Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lei av å være den som tar kontakt eller kommer med forslag til å gjøre ting. Skjønner at noen ikke vil gjøre noe hele tiden. Men en gang eller to i året må vel gå om de vil beholde ett vennskap? Står ikke på tid. Bare at den andre er veldig tafatt og liker å ligge på sofaen med skjerm!

Hun kan selv plutselig spørre om å gjøre noe om hun trenger litt fri fra familielivet.  

Når hun vet at jeg har det vanskelig og aldri spør hvordan det går. Men jeg spør alltid. Prøver å trøste og lytte og være der for henne.

Virker som hun rett og slett bare bryr seg om seg selv og sin lille boble!

Hun kaller og bestevenner men det føles jaggu ikke sånn!

Kanskje på tide å kutte båndet?

Anonymkode: 8522a...ed4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg har det litt på samme måte med et par venninner. Alltid jeg som foreslår treff og tar initiativ. Tenker innimellom at jeg ikke gidder mer. Men samtidig er de også flinke til å sende meldinger og spørre hvordan det går m m. Hun ene har sagt at hun er så glad for at jeg tar initiativ, siden hun ikke er noe god på det selv. Så du må jo vurdere om du får noe tilbake, om enn kanskje på en annen måte enn du selv gjør. Kan være så enkelt som at noen er flinkere på initiativ. Men klart, er det liten respons tilbake, ingen meldinger el l, kan man jo kanskje vurdere å stoppe initiativet, hvertfall en periode.

Anonymkode: e4d60...6f4

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke kutte båndet, bare finne flere venner ☺️ - og så være din egen bestevenn 

Anonymkode: 0d6fa...3be

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar. Har flere venner. Så får bruke mer tid på de og meg selv :)

Skrevet (endret)

Det er jo opp til deg. Jeg bryr meg ikke så mye om hvem som tar kontakt eller hvor ofte etc så lenge relasjonen gir meg noe så spiller det ikke så mye rolle. Jeg vet hvordan livet kan være, fordi noen  ganger er det meg, og jeg ser at mange andre har det likt også. For min del handler det iallefall ikke om at jeg ikke ønsker kontakt eller noe om det blir stille en stund, ei heller at jeg ikke tenker på dem eller ikke bryr meg om dem. Det handler om meg, eller at ting bare forsvinner litt i hverdagskaoset. Min Kapasitet. At jeg glemmer, dagene, ukene og månedene flyr avgårde gårde og ja. Så det er vell derfor jeg ikke overtenker når det blir sånn for andre også. Så lenge de viser litt interesse for å prøve å få til noe når jeg spør så tenker jeg det er bra nok 😊 og jeg vet jeg kan være dårlig til å ta kontakt selv, bortsett fra de nærmeste som jeg treffer uansett gjennom sønnen og andre foreldre der eller gjennom hundetrening/turvenninner, eller folk som er flinke til å dra med meg på ting, men jeg gjør ihvertfall mitt ytterste for å si ja når noen spør meg og virke interessert når vi treffes 😊 noen har man jo mistet kontakt med oppigjennom, det har bare blitt slik. Men jeg anser dem jo fortsatt som venner, og det finnes ikke noe vonde følelser der eller noe sånt. De er nå der uansett om vi ikke snakker noe særlig, og skulle jeg eller dem finne på å ta kontakt eller vi møtes tilfeldig ute så er jeg helt sikker på at vi begge hadde satt pris på det og fortsatt der vi slapp, selv om det har gått flere år siden sist. 😊

Endret av Crazydoglady
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tar ikke kontakt med denne ene venninnen for hun avviser når jeg først tar kontakt.  

Anonymkode: 21813...14c

Skrevet

Har det helt likt, en venninne har to barn som jeg har vært der for 2-3 ganger i uka siden hun var gravid, barna er nå 5 og 3 år. Er selv gravid nå, og har ikke hørt et pip fra henne om hvordan det går med meg, selvom hun vet mannen min er bortreist i 2 mnd. Absolutt ikke interessert i videre vennskap når alt bare går en vei :) 

Anonymkode: 7afcd...747

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har det helt likt, en venninne har to barn som jeg har vært der for 2-3 ganger i uka siden hun var gravid, barna er nå 5 og 3 år. Er selv gravid nå, og har ikke hørt et pip fra henne om hvordan det går med meg, selvom hun vet mannen min er bortreist i 2 mnd. Absolutt ikke interessert i videre vennskap når alt bare går en vei :) 

Anonymkode: 7afcd...747

Det er trist når det er sånn. Når en gir og aldri noe tilbake. Bare det at den andre og kan spørre hvordan det går og vise litt interesse. Når de vil være venner men ikke gir av seg selv i det hele tatt. Bare en vei så blir man lei! Håper du har andre og :)

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg vet føler det slik om meg. Men jeg tror vi tenker ganske ulikt, hun er typisk ekstrovert og jeg typisk introvert.

Jeg er alltid der om hun trenger noen som vil lytte, er alltid åpen for å høre hvordan det går,  men jeg mener at hun må ta initiativ selv for å snakke om hun har lyst.

Personlig syns jeg det er invaderende å ringe, spørre og grave. Jeg liker heller ikke når folk spør og graver om mitt liv, jeg er åpen om det jeg vil si. Hvis jeg har lyst til å snakke så gjør jeg det, men per i dag er det slik da; hun har sluttet å ta kontakt, fordi hun mener jeg skal involvere meg mer i hennes liv hun vil at jeg skal ringe og høre om hvordan det går etc. Det er hennes forventning. 

Jeg venter bare på at hun frivillig skal fortelle meg det hun vil uten at jeg trenger å stille konkrete spørsmål. Jeg er introvert og når telefonen ringer får jeg frysninger fordi jeg ikke liker å snakke i telefon  jeg kan godt sitte der og se på telefonen ringe ut, selv om det er ei god venninne, hvis det er viktig så tenker jeg at de sender en sms, jeg orker bare ikke telefonsamtaler. Jeg er mye mer glad i sms ol. Jeg syns telefonsamtaler kaprer en stor del av min dag og jeg tenker at alle føler det slik, ergo ringer jeg ikke, sender heller sms. Vi gikk en del på kafé sammen før, men der har det blitt helt slutt på nå, jeg er den som har foreslått noe de fire siste gangene, men hun har sagt nei til hvert forslag.

Så jeg tenker hun bare har en del krav til "venn" som jeg ikke klarer å oppfylle og sånn er det bare. Jeg kan leve med det, begynner ikke å gråte av den grunnen, men kan innse at vi sannsynligvis er så forskjellige mht. hva vi forventer at det bare er slik. Likevel hvis hun skulle totalt ditche meg så er det jo trist fordi jeg anser henne fortsatt som venn, bare en venn som forventer mer av meg enn hva jeg kan tilby. 

Anonymkode: 2b671...0d6

• Liker 1
Skrevet

Sånn har jeg det med en venninne også. Hun bor rett borte på Bogerud og jobber 50% i en salong. Kom en tur, sa jeg, så kan vi ta en pølse. Men neida, hun orket ikke å ta t-banen til Oppsal for hun hadde gnagsår på benet. Kjøp gnagsårplaster, sa jeg  men det var for dyrt. 

Anonymkode: e8880...466

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sånn har jeg det med en venninne også. Hun bor rett borte på Bogerud og jobber 50% i en salong. Kom en tur, sa jeg, så kan vi ta en pølse. Men neida, hun orket ikke å ta t-banen til Oppsal for hun hadde gnagsår på benet. Kjøp gnagsårplaster, sa jeg  men det var for dyrt. 

🤣 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

🤣

Ja, det er helt komisk. Siste gangen hun inviterte meg hjem var i 2017 og det var bare fordi hun skulle låne skyllemiddel av meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Når hun vet at jeg har det vanskelig og aldri spør hvordan det går. Men jeg spør alltid. Prøver å trøste og lytte og være der for henne.

Tenker først og fremst at du har liten selvinnsikt, og at du er mer krevende i den relasjonen dere har, derfor holder hun deg på en armlengdes avstand. 

Venninner som gir glede og skaper gøy er selvfølgelig artigere og koseligere å være sammen med enn de som suger energi ut av deg. 

Anonymkode: d1931...9d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tenker først og fremst at du har liten selvinnsikt, og at du er mer krevende i den relasjonen dere har, derfor holder hun deg på en armlengdes avstand. 

Venninner som gir glede og skaper gøy er selvfølgelig artigere og koseligere å være sammen med enn de som suger energi ut av deg. 

Anonymkode: d1931...9d2

Er helt enig at man kan ha ulike personligheter og dermed behov i et vennskap, slik at begge parter må gi og ta litt i relasjonen og være villigere til å tilpasse seg litt, men synes du kaller TS «krevende» på et syltynt grunnlag. Er ingenting i det som er opplyst som gir grunnlag for å anta at TS «suger energi» ut av denne venninnen…?

Anonymkode: e9dda...a87

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er helt komisk. Siste gangen hun inviterte meg hjem var i 2017 og det var bare fordi hun skulle låne skyllemiddel av meg.

Jeg regner med du tuller. 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...