 4 doer på 2 katter. Har lavendel på stua og unscented i gang + tvstue. De bruker de med lavendel mest så tenker lukta ikke plager de. De elsker forsåvidt duftlys og slike ting også, der de har mulighet til å gå sin vei 😛 så dette med lukt er neppe noe krise.. Anonymkode: bd1a0...6eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå