Gå til innhold

Vekt 9 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg fikk mensen da jeg nettopp hadde blitt 10, så det skjer det å.  Pupper begynte utvikle seg da jeg var 7 😅

Er klart vekten også blir høyere enn "normalt"  for alderen når kroppen utvikles raskere,  men man må jo se det i sammenheng med høyde og andre faktorer. 

Anonymkode: 04963...d71

Er 30 nå og har fortsatt ikke fått puppene, men har heldigvis 20-års erfaring med mensen😅

Så til de andre; nei, 9 år er ikke så tidlig.

Anonymkode: 1bee2...b3e

• Liker 1
Skrevet

Barn vokser i rykk og napp. Å legge litt på seg for så å vokse i lengden er fullstendig vanlig. Du sier jo selv at hun er i puberteten. 
Fokuser heller på å ha et postitivt syn på kroppen. Ikke lær datteren din at man må slanke seg. Lær henne gode matvaner og fokuser på å ha et allsidig og sunt kosthold, og vær aktiv. Vær et god forbilde, tenk over hva dere sier og gjør. Kvitt dere med vekten. 

Anonymkode: 29dae...1e0

• Liker 1
Skrevet
Villafina skrev (2 timer siden):

Helt feil. Det er ganske normalt at det starter i 9-årsalderen.

Hva legger du i "ganske normalt"? Hvor mange prosent av 9-år gamle jenter estimerer du at har kommet i puberteten?

Anonymkode: c7dd8...60b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva legger du i "ganske normalt"? Hvor mange prosent av 9-år gamle jenter estimerer du at har kommet i puberteten?

Anonymkode: c7dd8...60b

Fant en eldre britisk undersøkelse som sa at 1 av 6 britiske jenter startet puberteten innen fylte 8 år mot 1 av 100 hundre år før. (det jan drøye lenge fra puberteten starter til man får mensen)  Stress og overvekt er kjente årsaker til tidlig pubertet. Har du i tillegg afrikanske aner så er sjansen enda større for tidlig pubertet.  

Anonymkode: b8d59...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...