AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 En periode lever hun på salat og vann. Når det ikke har fungert på et par uker så skulle hun har kun ha bær og shake. Når det ikke fungerte og vekten økte så gikk hun over til grønnsaker. I helgene er det overdreven mengde sjokolade, alkohol og grillmat. Hun har forsøkt å være mer aktiv, men gidder ikke i lengden. Hun klager på vekten, jeg gir råd, men hun følger de ikke. Jeg finner nettsider hun kan lese på, men hun vil ikke. Jeg ser vekten hennes har økt mye så jeg forstår at hun blir frustrert. En periode er det bare knekkebrød, så har hun slik at hun ikke skulle spise på 5 dager - bare drikke vann. Jeg ber henne om å få i seg kylling, fisk, hvitt kjøtt for å beholde muskelmasse. Jeg sier til henne at mye hjelper med faste måltider over tid. Mindre mengde, men fast. Få inn en porsjon havregrøt hver morgen. Beveg deg mer enn du sitter. Spis mer hver dag, mindre per måltid, flere måltider. Hva mer kan man gjøre? Anonymkode: fdf6e...270 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Ingenting. Hennes liv, hennes valg. Anonymkode: 482bd...23f 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Ingenting. Det er hennes liv og hun som styrer det. Spør hun om alle disse rådene du gir henne..? Det er en uting å gi råd uten å ha bli direkte spurt om det. At hun klager over vekten, er ikke en invitasjon til å komme med råd. Også viktig å huske på at et råd er kun et råd - hun er ikke forpliktet til å følge det, selv om hun nå har bedt om det. Det som funker for deg, er langt ifra sikkert å funke for henne. For meg funker rådet ditt om å spise lite men ofte, forferdelig dårlig. Frokost også. Jeg har langt mer suksess med stikk motsatt: ikke noe frokost, spiser kun to måltider om dagen. Jeg er slank og veltrent, og har ikke blitt det før etter jeg fant det som passet for MEG. Anonymkode: 82c4c...439 3 3
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Jeg blir oppgitt av spesielt to stykker jeg kjenner. De skal slanke seg, trene og har de oppleggene.. Jeg ser jo at det ikke fungerer med fasting, carnivore? osv. Hadde forenklet litt så tror jeg de hadde lykkes, men internett gir dem for mye ideer..
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Syns det er slitsomt med folk som hele tiden snakker om slanking, vekten sin og klager på overvekt. Ville heller spurt om dere kunne snakke om noe annet enn å drive å gi råd. Da åpner du jo bare for enda mer fokus på dette dere imellom. Pluss at det kan gi irritasjon for dere begge. Altså, hun vet jo egentlig hva som skal til. Anonymkode: 3eb23...555 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Jeg tenker at du ikke skal gjøre så mye med dette. Venninnen din må finne ut av dette selv. Anonymkode: 8acf7...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hun klager på vekten, jeg gir råd, men hun følger de ikke. Hva mer kan man gjøre? Anonymkode: fdf6e...270 La henne finne ut av det selv. Anonymkode: dd1c5...640 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Ber hun om råd da? Hvis hun ikke gjør det så skal du heller ikke komme med råd. Og dine råd hadde ikke passet meg i det hele tatt. Det å spise ofte, men lite fungerer ikke på meg. Det trigger overspisingen i meg. Jeg spiser to ganger om dagen, fungerer gull for meg. Kanskje hun også er sånn? Anonymkode: 0c8b8...153 2 1
JegMotStrømmen Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Din fasit er ikke hennes fasit. De fleste prøver ulike tilnærminger og forskjellige dietter før de finner sin egen fasit. Noen har flaks å finner den rette metoden med en gang. Alle menneskekropper har veldig mye til felles, samtidig som at alle er helt individuelle. Jeg slet i mange år med å finne det som fungerte for min kropp. Tette, små måltider var absolutt helt feil for min del. Men etter mye prøving og feiling, så fant jeg endelig utav det, gikk ned 60 kg og er vektstabil på 10ende året. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ingenting. Det er hennes liv og hun som styrer det. Spør hun om alle disse rådene du gir henne..? Det er en uting å gi råd uten å ha bli direkte spurt om det. At hun klager over vekten, er ikke en invitasjon til å komme med råd. Også viktig å huske på at et råd er kun et råd - hun er ikke forpliktet til å følge det, selv om hun nå har bedt om det. Det som funker for deg, er langt ifra sikkert å funke for henne. For meg funker rådet ditt om å spise lite men ofte, forferdelig dårlig. Frokost også. Jeg har langt mer suksess med stikk motsatt: ikke noe frokost, spiser kun to måltider om dagen. Jeg er slank og veltrent, og har ikke blitt det før etter jeg fant det som passet for MEG. Anonymkode: 82c4c...439 Ja, hun spør. Anonymkode: fdf6e...270
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 Hun spør hver eneste gang vi snakker sammen om hva som fungerer for meg. Jeg har vært igjennom to fødsler og fått tilbake kroppen min. Hun har ikke vært gravid ennå og lurer på hvordan jeg gjorde det. Så i blant lager jeg liste på hva jeg spiser og hvor mye jeg beveger meg per dag. For så nøye vil hun vite ting Anonymkode: fdf6e...270
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun spør hver eneste gang vi snakker sammen om hva som fungerer for meg. Jeg har vært igjennom to fødsler og fått tilbake kroppen min. Hun har ikke vært gravid ennå og lurer på hvordan jeg gjorde det. Så i blant lager jeg liste på hva jeg spiser og hvor mye jeg beveger meg per dag. For så nøye vil hun vite ting Anonymkode: fdf6e...270 Om du ikke ønsker å prate om slanking, så si det, da. Det høres ut som om problemet her er at du er drita lei av å høre syting om vekt og slanking (og det skjønner jeg godt, det er kjedelig). Men da må du nesten si det. Du har ikke plikt til å hjelpe eller gjøre noe som helst. Om slankepratet gjør at vennskapet deres blir dårligere, fordi du irriterer deg over det, så er det bedre for dere å kutte ut å prate om det. "Jeg har ikke noe særlig mer å bidra med av råd. Jeg har sagt hva som har virket for meg. Jeg foreslår at vi prater om noe annet". Anonymkode: 82c4c...439 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå