AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Jeg har vært velsignet med god sex/sexpartnere, så dette er noe jeg kan sitte og fundere på iblant: Når sex skjer så sjelden, hvordan vet dere egentlig at nå kan dere ha sex? Hvordan er det det starter, hvilke situasjoner skjer det i? Hvordan fungerer det å ha dårlig sex, egentlig? Er det sånn at hun bare ligger der uten å gi noen tegn på nytelse eller at hun kommer? Han bare pumper litt og er ferdig? Tror du at din partner som vil ha lite sex og viser liten entusiasme egentlig liker sex i det hele tatt? Gjør de det bare for din skyld av og til, eller blir de faktisk kåte en gang i skuddåret, vil veldig gjerne ha et sexliv, men behovet er bare lavt? Anonymkode: 7b513...74c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Med min eks visste jeg det når det var fredag. Rutinesex med andre ord. Jeg så mønsteret. Begynte med at vi la oss og så gjorde han noen tilnærmelser. Utrolig kjedelig. Forsøkte å utveksle fantasier, men det viste seg at han ikke hadde noen, likte bare vanlig sex nå og da. Han var snill i senga altså, det var ikke bare pumping, men dårlig sex kan også handle om total mangel på spontanitet for min del. Anonymkode: d335f...af2 8 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med min eks visste jeg det når det var fredag. Rutinesex med andre ord. Jeg så mønsteret. Begynte med at vi la oss og så gjorde han noen tilnærmelser. Utrolig kjedelig. Forsøkte å utveksle fantasier, men det viste seg at han ikke hadde noen, likte bare vanlig sex nå og da. Han var snill i senga altså, det var ikke bare pumping, men dårlig sex kan også handle om total mangel på spontanitet for min del. Anonymkode: d335f...af2 Helt enig i det. Noen vil si sex hver fredag/1 gang i uka er plenty, men det er jo noe med rutinen i det.. Det du beskriver ligner litt den klisjeen jeg har sett for meg i hodet - det er fredag, man har et par glass vin innabords, man legger seg under dyna og slår av lyset, og i stedet for å snu ryggen til og sovne, så inviterer den "kjedelige" partneren inn med et eller annet initiativ, begynner å kline etc. For det blir jo den som ofte bestemmer, du kan jo ikke ta initiativ hele tiden når han ikke vil være spontan.. Anonymkode: 7b513...74c 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Tja, det er vel litt blanda her. Litt livssituasjonen, litt andre omstendigheter. Vi har småbarn, så spontaniteten begrenser seg litt der. Vi liker begge å spille, men han sitter gjerne oppe med pcen på kveldstid mens jeg går og legger meg. Så han vil ofte heller spille enn ha sex med meg. Sexen er rutinepreget og litt tungrodd, han blir passiv og det er jeg som må liksom få gang på ting. Jeg savner pasjon, engasjement. Å bli tent. Begge to har lagt på seg, men jeg har tatt tak og han har ikke. Får se hvordan det går, skal prøve å ta det opp med han fremover. Anonymkode: e8c0c...153 1 1
MissIndependent45 Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Vel, det fungerer jo ikke, det er vel greia. Menn som er treige på det området blir raskt single igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Helt enig i det. Noen vil si sex hver fredag/1 gang i uka er plenty, men det er jo noe med rutinen i det.. Det du beskriver ligner litt den klisjeen jeg har sett for meg i hodet - det er fredag, man har et par glass vin innabords, man legger seg under dyna og slår av lyset, og i stedet for å snu ryggen til og sovne, så inviterer den "kjedelige" partneren inn med et eller annet initiativ, begynner å kline etc. For det blir jo den som ofte bestemmer, du kan jo ikke ta initiativ hele tiden når han ikke vil være spontan.. Anonymkode: 7b513...74c Ja, min lyst forsvant etter hvert. Jeg var initiativtaker i 1 år før kroppen ikke gadd mer. Så da ble det overlatt til ham i stedet. Men han er en flott fyr, håper han finner seg en lik partner. Anonymkode: d335f...af2 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 Min mann mener at man ikke kan kose andre steder enn i senga, bortsett fra å bli sugd da. Jeg er skrudd sammen sånn at jeg ønsker små drypp i løpet av dagen. En klem, et kyss, stryke meg over ryggen og rumpa, holde rundt meg osv. Altså noe som tar noen sekunder noen ganger i løpet av en dag. Uten dette så mister jeg interessen for han og det forstår han ikke. Så når kvelden kommer så gir han meg bittelitt kos også vil han rett på sex og der er ikke jeg. Det er også veldig mye pumping som dessverre ikke gir meg så mye. Jada, vi har snakket om det. Han går enten rett i forsvarsmodus eller sier han skal skjerpe seg, men det skjer kanskje en gang også er vi tilbake igjen. Jeg har tatt masse initiativ, men han er ikke noe god på å gi tilbake. Og da har jeg kastet ballen over til han, noe vi også har snakket om. Anonymkode: 1990b...778 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Noen, kanskje til og med de fleste, liker helt vanlig sex uten noen spesielle sprell. Og de synes en gang eller to i uka er passe. Når to sånne personer er partnere byr seksualiteten sjelden på noe problem. Det blir lite mas om entusiasme eller initiativ; sexen føyer seg harmonisk inn i et lykkelig samliv, og får sin naturlig plass i tilværelsen ved siden av andre aktiviteter og interesser. Problemene oppstår først og fremst når den ene er veldig opptatt av eller fiksert på sex, mens den andre har et mer avslappet forhold til det. Anonymkode: 5867e...4d0 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Med min eks visste jeg det når det var fredag. Rutinesex med andre ord. Jeg så mønsteret. Begynte med at vi la oss og så gjorde han noen tilnærmelser. Utrolig kjedelig. Forsøkte å utveksle fantasier, men det viste seg at han ikke hadde noen, likte bare vanlig sex nå og da. Han var snill i senga altså, det var ikke bare pumping, men dårlig sex kan også handle om total mangel på spontanitet for min del. Anonymkode: d335f...af2 Har ikke du 50% av ansvaret for alt som skjer i forholdet? hvis du bare venter på han, gir du en slags beskjed om at du ikke ønsker å ha sex Anonymkode: d57b3...f9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Tja, her er det slik at sex skjer 90% av gangene i forbindelse med helg. Og det er som regel jeg som må pirre opp han først. Noe som gjør det vanskelig for meg, for det er ganske kjipt de gangene han ikke er klar og jeg føler meg avvist. Jeg kobler sex mye med bekreftelse, ikke bare nytelse. Mannen min har en slitsom jobb, og en kropp og psyke som ikke er helt på topp for tiden. Men i utgangspunktet har han høy interesse for sex. Det har jeg og, og ville helst hatt hver dag/annenhver dag🙈 Men jeg vet det går i perioder, så holder ut. Panikken nå er at jeg er gravid og at det kommer en lang periode om en stund hvor vi ikke kan ha sex. Er spent på om lang pause kommer til å vekke sexlivet litt eller lage total dvale 🙈 Anonymkode: 8261c...8bc 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Og det er som regel jeg som må pirre opp han først. Noe som gjør det vanskelig for meg, for det er ganske kjipt de gangene han ikke er klar og jeg føler meg avvist. Jeg kobler sex mye med bekreftelse, ikke bare nytelse. Tenk om en mann hadde skrevet det samme om en kvinne. Anonymkode: d57b3...f9d 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen, kanskje til og med de fleste, liker helt vanlig sex uten noen spesielle sprell. Og de synes en gang eller to i uka er passe. Når to sånne personer er partnere byr seksualiteten sjelden på noe problem. Det blir lite mas om entusiasme eller initiativ; sexen føyer seg harmonisk inn i et lykkelig samliv, og får sin naturlig plass i tilværelsen ved siden av andre aktiviteter og interesser. Problemene oppstår først og fremst når den ene er veldig opptatt av eller fiksert på sex, mens den andre har et mer avslappet forhold til det. Anonymkode: 5867e...4d0 Dette har du helt rett i! Ahah! Jeg har vel bare ikke et helt avslappet forhold til sex... Jeg er ganske vill etter det. Kona har et så avslappet forhold til sex at en kunne mistenke henne for å være aseksuell - bortsett fra når vi har sex. Hun tenker på så mye annet enn sex hele tiden at hun til og med ofte har problemer med å tenke på sex når vi har sex. Mens jeg kan bli kåt bare av å tenke på sex, noe hun sikkert syns jeg gjør altfor mye. Vi er veldig ulike sånn. Ja, litt komplisert kan det bli. Men jeg går ikke med på at god/dårlig i senga eller kvaliteten på sex behøver å ha noen direkte sammenheng med den enes mindre entusiasme og initiativ heller. Vi er veldig ulike på både libido og tenningsmønster, og det er jeg som med min store lyst blir litt mye pådriver for sexlivet vårt. MEN...jeg syns hun er herlig i senga, hun syns jeg er god i senga. Begge tenker at vi alltid har hatt og alltid har god sex. Begge erfarer at vi ikke har hatt så mye og så bra sex i noe tidligere forhold. Ingen av oss savner noe ved selve sexen. Vi er ikke typene til å gå lei av den kosete vaniljesexen vi for det meste har. Det er sånn vi liker det, bare. Vi har en utrolig fin seksuell kjemi NÅR vi har sex. Vi har aldri hatt "dårlig sex", selv ikke de første gangene for mange år siden. Og det har klokt blitt sagt at det er viktig for et godt sexliv at man alltid gir hverandre positive seksuelle opplevelser. Det er vi gode på. Vi er rause med hverandre sånn og begge tenner på den andres nytelse. Så selv om hun har evnen til å tilsynelatende glemme hvor god sex vi alltid har, har hun meg til å minne henne på det... Det er sånn da, at hun nesten utelukkende kan tenne og bli kåt ved å HA SEX. Responsiv tenning. Så det handler mye om å "komme seg dit" - og så blir det stort sett alltid bra når vi kommer i gang. Så det er egentlig bare feil av meg å savne mer spontanitet og initiativ fra henne, for det ligger bare ikke til hennes seksuelle natur. Og det er ikke det det kommer an på, hvor god sex vi har. For oss er dette faktisk to vidt forskjellige ting. Å være seksuelt kompatible kan være litt tja...for vår del er selve sexen både veldig bra og hyppig, selv om dynamikken og spillet rundt sex ikke er like supert. Men det er nå vårt store kompromiss i forholdet. Anonymkode: b53ca...c93 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 Jeg vet vi kan ha sex når hun tar initiativ. Hun blir aldri med når jeg starter. Jeg hater at det er sånn. Nå føler jeg litt på den at jeg "må" bli med når hun tar initiativ, det blir fort en måned til neste gang. Anonymkode: 48b05...b65 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet vi kan ha sex når hun tar initiativ. Hun blir aldri med når jeg starter. Akkurat sånn har jeg det og! Hun bestemmer når det er sex, og da blir det alltid sex. Hvis jeg prøver å ta initiativ blir hun sur. Og sier jeg maser og presser Anonymkode: 7b878...d14 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vet vi kan ha sex når hun tar initiativ. Hun blir aldri med når jeg starter. Jeg hater at det er sånn. Nå føler jeg litt på den at jeg "må" bli med når hun tar initiativ, det blir fort en måned til neste gang. Anonymkode: 48b05...b65 1 hour ago, AnonymBruker said: Akkurat sånn har jeg det og! Hun bestemmer når det er sex, og da blir det alltid sex. Hvis jeg prøver å ta initiativ blir hun sur. Og sier jeg maser og presser Anonymkode: 7b878...d14 På engelsk har de et uttrykk for dette: "Gatekeeper". Ikke så greit for partnere som ikke tenner på å bli dominert... Opplever litt tendenser til det samme, da mine initiativer litt for ofte møtes med avvisning og hennes initiativer uteblir. Men det er jo mye fordi jeg ikke klarer å eksperimentere med å vente og se hvor lenge det går før hun tar initiativ. Så jeg ender mest opp med å komme henne i forkjøpet. Det lønner seg, i den forstand at vi ender opp med å ha mer sex på den måten... I det minste blir hun ikke sur om jeg tar initiativ, men så gjør jeg det heller ikke i form av å "mase" og gjøre meg direkte plagsom. Man må jo skjønne at det ikke hjelper på noe. Anonymkode: b53ca...c93 2
Sphere Skrevet 26. august 2022 #16 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat sånn har jeg det og! Hun bestemmer når det er sex, og da blir det alltid sex. Hvis jeg prøver å ta initiativ blir hun sur. Og sier jeg maser og presser Anonymkode: 7b878...d14 Dette hører jeg fra mange menn. I større eller mindre grad. De føler at partner har kontroll på når det blir sex og ikke. Selvfølgelig frustrerende. Og mange avvisninger vil selvsagt gjøre noe med deg. Har vært der selv. Alle avvisningene førte til at jeg ikke følte samme nærheten til henne lenger, og fjernet meg fra annen intimitet også. Da ble det bråk, gitt. Jeg kommuniserte hele veien, men det hjalp ingenting. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke du 50% av ansvaret for alt som skjer i forholdet? hvis du bare venter på han, gir du en slags beskjed om at du ikke ønsker å ha sex Anonymkode: d57b3...f9d Bull. Når man er den eneste med initiativ så gir man opp etter hvert ettersom man aldri opplever initiativ fra den andre. Det handler ikke om ansvarsfordeling, men om reaksjon. Jeg slo opp ikke lenger etterpå. Jeg hadde jo ikke lyst på ham lenger. Anonymkode: d335f...af2 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #18 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Bull. Når man er den eneste med initiativ så gir man opp etter hvert ettersom man aldri opplever initiativ fra den andre. Det handler ikke om ansvarsfordeling, men om reaksjon. Jeg slo opp ikke lenger etterpå. Jeg hadde jo ikke lyst på ham lenger. Anonymkode: d335f...af2 Det handler nok mest om at dere var en dårlig match, seksuelt sett. Og da var det helt riktig av deg å slå opp. Anonymkode: 5867e...4d0 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #19 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette har du helt rett i! Ahah! Jeg har vel bare ikke et helt avslappet forhold til sex... Jeg er ganske vill etter det. Kona har et så avslappet forhold til sex at en kunne mistenke henne for å være aseksuell - bortsett fra når vi har sex. Hun tenker på så mye annet enn sex hele tiden at hun til og med ofte har problemer med å tenke på sex når vi har sex. Mens jeg kan bli kåt bare av å tenke på sex, noe hun sikkert syns jeg gjør altfor mye. Vi er veldig ulike sånn. Ja, litt komplisert kan det bli. Men jeg går ikke med på at god/dårlig i senga eller kvaliteten på sex behøver å ha noen direkte sammenheng med den enes mindre entusiasme og initiativ heller. Vi er veldig ulike på både libido og tenningsmønster, og det er jeg som med min store lyst blir litt mye pådriver for sexlivet vårt. MEN...jeg syns hun er herlig i senga, hun syns jeg er god i senga. Begge tenker at vi alltid har hatt og alltid har god sex. Begge erfarer at vi ikke har hatt så mye og så bra sex i noe tidligere forhold. Ingen av oss savner noe ved selve sexen. Vi er ikke typene til å gå lei av den kosete vaniljesexen vi for det meste har. Det er sånn vi liker det, bare. Vi har en utrolig fin seksuell kjemi NÅR vi har sex. Vi har aldri hatt "dårlig sex", selv ikke de første gangene for mange år siden. Og det har klokt blitt sagt at det er viktig for et godt sexliv at man alltid gir hverandre positive seksuelle opplevelser. Det er vi gode på. Vi er rause med hverandre sånn og begge tenner på den andres nytelse. Så selv om hun har evnen til å tilsynelatende glemme hvor god sex vi alltid har, har hun meg til å minne henne på det... Det er sånn da, at hun nesten utelukkende kan tenne og bli kåt ved å HA SEX. Responsiv tenning. Så det handler mye om å "komme seg dit" - og så blir det stort sett alltid bra når vi kommer i gang. Så det er egentlig bare feil av meg å savne mer spontanitet og initiativ fra henne, for det ligger bare ikke til hennes seksuelle natur. Og det er ikke det det kommer an på, hvor god sex vi har. For oss er dette faktisk to vidt forskjellige ting. Å være seksuelt kompatible kan være litt tja...for vår del er selve sexen både veldig bra og hyppig, selv om dynamikken og spillet rundt sex ikke er like supert. Men det er nå vårt store kompromiss i forholdet. Anonymkode: b53ca...c93 Skulle tro du skrev om oss. Vi har vaniljesex hver lørdag kl 23 og da helst i misjonær. Jeg er mye mer interessert i sex enn henne og hun tennes også bare av å ha sex. Aldri noe spontanitet eller utforskende sex. Jeg ønsker å prøve "hjelpemidler" eller leketøy men da blir hun sur. Jeg har også mange seksuelle fantasier (sikkert ikke alle jeg vil prøve ut irl). Hun har ingen. Men for all del, vi har god og deilig sex når vi først er i gang og i følge henne kommer hun flere ganger. Vet ikke helt hvordan jeg skal få henne mer interessert, men har innsett at det bare er slik hun er. Jeg vet hun levde et mer "utsvevende" liv i sine unge år, men med meg blir det bare kjedelig. Anonymkode: e7165...25e 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #20 Skrevet 26. august 2022 Hadde en eks som har lav sexlyst, med han var det kjedelig og samme sexen hver gang. kunne skje en eller to ganger i måneden. følte meg mindreverdig og lite elsket. han prioriterte ikke forhold, Anonymkode: 00a26...361 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå