AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Sitter og vurderer sterkt å gjøre det slutt med min kjæreste etter ca 7 mnd sammen. Jeg har tidligere endt det i starten av forholdet, da han ikke endret noe jeg ikke likte at han gjorde, da jeg gjorde det slutt endret han dette og vi ble sammen igjen. Det er mye fint ved han, og jeg elsker han veldig høyt. Samtidig så føler jeg ikke at jeg får det jeg trenger i forholdet. Vi bor i underkant av en time fra hverandre, og det er jeg som reiser mest til han. Han sier det er uaktuelt å komme til meg i ukedagene, da det blir så kort tid før han må hjem å legge seg før jobb. Vi ser hverandre 1 og kanskje 2 dager i helgene, de helgene jeg ikke jobber. Jeg føler det er jeg som alltid må ta initiativ til å finne på noe, han er ikke så glad i å planlegge mens jeg trenger forutsigbarhet. Jeg sliter med depresjon og angst, har ikke så mange venner lenger da alle har fått sine liv og flyttet osv. Kanskje jeg krever litt mer tid med den jeg er sammen med, og kose kvelder på sofaen, men det er nok litt kjærlighetsspråk, kvalitetstid og nærhet. Jeg har blitt god venn med han sine venner, og vi alle finner på ting i helgene, det er skummelt for meg med tanke på å miste alle disse også. Han er veldig grei og snill når vi er sammen, vi ler som bare det og har det kjempe fint. Han passer på meg da. Når vi er fra hverandre og snakkes over snap, så virker det ikke som han har forståelse når jeg er nedfor, han svarer bare "Uffda, det er ikke bra, det går fint" , spørr aldri hva det er, eller om det er noe han kan gjøre. Jeg har for noen uker siden forklart at jeg trenger forutsigbarhet og mer tid sammen, og han ble veldig lei seg og sa at han skjønte dette og skal bli bedre. Dette har enda ikke endret seg. Han har mange venner, har en tendens til å snu mobilen når han åpner snaps, fulgte mange nakne damer i starten av forholdet (det var dette han endret på når jeg gjorde der slutt første gangen), og har hatt en tendens til å se på andre damer når vi kjører eller går tur i byen. Jeg sier at dette ikke er greit, og han har skjerpet seg på dette til en viss grad. Selvtilliten min har blitt helt på bunn i dette forholdet, og jeg vet det er min feil som overtenker situasjoner og ikke føler meg bra nok, men jeg kan ikke deale med dette så mye mer. Uansett, tanken på å gjøre det slutt skremmer meg, sliter så ekstremt med ensomhet så jeg tviholder på mennesker i livet mitt, gode eller dårlige. Og vi har det så fint når vi er sammen, og jeg tviler ikke på at han elsker meg og at det er meg han vil ha. Men vil det endre seg om jeg tar opp tingene gang på gang? Han kommer forresten alltid for sent når vi har avtale, 30 min-1 time på det meste, synes det er respektløst. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, jeg er nok bare redd og bekymret, vi er forresten begge i 20 årene. Beklager langt innlegg, måtte nok bare få ut litt tanker Anonymkode: a6a68...4c9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Sitter og vurderer sterkt å gjøre det slutt med min kjæreste etter ca 7 mnd sammen. Jeg har tidligere endt det i starten av forholdet, da han ikke endret noe jeg ikke likte at han gjorde, da jeg gjorde det slutt endret han dette og vi ble sammen igjen. Det er mye fint ved han, og jeg elsker han veldig høyt. Samtidig så føler jeg ikke at jeg får det jeg trenger i forholdet. Vi bor i underkant av en time fra hverandre, og det er jeg som reiser mest til han. Han sier det er uaktuelt å komme til meg i ukedagene, da det blir så kort tid før han må hjem å legge seg før jobb. Vi ser hverandre 1 og kanskje 2 dager i helgene, de helgene jeg ikke jobber. Jeg føler det er jeg som alltid må ta initiativ til å finne på noe, han er ikke så glad i å planlegge mens jeg trenger forutsigbarhet. Jeg sliter med depresjon og angst, har ikke så mange venner lenger da alle har fått sine liv og flyttet osv. Kanskje jeg krever litt mer tid med den jeg er sammen med, og kose kvelder på sofaen, men det er nok litt kjærlighetsspråk, kvalitetstid og nærhet. Jeg har blitt god venn med han sine venner, og vi alle finner på ting i helgene, det er skummelt for meg med tanke på å miste alle disse også. Han er veldig grei og snill når vi er sammen, vi ler som bare det og har det kjempe fint. Han passer på meg da. Når vi er fra hverandre og snakkes over snap, så virker det ikke som han har forståelse når jeg er nedfor, han svarer bare "Uffda, det er ikke bra, det går fint" , spørr aldri hva det er, eller om det er noe han kan gjøre. Jeg har for noen uker siden forklart at jeg trenger forutsigbarhet og mer tid sammen, og han ble veldig lei seg og sa at han skjønte dette og skal bli bedre. Dette har enda ikke endret seg. Han har mange venner, har en tendens til å snu mobilen når han åpner snaps, fulgte mange nakne damer i starten av forholdet (det var dette han endret på når jeg gjorde der slutt første gangen), og har hatt en tendens til å se på andre damer når vi kjører eller går tur i byen. Jeg sier at dette ikke er greit, og han har skjerpet seg på dette til en viss grad. Selvtilliten min har blitt helt på bunn i dette forholdet, og jeg vet det er min feil som overtenker situasjoner og ikke føler meg bra nok, men jeg kan ikke deale med dette så mye mer. Uansett, tanken på å gjøre det slutt skremmer meg, sliter så ekstremt med ensomhet så jeg tviholder på mennesker i livet mitt, gode eller dårlige. Og vi har det så fint når vi er sammen, og jeg tviler ikke på at han elsker meg og at det er meg han vil ha. Men vil det endre seg om jeg tar opp tingene gang på gang? Han kommer forresten alltid for sent når vi har avtale, 30 min-1 time på det meste, synes det er respektløst. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, jeg er nok bare redd og bekymret, vi er forresten begge i 20 årene. Beklager langt innlegg, måtte nok bare få ut litt tanker Anonymkode: a6a68...4c9 Han kan være så snill han bare vil, men han er nok ikke den rette for deg. Etter så kort tid hadde jeg gjort det slutt før jeg ble mer innvolvert i han. Husk at du kan kun endre deg selv og ikke han. Du har det ikke bra og det betyr vel alt? Anonymkode: 64eb5...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå