AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Jeg tenker å bytte ut keramisk koketopp med induksjon. Har sett flere på finn og når jeg spør ett mål så sier de fleste at det er standard. Jeg er usikker på om koketoppen min har standard str. Min er 59 cm vannrett og 52 cm loddrett. Vil det si at det er standard?? Jeg likte en induksjon koketopp på finn. Målene ser slik ut 51x58cm Det betyr at den ikke passer? Finnkode: 266643246 Håper noen vil ta seg tid til å ta en titt på finn annonnse og hjelpe meg Takk Anonymkode: e5534...025
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Der jeg har bodd er glassplate på induksjonstoppen større en hullet i benkeplate, slik at glassplaten ligger oppå benkeplaten. Jeg vil tro at det som stikker ned i hullet er mer standardisert, eventuelt at det er litt fleksibilitet på størrelsen. Hvis hullet er for stort kan du gjøre som noen venner av meg, som saget for stort hull🤦♀️. De la lister rundt hullet slik at platetoppen passet. Så freste de spor ned i listene slik at platetoppen lå plant med overkant av listene. Til slutt behandlet de listene med noe som tåler vann og varme, og la silikon i overgangen mellom glassplate og list. Det kan være de også festet noe i hullet for å gi nok styrke til å bære platetoppen, men det husker jeg ikke. Så lenge det ikke er steinplate bør det gå fint å skru inn noen lekter inni hullet. Det du kan gjøre er å ta mål av hullet i din benkeplate. Du må da fjerne eventuell silikonkant, men det må du uansett. Anonymkode: eb89b...55f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Der jeg har bodd er glassplate på induksjonstoppen større en hullet i benkeplate, slik at glassplaten ligger oppå benkeplaten. Jeg vil tro at det som stikker ned i hullet er mer standardisert, eventuelt at det er litt fleksibilitet på størrelsen. Hvis hullet er for stort kan du gjøre som noen venner av meg, som saget for stort hull🤦♀️. De la lister rundt hullet slik at platetoppen passet. Så freste de spor ned i listene slik at platetoppen lå plant med overkant av listene. Til slutt behandlet de listene med noe som tåler vann og varme, og la silikon i overgangen mellom glassplate og list. Det kan være de også festet noe i hullet for å gi nok styrke til å bære platetoppen, men det husker jeg ikke. Så lenge det ikke er steinplate bør det gå fint å skru inn noen lekter inni hullet. Det du kan gjøre er å ta mål av hullet i din benkeplate. Du må da fjerne eventuell silikonkant, men det må du uansett. Anonymkode: eb89b...55f Ohhh så mye jobb. Jeg er ikke flink på dette😰😰 men skal prøve å løfte opp platetoppen for å måle den Ts Anonymkode: e5534...025
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 Prøv å finne modellnummer på platetoppen din, så googler tegningene. Der finner du utskjæringsmålet 👍 Anonymkode: dbf09...a34
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Prøv å finne modellnummer på platetoppen din, så googler tegningene. Der finner du utskjæringsmålet 👍 Anonymkode: dbf09...a34 Ohh takk skal gjøre d🙂 Anonymkode: e5534...025
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Prøv å finne modellnummer på platetoppen din, så googler tegningene. Der finner du utskjæringsmålet 👍 Anonymkode: dbf09...a34 Hei Har sjekket. Platetoppen heter daglig fra ikea. Men ser ut som det er utgått modell. Jeg kan ikke finne målene på den på nettet. Noen som kan hjelpe meg? Ts Anonymkode: e5534...025
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Her står det mål: Anonymkode: f2232...819
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her står det mål: Anonymkode: f2232...819 Tusen takk Anonymkode: e5534...025
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå