Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykmeldt en lengre periode og får plutselig en litt annen oversikt over naboene enn jeg har hatt. Bor i ett rekkehus område og ser at det er veldig mange som drar hjemmefra sent men er tidlig hjemme igjen. Jeg har en jobb hvor jeg må være fra 08-15.30. Trodde faktisk de fleste var på jobb til 16... 

Er klar over at noen kanskje jobber hjemmekontor og tar igjen på kvelden. Men kan ikke skjønne at så mange har jobbet hvor det er en mulighet. Er det mer vanlig å ikke jobbe 100? Det er forresten mennesker i alle aldre, med små barn, store barn, ingen barn... 

Anonymkode: c773f...103

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har fleksitid, hjemmekontor, ++. Noen har sesongvariasjoner slik at de i perioder opparbeider mye timer på timebanken og så tar ut når det er roligere.

Har man mulighet til å avspasere så gjør man jo det når det er sommer og fint vær.

Noen arbeidsplasser har faktisk også sommertid hvor de jobber kortere på sommeren.

Og i august er det fortsatt noen som har ferie.

Anonymkode: 0a09f...0ae

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Og mange jobber turnus. Selv har jeg en hel uke fri på 6 ukers turnus, i tillegg til at jeg slutter kl 14 på tidligvakter og har fri noen dager midt i uka. Men jeg jobber derfor mye natt og helger. Så meg ville du nok sett blant naboene dine. 

Anonymkode: d686f...0f1

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en jobb som jeg gjør utelukkende fra laptopen min, men har mye kommunikasjon med andre land, både i Kina, India, Tyrkia og Taiwan bla.a, så jeg jobber ofte noen timer tidlig på morgenen, og så tar jeg en litt kort dag, å så er jeg på igjen på kveldene. 

I tillegg så kommer jeg å går på kontoret som jeg selv vil, jeg jobber jo både hjemmefra og på kontoret. Hadde naboene begynt å skulle sette meg i bås med vanlig 08-16 jobb ville de jo trodd jeg er gal xD 

Men jeg jobber 100% og vel så det. 

Anonymkode: c46c9...298

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber både hjemme og på kontoret, men er en del innom andre kontorer.  Så dagene mine kan fort være halvparten av dagen på et kontor og resten på hjemmekontor. 

I tillegg har jeg fleksibel arbeidstid så varierer når jeg begynner og slutter.  Men jeg jobber mer enn 100% tilsammen.  

Anonymkode: 88e01...ab0

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig vanlig å jobbe hjemmefra litt for å ta igjen for korte dager fysisk på jobb. 

Det er også mange som jobber mye i perioder, og da kan avspasere i etterkant. 

Så har man de som jobber turnuser, osv. 

Vi jobber 100% begge to, men er ikke på jobb 8-16. Vi jobber mye hjemmefra. 

Anonymkode: 1406d...882

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mange digitale møter, og tar dem gjerne unna om morgenen hjemmefra.

Anonymkode: f9c3d...79b

• Liker 2
Skrevet

Du ser meg nok ikke når jeg setter meg i en flytaxi kl 0430, eller når jeg kommer hjem sent på kveld 4 dager senere. Og da blir det en del avspasering og flex når man er hjemme i Norge og på kontoret der.

Anonymkode: c2e45...a82

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje de ikke jobber.

Anonymkode: 8ec74...ff4

Skrevet

Jeg jobber 50% hver dag. Det er deilig. Jeg har mer overskudd og et mye bedre liv. Ja, jeg tjener mindre, men penger er ikke alt. har stor bufferkonto og lite lån, derfor kan jeg gjøre dette.

K42

Anonymkode: 3d720...749

• Liker 3
Skrevet

Mange har hjemmekontor, mange jobber deltid, mange jobber ikke i det hele tatt. Uansett ikke naboenes sak. Bare litt slitsomt med alle de som pusser opp istedenfor å jobbe, dem var det veldig mange av under pandemien. 

Anonymkode: 82472...54f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

De fleste yrker har jo ikke 8-16-vakter egentlig 😜 

Anonymkode: 7b8cc...c1c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Årsaken er nok pekt på i tråden her allerede - noen er pensjonister, noen er uføre, noen har turnusarbeid, noen har fleksitid med mulighet for hjemmekontor og stor firihet til å legge opp dagene sine, noen har ferie når ikke alle andre har det osv. Summen av disse årsakene så vil du nok se mange hjemme midt på dagen 

Anonymkode: 77ff7...b03

Skrevet

Det er ikke alltid så synlig når man har hjemmekontor og jobber på natt for eksempel, så da tar man det gjerne litt ut i avspasering på dagtid for å få gjort andre ting. Det er stor variasjon på yrker og arbeidsplasser. 

Anonymkode: 6063e...2e7

• Liker 1
Skrevet

"Hjemmekontor" 🤣

Anonymkode: aeef6...288

Skrevet

jobber ikke 100%, har mulighet for hjemmekontor, og er på sommertid ut august. så da blir det varierende arb tider, og aldri 8-16.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber statlig og vi har sommertid frem til 15/9, da vi slutter kl 15. Men vi har fleksitid og kan ha en hybrid løsning på hjemmekontor og kontor om vi ønsker. Veldig mange av oss har også mange timer i timebanken som kan brukes når man vil dra hjem tidligere eller komme sent, ev å avspasere hele dager. Og dette var bare min arbeidsplass. Mange løsninger der ute.

Anonymkode: 23849...b5d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen har fleksitid, hjemmekontor, ++. Noen har sesongvariasjoner slik at de i perioder opparbeider mye timer på timebanken og så tar ut når det er roligere.

Har man mulighet til å avspasere så gjør man jo det når det er sommer og fint vær.

Noen arbeidsplasser har faktisk også sommertid hvor de jobber kortere på sommeren.

Og i august er det fortsatt noen som har ferie.

Anonymkode: 0a09f...0ae

Stemmer, i fylkeskommunen har vi arbeidstid fra 08.00 - 15.00 fra 15.mai - 15.september, med kjernetid fra 08.30 - 14.00, dvs. man kunne gå så tidlig som 14.00 hadde man opparbeidet fleksitid. Det gjør man jo fort når man har så korte dager som 15.00, og noen begynner også før 08.00. Resten av året er det vintertid, og da jobber man til 15.45, altså 45 minutt lenger og kjernetid er til 15.00. Så det er ganske stor forskjell på sommer og vinter. Vet at noen foretrekker å heller ha 15.30 hele året.

Anonymkode: 8b161...014

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært sykmeldt en lengre periode og får plutselig en litt annen oversikt over naboene enn jeg har hatt. Bor i ett rekkehus område og ser at det er veldig mange som drar hjemmefra sent men er tidlig hjemme igjen. Jeg har en jobb hvor jeg må være fra 08-15.30. Trodde faktisk de fleste var på jobb til 16... 

Er klar over at noen kanskje jobber hjemmekontor og tar igjen på kvelden. Men kan ikke skjønne at så mange har jobbet hvor det er en mulighet. Er det mer vanlig å ikke jobbe 100? Det er forresten mennesker i alle aldre, med små barn, store barn, ingen barn... 

Anonymkode: c773f...103

Du er klar over at veldig mange jobber kan utføres på et annet sted et fast kontor?

Anonymkode: 86e6b...a26

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

"Hjemmekontor" 🤣

Anonymkode: aeef6...288

??

Anonymkode: 86e6b...a26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...