Gå til innhold

Hvordan skal det gå med de fattige i vinter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god jobb, det samme med mannen minn (1.5 millioner) i året, vi har et stort hus, Tesla, og null lån.

I vår situasjon føler jeg ingen frykt for hva som kan komme til vinteren.

Men med alle dere fattige, uføre, småbarnsfamilier osv så tror jeg denne vinteren kommer til å bli vanskelig.

Jeg skal gjøre mitt for å hjelpe, jeg vil donere mat og klær til fattighusene. 

Men hva har dere som kommer til å slite ekstra til vinteren gjort så langt for å forberede dere på det som kommer, bruker dere tiden nå fremover til å spare opp?.

Mvh bekymret kvinne

Anonymkode: 602b3...24f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du bryr deg.

Jeg dyrker grønnsaker og bor dritbillig, så det går nok bra med meg enda.

Anonymkode: ff1be...559

• Liker 2
Skrevet

Har ikke hatt noe å spare av dessverre. Har ordnet meg en god del ved, hva jeg gjør når det er tomt aner jeg ikke. Blir vel å fryse, spise kald mat og la vær å dusje 🤷‍♀️ 

Anonymkode: edee3...db5

• Hjerte 2
Skrevet

Lavtlønnet her. Gruer meg ja. Regnet på det og ser ut som jeg kommer til å ha 2000 - 3000 å leve for i mnd. 

Anonymkode: 3a69d...c1f

• Hjerte 1
Skrevet

Folk snakker så lite om økonomi, det er synd. For alt jeg vet er det kanskje noen av foreldrene til klassekameratene til barna mine som går og gruer seg nå. Jeg har på ingen måte noen overflod, men jeg er ikke bekymret for vinteren og kunne godt ha hjulpet noen med en regning eller to hvis det ble trangt. 

Men det får jeg jo aldri vite. 

Jeg håper at dere som sliter klarer å be om hjelp hvis dere trenger det. Det er virkelig ikke noe å skamme seg over. 

Anonymkode: 0e29e...1f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk snakker så lite om økonomi, det er synd. For alt jeg vet er det kanskje noen av foreldrene til klassekameratene til barna mine som går og gruer seg nå. Jeg har på ingen måte noen overflod, men jeg er ikke bekymret for vinteren og kunne godt ha hjulpet noen med en regning eller to hvis det ble trangt. 

Jeg håper at dere som sliter klarer å be om hjelp hvis dere trenger det. Det er virkelig ikke noe å skamme seg over. 

Det tror jeg er veldig enkelt å si dersom man ikke trenger hjelp, dessverre... :(

Vi har heldigvis romslig nok økonomi til at jeg ikke er veldig bekymret, i tillegg har vi ved. Men at det kan bli trangere, er det nok ingen tvil om. Er allerede oppi 1800 kr denne måneden (estimert), aldri hatt så høye strømregninger på denne tiden av året før.. 

Anonymkode: e3946...490

Skrevet

Jeg gruer meg veldig,akkurat nå rydder en del hjemme,for selge ting på finn,for spare det jeg tjener.Er arbeidsledig.Så fint du hjelper,jeg liker hjelpe selv når jeg kan😊Det er flaut og ikke ha råd.

Anonymkode: 044e0...9ca

Skrevet

Forhåpentlig vis vil situasjonen vi nå er inne i lære folk at det faktisk er forskjell på folk. Jeg ser mennesker jeg vet ikke har spesielt god råd kjøre rundt i dyre biler, bruke masse på ferie og annet de egentlig ikke har råd til. 

Skrevet

Jeg er muligens naiv, men jeg tenker at det alltid ordner seg. Det har alltid gjort det fram til nå selv om det har knepet mange ganger.

Anonymkode: 969e4...b20

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er muligens naiv, men jeg tenker at det alltid ordner seg. Det har alltid gjort det fram til nå selv om det har knepet mange ganger.

Ja du er naiv hvis du tror det "ordner" seg denne gangen åsså.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alt er relativt. De fleste av oss vil overleve dette også. Noen vil nok fryse ihjel, slik vi så i 2010. Hvis man tenker som så at "jaja, det gjelder jo ikke så mange da. De var jo minstepensjonister og hadde ikke lenge igjen likevel." Så går det vel bra, denne gangen også.

Anonymkode: a9754...107

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en god jobb, det samme med mannen minn (1.5 millioner) i året, vi har et stort hus, Tesla, og null lån.

Men med alle dere fattige, uføre, småbarnsfamilier osv så tror jeg denne vinteren kommer til å bli vanskelig.

Men hva har dere som kommer til å slite ekstra til vinteren gjort så langt for å forberede dere på det som kommer, bruker dere tiden nå fremover til å spare opp?.

Mvh bekymret kvinne

Du skal donere til "fattighusene"? Er du fra 1600-tallet?

Anonymkode: b47a0...791

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja du er naiv hvis du tror det "ordner" seg denne gangen åsså.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt er relativt. De fleste av oss vil overleve dette også. Noen vil nok fryse ihjel, slik vi så i 2010. Hvis man tenker som så at "jaja, det gjelder jo ikke så mange da. De var jo minstepensjonister og hadde ikke lenge igjen likevel." Så går det vel bra, denne gangen også.

Anonymkode: a9754...107

Jeg snakket for meg selv her, ikke for alle andre som ikke har så mye penger å rutte med.

Og derfor; det har alltid ordnet seg før, så det ordner seg sikkert nå også. 

Beklager at jeg glemte å si at "det har alltid ordnet seg for meg før, så da ordner det seg sikkert for meg denne gangen også"

• Liker 2
Skrevet

Definer fattig? Lever på uføretrygd. Anser ikke meg som fattig. Eier ikke Tesla, eier egen bolig. Betaler studielånet til barnet mitt. Donerer når jeg har ting til overs. Klarer å betale alle regningene mine. 

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er godt at det ennå finnes gode mennesker ❤️ Jeg tror at det blir viktigere å stå litt samlet når det kniper. Jeg prøver også å hjelpe litt på mitt vis. Er også bekymret for depresjonen som dette kan påføre de som sliter.

En veldig viktig ting som dere foreldre til skolebarn kan gjøre, er å dempe presset på ungene. Da tenker jeg på det med bursdagsfeiringer, gaver og invitasjoner til hele klassen.  Finn på en måte å gjøre det på som ikke skaper press.  Noen barn kommer ikke i selskapet fordi de ikke har penger til gave, og en annen har ikke penger til å holde selskap med alt som hører til.  Eventuelt dropp hele bursdagsfeiringen med klassekamerater dette skoleåret. Prøv noe nytt.

Skoleturer: Ta det opp i fellesmøter. Ingenting skal koste noe ekstra for å delta. Det er ikke alle som har skidress, sko og utstyr heller.

Endret av Adobyen
Gjest tinkaanonym
Skrevet

Jeg stikker hodet i sanden fordi jeg har så mye annet å bekymre meg for. Hvis hjelpen din skal ha størst mulig innvirkning tror jeg du bør hjelpe noen direkte 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Mvh bekymret kvinne

Såklart dere med 3 millioner i året samlet skal klare dere. Godt du tenker på oss sliterne 😏

Anonymkode: bdeb5...dd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Såklart dere med 3 millioner i året samlet skal klare dere. Godt du tenker på oss sliterne 😏

Anonymkode: bdeb5...dd8

Det er vel 1,5 til sammen? litt misunnelse her eller🙄

Ts jeg er syk og ufør, men bor relativt billig og har lave strømutgifter. Siden jeg har vært mer eller mindre sengeliggende i to år nå, har jeg ikke brukt penger på fritidsaktiviteter eller reise. Har spist lite og enkelt. Det endte med et lite overskudd som jeg har spart🥴ikke så gale at det ikke er godt for noe😅

Og ts, tror neppe noen kommer til å be deg om hjelp…hva med å tilby? trenger ikke være penger direkte, men en eller annen form for hjelp. Selv nær familie av meg som er rike har aldri tilbudt en krone. Jeg kommer ikke til å spørre om jeg så sulter i hel.

Anonymkode: 231b1...206

Skrevet (endret)

Støre inviterer sikkert et lite utvalg mennesker på skråplanet i stua til julemiddag. På kjøkkenet står Hellstrøm og lager ribbe. Da får en verdig statsminister vist frem sin noble empati med hele det norske folk.. Vi får alle tårer i øynene.

Endret av PITTY
  • Liker 2
Skrevet
PITTY skrev (4 minutter siden):

Støre inviterer sikkert et lite utvalg mennesker på skråplanet i stua til julemiddag. På kjøkkenet står Hellstrøm å lager ribbe. Da får en verdig statsminister vist frem sin noble empati med hele det norske folk.. Vi får alle tårer i øynene.

😂😂

Anonymkode: f4d30...e83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...