AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Mannen min har 2 år igjen med gjeldsordning og jeg har 600 000 i egenkapital stående på høyrentekonto. Vi tenker å søke boliglån når han er ferdig med gjeldsordning og betalingsanmerkninger slettet. Jeg har 300 000 i studielån og han er gjeldsfri etter. G.o. Vi tjener begge rundt 550 000, han har ett barn og vi har en bil. Er det noen som har erfaring med å få innvilget / eller avslag på boliglån etter gjeldsordning? Skulle gjerne tatt opp lån alene men vi trenger inntekten hans også ellers får jeg ikke lånt mye alene. Anonymkode: 9e2d7...4fe
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Det burde gå fint det. Men hvorfor har han havnet i denne situasjonen? For deg og barna, burde jeg ha krevd at han får oppfølging slik at han ikke faller tilbake til gamle mønstre. Selv kunne jeg aldri vært sammen med en som var økonomisk analfabet. Anonymkode: 2d1fb...ba3 3
NakenPanda Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Hvis du tror at bankene glemmer at noen har vært i gjeldsordning.... Lykke til men det blir nok en oppoverbakke der du må være den som dekker risiko 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Det var gjeldsrådgiver hos nav som sa at mange får innvilget boliglån siste året med gjeldsordning, men jeg vet ikke hvordan det funker i praksis.. Siden jeg poster her har jeg åpenbart tatt et valg om å kjøpe bolig med han selvom han har hatt gjeldsordning. Det skyldes alvorlig sykdom + selvstendig næringsdrivende + skilsmisse og jeg er ganske sikker på at det samme kunne skjedd meg når man er maks uheldig på mange områder samtidig Anonymkode: 9e2d7...4fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Når man er ferdig med gjeldsordning så kan man få lån . Man kan prøve underveis i gjeldsordning også. Spesielt kommunale lån fra husbanken. Du må huske å sikre din egenkapital i tilfelle salg /brudd ol. Ikke fordi han er i gjeldsordning men fordi du har så mye mer enn han . ikke hør på besserwisserne som sier ditt og datt og at de ikke kunne vært med noen som har gjeldsordning . Jeg kjenner flere med det og ingen av de er surrehuer som har kjøpt all verden eller vært idioter. Ene ble lurt av sin mann og ble sittende med all gjeld , en annen ble syk og kunne ikke jobbe og fikk dermed problemer . Man skal ikke sitte så høyt på sin hest og dømme andre. Plutselig er man der selv. Jeg har iallefall støttet de jeg kjenner. De blir straffet nok med å være i denne situasjonen og ha det kjipt om ikke alle andre og skal dømme . Anonymkode: e1b87...1f0 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 NakenPanda skrev (8 timer siden): Hvis du tror at bankene glemmer at noen har vært i gjeldsordning.... Lykke til men det blir nok en oppoverbakke der du må være den som dekker risiko Eh ja.. Er du fri for anmerkninger kaster de lån etter deg igjen Anonymkode: 6d1cd...119 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var gjeldsrådgiver hos nav som sa at mange får innvilget boliglån siste året med gjeldsordning, men jeg vet ikke hvordan det funker i praksis.. Siden jeg poster her har jeg åpenbart tatt et valg om å kjøpe bolig med han selvom han har hatt gjeldsordning. Det skyldes alvorlig sykdom + selvstendig næringsdrivende + skilsmisse og jeg er ganske sikker på at det samme kunne skjedd meg når man er maks uheldig på mange områder samtidig Anonymkode: 9e2d7...4fe Husbanken kan innvilge huslån halveis inn i en gjeldsordning Anonymkode: 6d1cd...119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå