AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Mor nekter barnet og dra på hesteridning når det er «hennes uke», grunnet at hun ikke støtter aktiviteten. Barnet har kjempelyst å være med, og har ridd annenhver uke privat (når hun har vært her). Nå vil hun dra på kurs, men for å få godkjent kurset er hun nødt å delta hver uke. Men mor sier hun ikke skal ha noe med det å gjøre. Hva skal vi si for å få henne til å forstå hvor viktig dette er for barnet?! Vi har tilbydd å kjøre og hente henne hos mor og til stallen, at hun kan komme hit etter skolen den dagen å vi kjører henne til mor etter kurset, men nei. Kjenner jeg blir fryktelig oppgitt for dette går ikke utover noen andre enn dattera. Hvordan håndterer vi dette på best mulig måte? Det er ikke snakk om at hun skal betale noe, hun har bare slått seg vrang og nekter barnet dette. Anonymkode: 00b69...f63
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Ta kontakt med familievernkontoret Anonymkode: ea897...5c7 34 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Jeg ville tatt dette gjennom fvk, det er bare dumt av mor og kanskje lettere å komme igjennom om dere har en tredjepart der som kan nøste opp litt. Anonymkode: bff66...f70 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mor nekter barnet og dra på hesteridning når det er «hennes uke», grunnet at hun ikke støtter aktiviteten. Barnet har kjempelyst å være med, og har ridd annenhver uke privat (når hun har vært her). Nå vil hun dra på kurs, men for å få godkjent kurset er hun nødt å delta hver uke. Men mor sier hun ikke skal ha noe med det å gjøre. Hva skal vi si for å få henne til å forstå hvor viktig dette er for barnet?! Vi har tilbydd å kjøre og hente henne hos mor og til stallen, at hun kan komme hit etter skolen den dagen å vi kjører henne til mor etter kurset, men nei. Kjenner jeg blir fryktelig oppgitt for dette går ikke utover noen andre enn dattera. Hvordan håndterer vi dette på best mulig måte? Det er ikke snakk om at hun skal betale noe, hun har bare slått seg vrang og nekter barnet dette. Anonymkode: 00b69...f63 FVK Har du tenkt tanken på at kanskje mor er redd hester? Noen av mine har gått på riding men jeg hilser ikke på hestesteikene av den grunn Anonymkode: 59d23...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): FVK Har du tenkt tanken på at kanskje mor er redd hester? Noen av mine har gått på riding men jeg hilser ikke på hestesteikene av den grunn Anonymkode: 59d23...1dc Moren trenger da ikke ha noe med hestene å gjøre. Hun skal bare følge barnet. Anonymkode: ddba1...4d8 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): FVK Har du tenkt tanken på at kanskje mor er redd hester? Noen av mine har gått på riding men jeg hilser ikke på hestesteikene av den grunn Anonymkode: 59d23...1dc Jeg gikk på riding alle år fra jeg var 6 år før jeg begynte med hest på fôr og fikk egen til slutt og jeg tror aldri mamma noen sinne har hilst på en hest. Anonymkode: 57c7e...fda 8
Mt3 Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 Kan dere for en liten periode bytte samværsukene til å bli halve uken hos hver av dere, så om kurset går mandag så har du henne hver mandag bare frem til kurset er ferdig? Begrunn det med noe på jobben i motsatt ende av uken som du må delta på over x antall uker.. eller finn på en annen grunn. 5
Crazydoglady Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 Det er vell neppe noen som kan tvinge mor til å ta med barnet på noe hun ikke vil. Samme hvor dumt det er og at det går utover barnet. Synd selvfølgelig og definitivt verdt ett forsøk hos fvk, om ikke annet så kan skje de får overbevist mor om å gå med på å la dere ta med barnet på ridning den ukedagen det er, på mor sin uke. Men viss ikke det går heller så må hun vell få bli med på kurset selv om hun bare er der annenhver gang? Men dere må betale for hele selvsagt. Eller?🤔 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #10 Skrevet 25. august 2022 Herlighet for ei kjerring…. Anonymkode: 5407a...0d1 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #11 Skrevet 25. august 2022 Du er stemor? Og vil presse barnet til å drive med hest, noe du vet mor ikke ønsker? Hest er risikosport, og det skjer mange alvorlige ulykker med barn og hest. Begge foreldre bør i såfall samtykke til dette. Anonymkode: 00887...895 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #12 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Moren trenger da ikke ha noe med hestene å gjøre. Hun skal bare følge barnet. Anonymkode: ddba1...4d8 Hun trenger ikke engang å følge barnet: AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har tilbydd å kjøre og hente henne hos mor og til stallen, at hun kan komme hit etter skolen den dagen å vi kjører henne til mor etter kurset, men nei. Anonymkode: 00b69...f63 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Du er stemor? Og vil presse barnet til å drive med hest, noe du vet mor ikke ønsker? Hest er risikosport, og det skjer mange alvorlige ulykker med barn og hest. Begge foreldre bør i såfall samtykke til dette. Anonymkode: 00887...895 🤣🤣🤣😒 Anonymkode: a25f3...a9e 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #13 Skrevet 25. august 2022 Rart at dere tror familievernkontoret kan gjøre noe med noe som helst. Har man med en ekspartner som ikke ønsker å samarbeide å gjøre er det ingen fvk i verden som kan gjøre noe. Det er bortkastet tid. Litt merkelig institusjon, egentlig. Anonymkode: 1eb7a...96f 1 4
Mt3 Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du er stemor? Og vil presse barnet til å drive med hest, noe du vet mor ikke ønsker? Hest er risikosport, og det skjer mange alvorlige ulykker med barn og hest. Begge foreldre bør i såfall samtykke til dette. Anonymkode: 00887...895 Nå virker det som at det er barnet som selv ønsker å drive med hest. Og ja det skjer noen få alvorlige ulykker med hest involvert, men det skjer også alvorlige ulykker med sykkel skal vi nekte barna å sykle for det? Å drive med hest er veldig utviklende for barn, unge og voksne da en lærer seg å samarbeide med ett levende vesen som en må tolke kroppsspråket til for å vite hva det ønsker, og hele tiden ta hensyn til og stelle på best mulig måte. 4 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 Det eneste fvk kan gjøre er å lytte, gi råd og veiledning. Stritter hun fortsatt i mot så er det ikke noe dere kan gjøre. Er hun over 12 så kan hun bli hørt om hvor hun ønsker å bo. Anonymkode: 27143...283 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #16 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du er stemor? Og vil presse barnet til å drive med hest, noe du vet mor ikke ønsker? Hest er risikosport, og det skjer mange alvorlige ulykker med barn og hest. Begge foreldre bør i såfall samtykke til dette. Anonymkode: 00887...895 Herregud 🙈 flaut for deg Anonymkode: 5407a...0d1 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 Dere har spurt henne hvorfor hun nekter barnet dette, formoder jeg? Hva sier hun, da? Anonymkode: fd858...65b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #18 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): FVK Har du tenkt tanken på at kanskje mor er redd hester? Noen av mine har gått på riding men jeg hilser ikke på hestesteikene av den grunn Anonymkode: 59d23...1dc Hva p#@ker har det å si at mor er redd hester? Snakker om altså! Anonymkode: 210b7...681
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #19 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Rart at dere tror familievernkontoret kan gjøre noe med noe som helst. Har man med en ekspartner som ikke ønsker å samarbeide å gjøre er det ingen fvk i verden som kan gjøre noe. Det er bortkastet tid. Litt merkelig institusjon, egentlig. Anonymkode: 1eb7a...96f Har heller aldri skjønt meg på denne logikken. Tror det handler om total mangel på ryggrad når det første svaret de kan gi er FVK.. Unge mennesker som tror at en sosionom har gjennomslagskraft. FamilieVernKontoret er totalt bortkastet byråkratisk tull. De har ingenting de skulle ha sagt når alt kommer til alt. Anonymkode: 210b7...681 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #20 Skrevet 26. august 2022 Det eneste du kan gjøre er å selv følge barnet til denne aktiviteten viss du får «lov» av mor på hennes dager. Glem fvk! Ingen kan gjøre noe her, utenom foreldre. Anonymkode: f1fe8...b7e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå