AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #21 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg fikk mensen da jeg nettopp hadde blitt 10, så det skjer det å. Pupper begynte utvikle seg da jeg var 7 😅 Er klart vekten også blir høyere enn "normalt" for alderen når kroppen utvikles raskere, men man må jo se det i sammenheng med høyde og andre faktorer. Anonymkode: 04963...d71 Er 30 nå og har fortsatt ikke fått puppene, men har heldigvis 20-års erfaring med mensen😅 Så til de andre; nei, 9 år er ikke så tidlig. Anonymkode: 1bee2...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #22 Skrevet 26. august 2022 Barn vokser i rykk og napp. Å legge litt på seg for så å vokse i lengden er fullstendig vanlig. Du sier jo selv at hun er i puberteten. Fokuser heller på å ha et postitivt syn på kroppen. Ikke lær datteren din at man må slanke seg. Lær henne gode matvaner og fokuser på å ha et allsidig og sunt kosthold, og vær aktiv. Vær et god forbilde, tenk over hva dere sier og gjør. Kvitt dere med vekten. Anonymkode: 29dae...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #23 Skrevet 26. august 2022 Villafina skrev (2 timer siden): Helt feil. Det er ganske normalt at det starter i 9-årsalderen. Hva legger du i "ganske normalt"? Hvor mange prosent av 9-år gamle jenter estimerer du at har kommet i puberteten? Anonymkode: c7dd8...60b 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #24 Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva legger du i "ganske normalt"? Hvor mange prosent av 9-år gamle jenter estimerer du at har kommet i puberteten? Anonymkode: c7dd8...60b Fant en eldre britisk undersøkelse som sa at 1 av 6 britiske jenter startet puberteten innen fylte 8 år mot 1 av 100 hundre år før. (det jan drøye lenge fra puberteten starter til man får mensen) Stress og overvekt er kjente årsaker til tidlig pubertet. Har du i tillegg afrikanske aner så er sjansen enda større for tidlig pubertet. Anonymkode: b8d59...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå