Gå til innhold

Er truxal en vanlig medisin å gi ved psykose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker den egentlig antipsykotisk eller var det sånn de bare trodde i gamle dager? Og at nå er den mest kun brukt mot søvn? 

Anonymkode: e9884...edd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et antipsykotikum som har effekt på psykosesymptomer (f.eks mot hallusinasjoner), hvis den gis i tilstrekkelig høy dose.  Den har imidlertid ofte en god effekt på angst og uro, også i lavere doser enn de dosene som gir antipsykotisk effekt. Derfor brukes den ofte som en «tilleggsmedisin» ved behov, i lavere doser, for å hjelpe mot nettopp angst og uro. 

Anonymkode: 2ceef...922

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er et antipsykotikum som har effekt på psykosesymptomer (f.eks mot hallusinasjoner), hvis den gis i tilstrekkelig høy dose.  Den har imidlertid ofte en god effekt på angst og uro, også i lavere doser enn de dosene som gir antipsykotisk effekt. Derfor brukes den ofte som en «tilleggsmedisin» ved behov, i lavere doser, for å hjelpe mot nettopp angst og uro. 

Anonymkode: 2ceef...922

Ja men den største dosen er jo 25mg. Og det er det som brukes mot søvn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja men den største dosen er jo 25mg. Og det er det som brukes mot søvn. 

Den største dosen er vel ikke 25 mg. Den største styrken pr pille er 25 mg, men da tar man selvfølgelig bare flere for å få høyere dosering. Jeg tar 2 stk for søvn hver kveld. Fungerer veldig fint.

Anonymkode: 05e32...977

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den største dosen er vel ikke 25 mg. Den største styrken pr pille er 25 mg, men da tar man selvfølgelig bare flere for å få høyere dosering. Jeg tar 2 stk for søvn hver kveld. Fungerer veldig fint.

Anonymkode: 05e32...977

Men du er ikke psykotisk? Det er det jeg ikke skjønner med at denne medisin liksom skal være for psykotiske. 

Skrevet

Det er vel en gammal sanatorium medisin som gjør at du sitter og sikler for deg selv ..

Anonymkode: ec61e...192

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...