Milla Skrevet 25. november 2005 Forfatter #21 Skrevet 25. november 2005 Hm...takker for mange fine svar på mitt spørsmål. Til opplysning; Det kan faktisk være sånn at en har problemer som gjør at en kan ha nytte av p-piller, minipiller eller hormonspiral, og ikke bare som prevensjon. Slik er det for meg. Jeg skal ikke ha flere barn, men sliter noe helt grusomt med store blødninger. Etter us på sykehus osv, har de ikke funnet noe galt, heldigvis for det. Men de anbefaler ikke operasjon enda, pga min alder. Fikk anbefalt hormonspiral eller denne minipillen, og syns det er verdt å prøve dette, for sånn som jeg har det nå er det helt uholbart.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2005 #22 Skrevet 25. november 2005 Jeg har det på samme måten, men jeg fikk tilbud om å brenne ut slimhinnen i livmora allerede da jeg var 20 år. Valgte imidlertid å prøve ut andre midler først, og jeg er stofornøyd med Cerazette. Ja, jeg vet ikke noe om langtidsvirkningene, men innen jeg var 20 år hadde jeg allerede vært gjennom 4 blodoverføringer på grunn av dette, så det blir liksom det minste av to onder. For øvrig så kan man også få et par tabletter av legen som hjelper blodet til å koagulere og dermed minsker blødningen, men jeg har aldri kunnet bruke disse pga faren for blodpropp.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2005 #23 Skrevet 25. november 2005 Vær imidlertid oppmerksom på at du ikke er garantert mindre eller ingen blødninger med Cerazette. Dette varierer fra person til person som med alle typer prevensjon. En av mine venninner sluttet ikke å blø da hun tok disse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå