Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han viser interesse ved å komme med kommentarer og ønske om treff. Har ikke sagt noe direkte da jeg er i et forhold. Jeg og min mann har tenkt å skilles uansett. Hva synes dere kan han muslimske mannen( vil ikke si hvor han kommer derfor skriver jeg muslim mann ) akseptere meg som kjæreste? Vi har 4 års aldersforskjell. Vil det være problematisk i et muslimsk hjem at dama er eldre? Han er skilt med barn. Hører gjerne synspunkter fra dere.

Anonymkode: 13b24...f98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ganske lite gjennomtenkt ut... Bli voksen 

Anonymkode: b575d...9d0

• Liker 5
Skrevet

Hold deg unna. Før eller siden bruker mange av dem vold og/ eller psykisk terror. Det ligger i mentaliteten, litt i blodet og påvirkning fra familie/ oppvekst. Det er noe der i bunnen som alltid kommer frem, gjerne når du er litt fanget i nettet deres. Da begynner dem med sjåvinismen. Ikke alle, men veldig mange. Hadde holdt meg unna. Det etter å ha levd med og fått barn med en norsk-iraner. Og de skal være blant de mest liberale. Pssj, det stemmer ikke. De har vokst opp med undertrykte mødre og søstre. Det er normalen for dem, selv om de er født i Norge. Ekstremt sjarmerende i starten, men det snur når det blir vanskelig for deg å stikke.

Hold deg unna. Tro meg, det er for risky. Mange av de mennene er faktisk farlige. De kan ødelegge deg. Og husk at Koranen tillater menn å gi pryl/ slå ulydige koner/ kjærester. Det er Guds ord for muslimene. Ikke undervurder det der. 

Anonymkode: 396d1...325

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, det kommer jo helt an på mannen og til dels bakgrunnen hans. Har samboer fra Iran gjennom mange år med et veldig avslappet forhold til religion og slik er familien hennes også. Hvor hun kommer fra har egentlig aldri farget forholdet vårt verken den ene eller den andre veien, bortsett fra at det går på engelsk hjemme.

Anonymkode: 5bb86...a69

• Hjerte 1
Skrevet

Alle muslimske menn er jo selvsagt helt like, så dette skal vi kunne svare generaliserende på👏🏻

Anonymkode: c2beb...f30

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det etter å ha levd med og fått barn med en norsk-iraner. Og de skal være blant de mest liberale. Pssj, det stemmer ikke. De har vokst opp med undertrykte mødre og søstre.

Stemmer veldig dårlig med min partner og svigerfamilie, som alle er født og oppvokst i Iran. Både svigermor og brødrene hennes elsker meg. Har gjennom mange år fått en ganske bred iransk omgangskrets og det er sannsynligvis de varmeste, snilleste og mest imøtekommende menneskene jeg har møtt i mit liv. Det skal dog sies at ingen av de er muslimer/går i moske/bruker hijab.

• Liker 1
Skrevet

Alle muslimske menn er jo selvsagt helt like, så dette skal vi kunne svare generaliserende på👏🏻

Anonymkode: c2beb...f30

Nei, de er ikke like og det er negativ ment å være muslimsk! Jeg poengterte det da jeg ikke er muslim selv og vet noen ikke liker det. Har ingen problem med noen verdens religioner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hold deg unna. Før eller siden bruker mange av dem vold og/ eller psykisk terror. Det ligger i mentaliteten, litt i blodet og påvirkning fra familie/ oppvekst. Det er noe der i bunnen som alltid kommer frem, gjerne når du er litt fanget i nettet deres. Da begynner dem med sjåvinismen. Ikke alle, men veldig mange. Hadde holdt meg unna. Det etter å ha levd med og fått barn med en norsk-iraner. Og de skal være blant de mest liberale. Pssj, det stemmer ikke. De har vokst opp med undertrykte mødre og søstre. Det er normalen for dem, selv om de er født i Norge. Ekstremt sjarmerende i starten, men det snur når det blir vanskelig for deg å stikke.

Hold deg unna. Tro meg, det er for risky. Mange av de mennene er faktisk farlige. De kan ødelegge deg. Og husk at Koranen tillater menn å gi pryl/ slå ulydige koner/ kjærester. Det er Guds ord for muslimene. Ikke undervurder det der. 

Han er ganske liberal, samtidig troende muslim. Født og oppvokst i Norge..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stemmer veldig dårlig med min partner og svigerfamilie, som alle er født og oppvokst i Iran. Både svigermor og brødrene hennes elsker meg. Har gjennom mange år fått en ganske bred iransk omgangskrets og det er sannsynligvis de varmeste, snilleste og mest imøtekommende menneskene jeg har møtt i mit liv. Det skal dog sies at ingen av de er muslimer/går i moske/bruker hijab.

Er de troende?

Skrevet

Er du i det hele tatt sikker på at han er muslimsk? Finnes mange som har innvandret til Norge der familiene har gått ut av religionen, kjenner flere av dem. Hyggelige folk, og noen av mannfolka er jo rene damemagnetene.  Flotte av utseende og vet hvordan de behandler en dame. 

Hvis han faktisk er sterkt troende muslim ville jeg kanskje vært skeptisk, men i og med han er skilt er han kanskje ikke av den mest konservative typen? Mulig uvitenhet fra min side altså, men vet om særdeles få sterkt troende muslimer som er skilt…

Anonymkode: 3ed7f...dcf

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og det fordi?

Skrevet

Er du i det hele tatt sikker på at han er muslimsk? Finnes mange som har innvandret til Norge der familiene har gått ut av religionen, kjenner flere av dem. Hyggelige folk, og noen av mannfolka er jo rene damemagnetene.  Flotte av utseende og vet hvordan de behandler en dame. 

Hvis han faktisk er sterkt troende muslim ville jeg kanskje vært skeptisk, men i og med han er skilt er han kanskje ikke av den mest konservative typen? Mulig uvitenhet fra min side altså, men vet om særdeles få sterkt troende muslimer som er skilt…

Anonymkode: 3ed7f...dcf

Vet ikke, tenker i samme baner som deg siden eks kona var og muslim og de er skilt tenker jeg han må være liberal. Er forresten sikker på han er muslim og moren bruker hijab

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og husk at Koranen tillater menn å gi pryl/ slå ulydige koner/ kjærester.

Og det samme står i Bibelen og det som verre er. De fleste muslimer er på samme måte som de fleste kristne såpass oppegående og liberale at de ikke tolker Koranen eller Bibelen slavisk. De skjønner jo at vi lever i en annen tid enn da den ble skrevet de også. Blir noe annet med islamister (og feks ekstreme former for kristelige sekter), men det er altså vanlige liberale muslimer vi snakker om her.

Jeg har ei venninne som er muslim. Født og oppvokst i Norge. Hun lever som oss og praktiserer ikke religionen sin selv om hun kaller seg muslim. På samme måte som mange som kaller seg kristne hos oss. Går kanskje ikke en gang i kirken.

Anonymkode: 382cc...130

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, Ts. Ta deg sammen... 

Anonymkode: 5cf55...457

• Liker 1
Skrevet

typisk. "endelig fant en mann og er hodestups forliket" viser seg at damen er mye eldre

Anonymkode: 4c36a...8ce

Skrevet

Ja, asså.  Vet ikke om det er så lurt å innledennle langvarig forhold med han. Mange elemnter her som kan føre til drama etterhvert. Barnn fra før, han er muslim, du er eldre (sikkert ekstra vansklig når han er muslim).

Jegg ville ha møtt han sånn uforpliktende, gitt han en bj et par ganger for eskempel, så få du levd ut lit  av spenninga. Uten å bli seriøst involvert.

Anonymkode: f5324...d6b

Skrevet

Mye styr med muslimer og kulturforskjeller. Les boken til Abid Raja så skjønner du hva jeg mener. Det er ikke lurt.

Anonymkode: cf7e4...806

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...