AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Del Skrevet 26. august 2022 Selv syns jeg det er trist at de vil at vi som jobber i barnehage skal oppdatere denne appen hele tiden. Er det ikke viktigere at vi er med barna deres? Er dere slike foreldre som bare lar barna være på iPad når dere er hjemme også? Anonymkode: 43a1d...565 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Del Skrevet 26. august 2022 🙄 Anonymkode: bb3e8...d2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 🙄 Anonymkode: bb3e8...d2b Anonymkode: dfd3d...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Selv syns jeg det er trist at de vil at vi som jobber i barnehage skal oppdatere denne appen hele tiden. Er det ikke viktigere at vi er med barna deres? Er dere slike foreldre som bare lar barna være på iPad når dere er hjemme også? Anonymkode: 43a1d...565 Er ikke du på jobb? Anonymkode: 4c103...fab 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke du på jobb? Anonymkode: 4c103...fab Hvorfor tar du det for gitt at alle jobber 100%? Så nei, har fri fredager. Men ganske sikker på at noen på jobb sitter på mykid nå. Anonymkode: 43a1d...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor tar du det for gitt at alle jobber 100%? Så nei, har fri fredager. Men ganske sikker på at noen på jobb sitter på mykid nå. Anonymkode: 43a1d...565 Du har ikke tenkt over at det kan være tidssparende å legge ut en kort tekst om hva gruppen har gjort den dagen fremfor at de ansatte skal slippe alt de har i hendene ved levering og fortelle for tjuende gang den dagen at «I dag gikk vi tur i skogen og så på alle de ulike dyrene og plantene. Været var dårlig så vi spiste lunsj inne før vi hadde trivelig frilek» før de skal fortelle om det spesifikke for hvert barn? Anonymkode: bc015...2b9 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Del Skrevet 26. august 2022 Hvem er det som "heller vil ha oppdatering på MYKID istedenfor at barnehagen er med barna"?? Er verden så enkel..? Newsflash: De ansatte er ikke med barna hele tiden. De planlegger, lager opplegg og bruker fem minutt på å oppdaterer MyKid innimellom. Anonymkode: babb8...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Del Skrevet 26. august 2022 Som en mor med to barn i barnehagen, som har samtidig jobbet som programvare-utvikler siden 2007 - TS, du stiller helt feil spørsmål. Problemet er heller at MyKid er så pass kronglete å bruke. At det ikke går an å logge inn fra mobil eller ipad, som ansatt, for å enkelt legge til info og bilder. At man må på kontoret og laste opp bilder fra ipad, osv, at det blir så tidskrevende og tungvindt og barnehageansatte hater det. Verktøyet burde vært mye mer brukervennlig for nettopp ansatte. Så nå til spørsmålet ditt. Ja, vi foreldrene ønsker mer info i MyKid om hvordan dagen har vært. Det er ofte ikke tid verken for foreldre eller ansatte, å snakke noe særlig med ansatte ved henting. Fordi det er mange som henter samtidig, fordi barna er urolige og slitne, fordi foreldre er stresset, og fordi alle de som er faste ansatte - har gått hjem for lengst, og det er bare vilkarer eller ansatte fra andre avdelinger som egentlig ikke har så mye å fortelle. Hvorfor har barnet plaster i panna?! - Nei, du vet, jeg var egentlig ikke med de i dag, så jeg vet ikke. vi er gode foreldre, dere er sikkert gode ansatte, myKid er crappy verktøy. Anonymkode: 93be2...356 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 26. august 2022 #9 Del Skrevet 26. august 2022 Håper ikke du jobber i barnehage med den holdning og den kommentaren... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Del Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som en mor med to barn i barnehagen, som har samtidig jobbet som programvare-utvikler siden 2007 - TS, du stiller helt feil spørsmål. Problemet er heller at MyKid er så pass kronglete å bruke. At det ikke går an å logge inn fra mobil eller ipad, som ansatt, for å enkelt legge til info og bilder. At man må på kontoret og laste opp bilder fra ipad, osv, at det blir så tidskrevende og tungvindt og barnehageansatte hater det. Verktøyet burde vært mye mer brukervennlig for nettopp ansatte. Så nå til spørsmålet ditt. Ja, vi foreldrene ønsker mer info i MyKid om hvordan dagen har vært. Det er ofte ikke tid verken for foreldre eller ansatte, å snakke noe særlig med ansatte ved henting. Fordi det er mange som henter samtidig, fordi barna er urolige og slitne, fordi foreldre er stresset, og fordi alle de som er faste ansatte - har gått hjem for lengst, og det er bare vilkarer eller ansatte fra andre avdelinger som egentlig ikke har så mye å fortelle. Hvorfor har barnet plaster i panna?! - Nei, du vet, jeg var egentlig ikke med de i dag, så jeg vet ikke. vi er gode foreldre, dere er sikkert gode ansatte, myKid er crappy verktøy. Anonymkode: 93be2...356 Jo du kan laste opp bilder fra mobilen og iPad. Du må ikke bruke pc..gjort det ofte:) Men ja...vi foreldre vil ha informasjon. Da kan jeg snakke med mitt barn om hva de har gjort idag:) Anonymkode: 729bf...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Del Skrevet 26. august 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jo du kan laste opp bilder fra mobilen og iPad. Du må ikke bruke pc..gjort det ofte:) Men ja...vi foreldre vil ha informasjon. Da kan jeg snakke med mitt barn om hva de har gjort idag:) Anonymkode: 729bf...383 Det var ansatte i barnehagen hos oss klagde på, derfor jeg sa det. Kan hende det er ikke et problem lengre. Anonymkode: 93be2...356 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Del Skrevet 26. august 2022 Jobber i bhg, og det tar typ 5 min å skrive. Det burde faktisk bhg møte. Skjønner så godt at foreldre vil ha dette. Anonymkode: 3ab2f...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Del Skrevet 26. august 2022 Klare* Anonymkode: 3ab2f...33a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Del Skrevet 26. august 2022 Disse verktøyene er det barnehagene (og skolene) som har innført. Ingen foreldre har etterspurt dette, så dette får sektoren ta på egen kappe. Anonymkode: 415c1...6b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Del Skrevet 26. august 2022 Vi ønsker at de i bhg tar seg tid til å skrive litt om hva ungene har gjort ila uken, ja Når vi henter og leverer, er det ofte kaos, og vi får ikke pratet med de ansatte. Om de ikke skriver noe om hva de har gjort heller, så aner vi faktisk ikke hva ungene har gjort i det hele tatt den uken - og det er ganske trasig. Fire-åringen kan fortelle litt, ettåringen ikke. Så ja, vi har vel faktisk også krav på å få informasjon om hva ungene våre bedriver i bhg. Og som en over sier: det er langt lettere å skrive en felles-melding til alle, i en ledig stund, enn å få pratet med nitten stk foreldre en og en... Anonymkode: 69f5a...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #16 Del Skrevet 29. august 2022 Ja, de aller fleste vil ha litt informasjon om barnets dag. Jeg tviler på at det er viktig for de voksne at du tar det i Mykid, men jeg vil tro at det for deg som ansatt er mindre tidkrevende å gjøre det der, fremfor å snakke med alle foreldre en og en ved henting, eller ringe hvert foreldrepar med info om barnets dag, evt. kan du jo skrive på en lapp. Dette handler ikke om at foreldrene ikke vil at de ansatte skal være sammen med barna og bruke tid med dem. Det handler om å ha god kommunikasjon mellom hjemmet og barnehagen. Så vidt jeg vet er MyKid innført av barnehagene for å forenkle kommunikasjonen mellom barnehage og hjem. Nettopp fordi det er mye som skjer i en barnehage, og det er ikke alltid tid til å gi alle foreldre info i hente-situasjon. Tanken bak MyKid og tilsvarende systemer er at det enkelt kan legges ut info til foreldrene, når de ansatte har tid til dette, og så får foreldrene sett det når/før de henter. Anonymkode: 57825...6f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå