AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Min nabo filmer meg utenfor huser og snakker dritt om meg. Jeg aner ikke hvordan forholde meg til dette. Vi bor i samme huset i forskjellige etg. Setter sine barn opp mot mine osv. Noen som har råd? Er det lovlig å filme meg uten at jeg vet? Anonymkode: 5c422...816
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Nei, det er ikke lov. Du kan anmelde naboen, til politiet.
tussi680 Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Det er ikke lov. Du er hjemme hos deg selv og har rett til privatlivets fred så tror han går over streken i all mass. Ingen ukjente har lov til å filme, ta bilder uten å bli spurt først. Det er overtramp av personlig territorium. 3 1
Illuminatum Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 tussi680 skrev (40 minutter siden): Det er ikke lov. Du er hjemme hos deg selv og har rett til privatlivets fred så tror han går over streken i all mass. Ingen ukjente har lov til å filme, ta bilder uten å bli spurt først. Det er overtramp av personlig territorium. Det er vel litt feil dette. Som utgangspunkt er det fullt tillatt å filme stort sett det en ønsker. Det er dog ikke tillatt å dele filmen med andre på nettet. Dog kan det være ulovlig dersom filmingen oppleves som skremmende, plagsom, eller på annen hensynløs adferd krenker en annens fred.
tussi680 Skrevet 27. august 2022 #5 Skrevet 27. august 2022 Illuminatum skrev (23 timer siden): Det er vel litt feil dette. Som utgangspunkt er det fullt tillatt å filme stort sett det en ønsker. Det er dog ikke tillatt å dele filmen med andre på nettet. Dog kan det være ulovlig dersom filmingen oppleves som skremmende, plagsom, eller på annen hensynløs adferd krenker en annens fred. Ville følt det ubehagelig å bli filmet av fremmed nabo. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå