Avstand Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Nå er jeg ikke ekspert på området, studerer ikke politikk og dette er kanskje et litt dumt spørsmål. Men jeg føler at med årene har det vært mer og mer prat og mindre handling. Jeg føler ikke at noe av det som kommer ut av munnen til politikerne her noe å ta innover seg. Tror dere egentlig det er så nødvendig med disse dyre strømprisene? Og økte matvarepriser? Jeg har en slags følelse av at det er en «elite» (dere har sikkert hørt masse konsp.teorier om dette, og jeg tror ikke det nødvendigvis er så ille som hardcore konsp.teoretikerne tror, men noe tror jeg det er i det). Enkelt og greit fordi, vi kan jo se på da Coronaviruset kom. Det ble først krav om en dose. Så 2. Da kunne du leve som normalt. Men nei, det ble 3. Ting blir laget slik at vi skal jobbe mest mulig, for minst mulig. 4
Gjest Ramona1970 Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Jeg er absolutt av den formening at det finnes en elite som de fleste ledere av land i verden forholder seg til. Og som du sier, man kan ikke ikke unngå å legge merke til det når regjeringen handler så inn i granskauen bort i natta hodeløst som de gjør nå.
Illuminatum Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Avstand skrev (9 timer siden): Nå er jeg ikke ekspert på området, studerer ikke politikk og dette er kanskje et litt dumt spørsmål. Men jeg føler at med årene har det vært mer og mer prat og mindre handling. Jeg føler ikke at noe av det som kommer ut av munnen til politikerne her noe å ta innover seg. Tror dere egentlig det er så nødvendig med disse dyre strømprisene? Og økte matvarepriser? Jeg har en slags følelse av at det er en «elite» (dere har sikkert hørt masse konsp.teorier om dette, og jeg tror ikke det nødvendigvis er så ille som hardcore konsp.teoretikerne tror, men noe tror jeg det er i det). Enkelt og greit fordi, vi kan jo se på da Coronaviruset kom. Det ble først krav om en dose. Så 2. Da kunne du leve som normalt. Men nei, det ble 3. Ting blir laget slik at vi skal jobbe mest mulig, for minst mulig. Jeg fatter ikke at denne setningen er noe bevis på det du hevder. Hva har det med elitisme å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Det er ikke en følese, det er fakta. Sånn er det med kapitalisme og en prosenten som lever fantastisk på oss andres bekostning. Anonymkode: bb510...f85 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Det første jeg sliter med å se er motivet? Hvilken gevinst skulle folkevalgte politikere ha av å gjøre velgerne sine sure? Det er jo ikke sånn at politikere avlønnes etter hvor godt AS Norge går heller, så jeg ser absolutt ingen grunn til at dette skulle være en villet situasjon fra politisk side. Jeg skjønner heller ikke hva COVID-vaksine skulle ha med dette å gjøre da de eneste som tjener på at det settes flere vaksinedoser er vaksineprodusentene. Dersom ikke flertallet på stortinget er i lomma på Pfizer/Moderna holder ikke teorien din. Da strømmarkedet ble deregulert tidlig på 90-tallet innebar det i praksis i at myndighetene sa fra seg muligheten til å diktere prisen på strøm. Prisen styres utelukkende av tilbud og etterspørsel. Vi har gjennom mange år i all hovedsak hatt overflod av strøm i markedet noe som igjen har ført til lave priser og det er selvsagt først nå når det er underskudd at folk flest er misfornøyde med ordningen. Det er selvfølgelig noen som tjener på dette, men i all hovedsak tror jeg ikke det er politikerne selv. Anonymkode: e9054...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det første jeg sliter med å se er motivet? Hvilken gevinst skulle folkevalgte politikere ha av å gjøre velgerne sine sure? Det er jo ikke sånn at politikere avlønnes etter hvor godt AS Norge går heller, så jeg ser absolutt ingen grunn til at dette skulle være en villet situasjon fra politisk side. Jeg skjønner heller ikke hva COVID-vaksine skulle ha med dette å gjøre da de eneste som tjener på at det settes flere vaksinedoser er vaksineprodusentene. Dersom ikke flertallet på stortinget er i lomma på Pfizer/Moderna holder ikke teorien din. Da strømmarkedet ble deregulert tidlig på 90-tallet innebar det i praksis i at myndighetene sa fra seg muligheten til å diktere prisen på strøm. Prisen styres utelukkende av tilbud og etterspørsel. Vi har gjennom mange år i all hovedsak hatt overflod av strøm i markedet noe som igjen har ført til lave priser og det er selvsagt først nå når det er underskudd at folk flest er misfornøyde med ordningen. Det er selvfølgelig noen som tjener på dette, men i all hovedsak tror jeg ikke det er politikerne selv. Anonymkode: e9054...4a5 Politikerne vil sikre sin egen fremtid, de vil ha gode posisjoner etter politikken også. Om de pisser mektige selskaper og organisasjoner oppetter ryggen, så trenger de ikke oss. De rikeste menneskene i verden, som vi ikke vet hvem er en gang, tjener både på medisiner og strøm, og alt annet de sitter på og eier og selger dyrt til oss. Det neste blir vann, garantert. Visste du at f.ex. basmatiris er patentert? De vil eie alle ressurser, alt de tenker på er makt og penger, og i prosessen driter de i om de ødelegger naturen og skaper problemer for oss. Hvorfor gikk Monsanto sammen med Beyer? Et farmasøytisk selskap og et selskap som genmanipulerer mat og sprøyter den med helseskadeilige stoffer, hva skulle de ha til felles? Hvis ikke dette får en til å tenke så vet ikke jeg hva som skal til. Man tror at dette er urelaterte ting, at alt faenskapet som blir gjort av giga-selskaper ikke er koblet til hverandre og ikke til noe annet. Men slik er det ikke, alt dette er strukturert som en pyramide, der de rikeste og mest prviligerte sitter på toppen og drar i trådene. Anonymkode: 62565...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 Leste alle innleggene. Hva skulle de tjene på dette? Altså, hvis vi får det bedre og blir fornøyde så har ikke lenger «eliten» like mye makt. De tjener enkelt og greit ikke lenger hvis vi slutter å strebe. Og prisene holdes oppe fordi det alltid er noen som er rikere enn de nedenfor seg igjen, da tenker de nedenfor «bare litt til» «bare jeg står på litt til» og slik holder de det gående og gående. Anonymkode: 3c807...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå