AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Hei, noen som vet om far fortsatt kan hente i bhg når han ikke har foreldreansvar? Eller kan jeg som har fullt ansvar bestemme at han ikke får hente? Anonymkode: 63200...a22
Gjest Kerrs Pink Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Jeg mener at det er de med foreldreansvar som bestemmer det ja. Er ikke helt sikker da, men vi har gitt bhg beskjed om at vi ringer hver gang noen andre enn oss skal hente. Så hvis noen andre tropper opp i bhg og vil hente, selv om barnet kjenner de, får vi en telefon. Men hvis far skal ha samvær, er det vel greit at han kan hente i bhg, selv om han ikke har foreldreansvar?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Kerrs Pink skrev (5 minutter siden): Jeg mener at det er de med foreldreansvar som bestemmer det ja. Er ikke helt sikker da, men vi har gitt bhg beskjed om at vi ringer hver gang noen andre enn oss skal hente. Så hvis noen andre tropper opp i bhg og vil hente, selv om barnet kjenner de, får vi en telefon. Men hvis far skal ha samvær, er det vel greit at han kan hente i bhg, selv om han ikke har foreldreansvar? Takk for svar. Far har ikke hatt samvær på snart to år, det er også derfor det er viktig for meg at han ikke får hentet. Barnet hadde ikke kjent han igjen. Anonymkode: 63200...a22
Gjest Kerrs Pink Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Hvis du forteller dette i barnehagen og sier til de at han ikke får hente, så kan jeg ikke skjønne at de skulle motsette seg det. Spesielt siden barnet ikke har sett han på to år. Men du får jo bare høre med de, er jo en telefon til ped.leder bare. Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Har ikke barnehagen lister over hvem som har lov til å hente de forskjellige barna? Jeg har hentet både tanteunger og venners barn i forskjellige barnehager, og alle hadde lister. Og barnehagene måtte få beskjed om noen andre enn foreldre skulle hente en dag, f.eks ved levering eller en telefon/melding hvis det skjedde noe akutt. Måtte vise legitimasjon hvis de ansatte ikke kjente meg fra før. Anonymkode: 8fce9...780
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Da jeg jobbet I barnehage så fikk vi beskjed om at en far ikke fikk hente. (og at vi skulle ringe politiet dersom han kom og ikke gikk igjen når vi sa nei). Bortsett fra et par småekle situasjoner så var det ikke noe problem Anonymkode: 8c4bd...162
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 Vi har felles foreldreansvar fordi det er vanskelig å omgjøre det, barnehagen vet far ikke skal hente med mindre jeg gir annen beskjed. (Rus og ustabilitet i bildet og jeg har 100% omsorg hvor far har hatt samvær 2 timer i uken, i store perioder med meg tilstede) Så dette er det bare å fortelle barnehagen så får han ikke hentet. Har du fullt foreldreansvar bestemmer du det! Anonymkode: 71b58...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Hvis du har fullt foreldreansvar, og er bekymret for at en far som ikke har hatt samvær på to år, skal komme for å hente barnet ditt, så er det vel flere enn kvinneguiden og eventuelt barnehagen du må høre med? Anonymkode: 6d602...d36
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Tror det må foreligge rettslige papirer på at far ikke får være barnet for at de kan nekte han å hente barnet sitt Anonymkode: 48bca...89c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Vært i samme situasjon. feller foreldeansvar, men far har ikke hatt samvær på flere år. Bhg sa til meg at far kan hente, men de må jo vite hvem han er først, så lenge de ikke viste hvem det var, så kunne ikke de sende hun hjem med noen. Vi avtalte at de skulle ringe hvis han plutselig dukket opp. men har du foreldreansvar aleine, da bestemmer du. Anonymkode: 590d2...3d7 1
GammelKaktus Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 Har du foreldreansvar alene så kan ikke far hente uten at du setter han opp på listen over de som er har lov til å hente utenom deg. Er man ikke på listen og eller har del i foreldreansvaret så kommer man ingen vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå