Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkent igår med minus 1900kr på kortet. Idag har jeg minus 4200kr på disponibeltsaldo og på bokførtsaldo. Hva skjer 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: ed28b...c6e

Skrevet

Du har vel brukt penger, eller blir strukket for avtalegiro, abonnementer eller lignende. 

Anonymkode: a2866...5ff

Skrevet

Er det en feil i utgangspunktet eller har du overtrukket konto? For når du gjør det så kommer det gebyrer og renter og hele pakken. 

Anonymkode: 3a6fb...9c5

Skrevet

Du burde sette over penger på kortet ganske fort. Det pleier jeg å gjøre hvis sånt skjer. Tror det kommer renter ganske fort. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det en feil i utgangspunktet eller har du overtrukket konto? For når du gjør det så kommer det gebyrer og renter og hele pakken. 

Har ikke brukt over 4000kr jeg ikke hadde. Har heller ikke noe som skal trekkes før neste mnd. Burde ringt banken tidligere idag men tenkte det var teknisk feil. Men nå ikveld var det over 4000 i minus. Får jo ikke snakket med banken nå

Skrevet
Rabarbrarot skrev (11 minutter siden):

Har ikke brukt over 4000kr jeg ikke hadde. Har heller ikke noe som skal trekkes før neste mnd. Burde ringt banken tidligere idag men tenkte det var teknisk feil. Men nå ikveld var det over 4000 i minus. Får jo ikke snakket med banken nå

Har ikke banken 24/7 chat? Du bør ringe i morgen, veldig rart at så mye penger bare fordufter i løse luften 

• Liker 1
Skrevet

Men du må da ha en kontoutskrift der du kan se månedens trekk og hva det har gått ut penger til?

Skrevet

Står disse trekkene i nettbanken? 

Anonymkode: 6939d...ca7

Skrevet

Se på de siste bevegelsene på kontoen i nettbanken?

Anonymkode: 36287...4b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Står disse trekkene i nettbanken? 

Yepp de gjør det under siste bevegelser ved å trykke på den kontoen der pengene har gått ut 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du ringer jo å spør banken din. Ikke faens Kvinneguiden lol.

Anonymkode: e9a28...131

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde også det her en dag. Ikke så mye som det da, men rundt en tusenlapp. Da var det en faktura jeg hadde betalt med vipps 6 dager før som hadde blitt trekt. Jeg trodde den var betalt samme dag og hadde overført pengene på sparing for denne mnd, og derfor var det ikke dekning. 

Anonymkode: 91599...80a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har vel brukt penger, eller blir strukket for avtalegiro, abonnementer eller lignende. 

Anonymkode: a2866...5ff

Det er normalt dekningskontroll på både avtalegiro og faste kortbetalinger som abonnement etc, så det burde blitt avvist (med mindre TS har en kontokreditt som gjør at hen kan overtrekke kontoen da)

Har du bestilt noe via nett for lenge siden kanskje, hvor varene først har blitt sendt ut og trukket nå?

Skrevet
Maskinfører skrev (2 timer siden):

Yepp de gjør det under siste bevegelser ved å trykke på den kontoen der pengene har gått ut 

Det var spørsmål til TS. Det må jo ligge noen trekk der, antar at kontoen har ikke gått fra 1000kr til -4000kr uten noen informasjon :P 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var spørsmål til TS. Det må jo ligge noen trekk der, antar at kontoen har ikke gått fra 1000kr til -4000kr uten noen informasjon :P 

Hei da beklager jeg ☹️ 

Annonse
Skrevet

Slike feil skjer ikke, du har utvilsomt brukt pengene (om du da ikke har blitt svindlet på nett) . Mest trolig er det noe du har kjøpt med VISA / MasterCard på kortet siden det har tillatt overtrekk. Det kan ta noen dager før det står til hva det er betalt til. De flest kommuner har også tekk for kommunale avgifter nå i slutten av august - så kan være autogiro, men det blir normalt stoppet når det ikke et dekning  på konto.

Anonymkode: 4007e...578

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slike feil skjer ikke, du har utvilsomt brukt pengene (om du da ikke har blitt svindlet på nett) . Mest trolig er det noe du har kjøpt med VISA / MasterCard på kortet siden det har tillatt overtrekk. Det kan ta noen dager før det står til hva det er betalt til. De flest kommuner har også tekk for kommunale avgifter nå i slutten av august - så kan være autogiro, men det blir normalt stoppet når det ikke et dekning  på konto.

Jo slike feil skjer.  

DnB hadde store problemer for 1 til 2 år siden

Alle på min jobb med DnB hadde blitt trukket til minus nesten. Noen hele 20.000 i minus, andre bare 20 kr. Selv hadde jeg plutselig minus 1700 ca. 

Tok faktisk 3 dager før de fikk rettet feilen. 

Anonymkode: 78152...b4d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo slike feil skjer.  

DnB hadde store problemer for 1 til 2 år siden

Alle på min jobb med DnB hadde blitt trukket til minus nesten. Noen hele 20.000 i minus, andre bare 20 kr. Selv hadde jeg plutselig minus 1700 ca. 

Tok faktisk 3 dager før de fikk rettet feilen. 

Anonymkode: 78152...b4d

Nei det var dobbeltrekk - noe som skjer fra tid til annen og som korrigere seg selv.  I dette tilfellet skriv TS om enkeltbeløp - det trekkes ikke av en feil i banken.

Skrevet
Maskinfører skrev (9 timer siden):

Hei da beklager jeg ☹️ 

Ingen problem i det hele tatt! Det var fint tips til TS uansett 🙂 men nysgjerrig fremdeles på om TS ikke ser noe spesifikasjoner! 

• Liker 1
Skrevet

Har du DnB? Forrige uke ble alt jeg hadde betalt en mandag tilbakeført til kontoen så jeg flyttet det til en annen konto så lenge, dagen etter hadde jeg minus for da var det trukket igjen 

Anonymkode: 64235...74c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...