AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #21 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt skikkelig tynnhåret etter korona og kom også i overgangsalderen samtidig med at viruset angrep meg. Jeg har altfor mye d vitamin i kroppen så det går ikke noe å si for hårproduksjonen hos meg iallfall. Trodde det kun var b vitamin/sink som satte fart på håret? Anonymkode: ccf41...2dd Hvor mye er alt for mye D-vitamin? Anonymkode: b546e...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #22 Del Skrevet 26. august 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Biotin og zink. Trenger ikke dyre vitaminbjørner, Finn billigste biotin og sink. Anonymkode: 5e724...154 Hjelper jo bare om hun har mangel på det. TS, ta en blodprøve før du hiver deg ut i kjerringråd. Anonymkode: 37358...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #23 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig mange dumme svar her, det må jo være noe annet enn gener som kan bestemme hvor tykt et hår blir?! Det er jo mange som skryter av tabletter som gir tykkere hår! Jeg vil høre fra folk som bruker tabletter og som har fått tykkere hår, hvilke tabletter det er. Er og tull at man har tykt og fint hår i ungdommen, det hadde ikke jeg! Har hatt tynt og glatt hår hele livet! Anonymkode: 027c8...abf Hvem skryter av tabletter uten å bli betalt for det? Hårkvalitet og mengde er og blir ganske genetisk. Alle kan rett og slett ikke ha alt, akkurat som at man ikke kan endre lengde på bena. Matinntak kan ha noe å si på det måten at man kan miste hår ved underernæring. Men dersom en har et normalt kosthold, så vil det ikke bli tykkere av en og annen vitamin eller matvare. Det er jo heller ikke sånn at man automatisk har tykt og fint hår i ungdommen - mange barn og unge har også tynt eller 'fint' hår. Men det er ofte så tykt som det vil bli, ettersom mange mister noe hår ettersom de blir eldre (eller f.eks. i forbindelse med graviditet). Noen opplever visstnok også ekstra glans etc. i forbindelse med graviditet, kanskje fordi man har økt blodmengde i kroppen. Det er som flere skriver; lær noen frisyrer som øker volumet. Anonymkode: 6328a...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #24 Del Skrevet 26. august 2022 Har kun ett råd: parykk. Skal bestille selv så fort jeg har spart opp penger. "Du har fint, askeblondt, nordisk hår. Kjempefint!" Aka tynt, flatt kommunegrått hår 🤮 Det passer fint til ca....ingen. Anonymkode: b6c82...2f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #25 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelper jo bare om hun har mangel på det. TS, ta en blodprøve før du hiver deg ut i kjerringråd. Anonymkode: 37358...e78 Det er umulig å måle mineralmangel med blodprøver. Blodprøven viser nivået av mineraler i blodet, men sier ikke noe om hvor mye mineraler som er lagret i vevet i kroppen. Det meste av sinken i kroppen er lagret i cellene og hvor mye sink cellene disponerer sier ikke blodprøven noe om. Mineralnivået i blodet blir nøye regulert av hormoner. Det siste stedet i kroppen som tømmes for mineraler er nettopp blodet. Kroppen lagrer normalt ca. 2g sink, 25g magnesium og 1.000g kalsium. Anonymkode: b546e...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #26 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hårkvalitet og mengde er og blir ganske genetisk. Har du noe vitenskapelig dokumentasjon for at det er genetisk betinget at noen plutselig kan begynne å miste hår, eller er det bare noe "alle vet"? Anonymkode: b546e...cdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #27 Del Skrevet 26. august 2022 Altså, man er skapt med et visst antall hårsekker. Det vokser ikke ut nye hårsekker, det blir ikke plutselig flere av dem på hodet. De som er der, har vært der hele tiden. Som barn vokser det ikke hår fra alle, så småbarn har ofte tynnere hår. Men når man blir eldre, begynner håret å vokse fra alle, og man får tykkere hår. Man kan ikke "dyrke frem" nye hårrøtter ved å ta noen piller eller kosttilskudd eller gni inn hodebunnen med noe. Har man derimot opplevd håravfall pga stress og dårlig ernæring, kan en endring av disse faktorene til det bedre, gjøre at gamle hårsekker på ny "orker" å produsere hårstrå igjen, og nytt hår vokser ut. Håret vil da oppleves tykkere, men det har egentlig bare gått tilbake til samme tykkelsen som før du var dårlig eller hadde ernæringsmangel. Mange sverger til ølgjær for å få bedre hår, det er b-vitaminer. Det får antageligvis hårsekker som ligger i dvale til å bli aktivert igjen, og dermed føles det som man har fått mer hår igjen etter en stund. Anonymkode: 70ac0...448 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #28 Del Skrevet 26. august 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Så hvorfor er det så mange da som skryter av at de har fått tykkere hår av vitaminer og piller?! Anonymkode: 027c8...abf Aldri sett noen skryte av vitaminer og piller med mindre de får betalt for å gjøre det. Anonymkode: ba2d5...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 26. august 2022 #29 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har så tynt og glatt hår, uansett hva jeg putter oppi er det like glatt og blir bare fett... hva kan man ta for å få tykkere hår uten å bruke hårstylingprodukter. Altså piller som faktisk funker for å få tykkere hår? Anonymkode: 027c8...abf Sorry, nei. Det er gener, intet annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 26. august 2022 #30 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er veldig mange dumme svar her, det må jo være noe annet enn gener som kan bestemme hvor tykt et hår blir?! Det er jo mange som skryter av tabletter som gir tykkere hår! Jeg vil høre fra folk som bruker tabletter og som har fått tykkere hår, hvilke tabletter det er. Er og tull at man har tykt og fint hår i ungdommen, det hadde ikke jeg! Har hatt tynt og glatt hår hele livet! Anonymkode: 027c8...abf Alle slike piller er tull. Svindel fra ende til annen. De som tar dem og ser effekt er 100% placebo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #31 Del Skrevet 26. august 2022 Mamajune11 skrev (1 minutt siden): Sorry, nei. Det er gener, intet annet. Kan du forklare hva du mener med "det er gener"? Anonymkode: b546e...cdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #32 Del Skrevet 26. august 2022 Mamajune11 skrev (1 minutt siden): Alle slike piller er tull. Svindel fra ende til annen. De som tar dem og ser effekt er 100% placebo. Alle mineraler er grunnstoffer som kroppen må få tilført. Om kroppen får tilført f.eks. sink eller magnesium tilsatt i mat eller piller er vel ett fett? Anonymkode: b546e...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #33 Del Skrevet 27. august 2022 Har 3 venninner som alle tar Good for me vitaminer, kjøpt på apoteket. Alle 3 skryter av de, at de har fått tykkere hår og masse små hår som vokser ut, det har jeg også sett selv. Tenkte kanskje å prøve de for å se selv. Anonymkode: 8ad67...ea0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #34 Del Skrevet 27. august 2022 B-kompleks funket for meg. Anonymkode: fcbe8...82d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #35 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er veldig mange dumme svar her, det må jo være noe annet enn gener som kan bestemme hvor tykt et hår blir?! Det er jo mange som skryter av tabletter som gir tykkere hår! Jeg vil høre fra folk som bruker tabletter og som har fått tykkere hår, hvilke tabletter det er. Er og tull at man har tykt og fint hår i ungdommen, det hadde ikke jeg! Har hatt tynt og glatt hår hele livet! Anonymkode: 027c8...abf Hvis du ser på alle disse dyre vitaminene så inneholder de sink og biotin. Derfor skrev jeg sink og biotin, men du overså det på jakt etter noen fancy tabletter kanskje. Det er riktig at genene styrer om håret et tykt. Det som påvirker hårveksten er biotin og sink. Om håret ditt vokser fortere vil det virke tykkere, fordi det vokser mer, men hårstrående blir ikke tykkere enn genene dine har bestemt. Anonymkode: 5e724...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #36 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Aldri sett noen skryte av vitaminer og piller med mindre de får betalt for å gjøre det. Anonymkode: ba2d5...79a Jeg får ikke betalt for og kjøpe billig sink og biotin og b- vitamin på i- herb. Allikevel skryter jeg av det. Anonymkode: 5e724...154 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #37 Del Skrevet 27. august 2022 Jeg har tykt hår, selv om jeg er 40+. Nå tror jeg det meste er arv, da, som de fleste har påpekt. Men det jeg har gjort konsistent de siste årene er; Kun bruke frisørprodukter tilpasset mitt hår. Kun vaske håret en gang i uka - la det dels lufttørke, så føne det ut - aldr annen varmebehandling. Bruker "snille" strikker og har alltid håret i en løs knute om jeg ikke skal noe. Spiser mye sunt fett (her merker jeg stor forskjell på huden). Tar collagenkapsel hver dag. Når jeg er på reise i 2-3 uker blir det raskt slurv både med produkter, rutiner og kosthold, og da synes jeg at håret er merkbart dårligere, og at jeg mister mer. Anonymkode: 2fa65...0e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #38 Del Skrevet 27. august 2022 Ingenting. Anonymkode: 25b17...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #39 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (På 26.8.2022 den 14.10): Gode gener er eneste som funker. Anonymkode: 208f6...676 Fordi det vet du alt om?! Er du lege eller?! Mange påståelige bedrevitere innpå her... er maange som skryter av piller! Anonymkode: 027c8...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #40 Del Skrevet 8. september 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det vet du alt om?! Er du lege eller?! Mange påståelige bedrevitere innpå her... er maange som skryter av piller! Anonymkode: 027c8...abf Så ta pilla di da!! 🤭 Anonymkode: 1c01e...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå