NIKI Skrevet 24. november 2005 #1 Skrevet 24. november 2005 Når bør man pakke bagen man skal ha med på sykehuset? Jeg er i uke 33-34 nå. Bør jeg gjøre det klart snart? Eller? Lurer også på hva jeg trenger på sykehuset, hva bør jeg ha med til meg selv og til babyen? Noen som har tips? Niki
Smørblomsten Skrevet 24. november 2005 #2 Skrevet 24. november 2005 Dette spm hadde jeg også: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=154139 Lurt å pakke bagen allerede nå ja! Hvorfor ikke liksom
Coria Skrevet 24. november 2005 #3 Skrevet 24. november 2005 Det kan jo være greit å begynne å tenke på hva du skal ha med, men min erfaring var at jeg uansett brukte en del av de tingene jeg skulle ha med, så det gikk ikke an å pakke ferdig i alle fall. Du kan jo kanskje skrive en liste, sånn at du husker. Det er jo veldig sjelden man ikke har god tid til å pakke bagen også etter at mans kjønner at noe er i gang, i alle fall hvis man er førstegangsfødende. Jeg ville tatt med hovedsakelig de klærne du brukte i begynnelsen av graviditeten, for man mister definitivt ikke all vekta med en gang. Jeg brukte mest joggebukse på sykehuset. Hvis du har mye vann i kroppen, ville jeg tatt med støttestrømper, for min ben var klart verst rett etter fødselen. Avhenigng av hvor du føder, så kan det hende du må ha med klær til babyen, bleie og nattbind til deg selv (mange får fryktelig kjipe bind på sykehuset uansett). Du må i alle fall ha noe babyen kan ha på seg på vei hjem. Bilsete bør være på plass i bilen, hvis man kjører. Ammeinnlegg og amme-bh er kjekt å ha. Litt kjeks eller noe annet som holder seg er greit å ha både under fødselen og etterpå. Kanskje noen blader eller noe annet lett lesestoff. Toalettsaker og eventuelle medisiner. Mobillader og kameralader, hvis digitalkamera. Det var det jeg kom på i farten.
NIKI Skrevet 24. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2005 Takk for link smørblomsten, og Coria for svar Ser Chiquita har lagt inn en vanvittig lang liste i den andre tråden, så skulle vel kunne finne det jeg syns er mest nødvendig der. :-D Kanskje lurt å pakke det meste allerede nå ja, så får jeg skrive en liste til det jeg bruker til vanlig som jeg skal ha med.
Fibonacci Skrevet 24. november 2005 #5 Skrevet 24. november 2005 Ta med energidrikk og kjeks/sjokolade for å få litt hurtignæring under fødselen, dette er greit å ha i barseltida også. Liten notisbok til å skrive ned opplevelser, gaver man får etc. Radio/CD-spiller/mp3-spiller kan være kjekt å ha, samt lesestoff. Klær til deg selv og for babyen å reise hjem i, ammeinnlegg, nattbind, toalettsaker, selvfølgelig kamera/videokamera, telefonnumre til folk og telekort (hvis det ikke er lov å ha mobil på sykehuset). Jeg pakket bare en stor joggebukse og vide gensere/T-skjorter til meg selv, hadde ikke sjanse til å bruke mine gamle klær før mange uker etterpå!
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #6 Skrevet 24. november 2005 jeg ville pakket hvis jeg var deg,for fødselen kan faktisk skje når som helst,jeg fikk en datter 6 uker før helt plutselig,hadde ikke pakket,menfikk da nye klær på klinikken av familie,litt godt det også....vet aldri,men lykke til.
Gjest HB Skrevet 25. november 2005 #7 Skrevet 25. november 2005 Jeg begynte ganske tidlig å skrive en huskelapp som jeg fylte på etterhvert som jeg kom på ting. Så bare strøk jeg det ut når jeg begynte å pakke. Gjorde klart det jeg ikke trengte i det daglige en stund før termin. Veldig greit å sjekke mot lista at alt var med når man skulle dra, enda vi ikke hadde det travelt! Klær til meg og babyen fant jeg bare frem hjemme, så tok mannen min med det da han hentet oss hjem. På sykehuset gikk jeg bare i min egen pysj og morgenkåpe, men jeg skulle gjerne hatt andre tøfler. Stofftøfflene mine ble tilgriset av blod på vei ut fra fødestuen... Så jeg måtte gå i skoene mine i steden. Hilsen Lille meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå