AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Ville det ha vært annerledes? Tenker som de som går i "hete modus" i en måned eller noe og vil stort sett bare gjøre det der og da. "Estrus or “heat” is a period during the reproductive cycle when female animals become sexually receptive, signaling they are ready for mating. In most cases, this can also be referred to as “standing heat” because the female will stand to be mated by the male (Figure 1)." Anonymkode: 9acfe...a72
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Har ei chihuahuatispe som har løpetid én gang i året. Hun er vel kåt i omtrent tre uker da. Til sammenligning er jeg kåt hver eneste kveld året rundt😂 K38 Anonymkode: 00cc4...6b1 6 1
Troyamin Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 (endret) Svært få dyr har sex for nytelsens skyld. Ergo, dyr blir ikke kåte. Det er kun et instinkt. Som kvinne, er jeg glad jeg kan ha sex fordi jeg har lyst og ikke fordi jeg må. Endret 25. august 2022 av Troyamin 4
Gorgonzola Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Min erfaring er at damer faktisk er som dyr når det gjelder kåthet. I "riktig" fase av syklusen er damer ofte hemningsløst kåte og applauderer pikk og oppmerksomhet anytime. I "feil" fase av syklusen kan hun fremstå som en helt annen. Råd til andre menn (som er i forhold med fruktbare damer); finn ut av syklusen hennes, lag en kalender, gjerne sammen med henne, slik at dere begge kan forholde dere til de, for oss menn, nærmest irrasjonelle svingningene hun gjennomgår sånn cirka hver fjerde uke. 3 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 Gorgonzola skrev (3 minutter siden): Min erfaring er at damer faktisk er som dyr når det gjelder kåthet. I "riktig" fase av syklusen er damer ofte hemningsløst kåte og applauderer pikk og oppmerksomhet anytime. I "feil" fase av syklusen kan hun fremstå som en helt annen. Råd til andre menn (som er i forhold med fruktbare damer); finn ut av syklusen hennes, lag en kalender, gjerne sammen med henne, slik at dere begge kan forholde dere til de, for oss menn, nærmest irrasjonelle svingningene hun gjennomgår sånn cirka hver fjerde uke. Stemmer det, en syklisk kvinne kan oppleve forskjeller i lyst. Men svært mange kvinner går på hormonell prevensjon som undertrykker disse hormonelle svingningene og da maskeres det jo. Anonymkode: e6fbb...c39 3 2
Crazydoglady Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville det ha vært annerledes? Tenker som de som går i "hete modus" i en måned eller noe og vil stort sett bare gjøre det der og da. "Estrus or “heat” is a period during the reproductive cycle when female animals become sexually receptive, signaling they are ready for mating. In most cases, this can also be referred to as “standing heat” because the female will stand to be mated by the male (Figure 1)." Anonymkode: 9acfe...a72 Det ville jo garantert ha vært annerledes, men jeg skjønner ikke helt hvordan annerledes du mener? Åpenbare forskjeller ville jo vært mer ukritisk sex i en begrenset periode og ikke noe sex ellers. Ikke opptatt av nytelse, bare å bli gravid (det hadde vell fungert dårlig med flesteparten av dagens mannfolk, og mange kvinnfolk også)🙈😂 og hadde jo endret mye generelt. 2
Myrmica Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Meh, det hadde vel vært dritkjedelig? Bare klar for sex noen få dager hvert år... 1
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har ei chihuahuatispe som har løpetid én gang i året. Hun er vel kåt i omtrent tre uker da. Til sammenligning er jeg kåt hver eneste kveld året rundt😂 K38 Anonymkode: 00cc4...6b1 🤣
Gjest Crimson123 Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Dyr har ikke sex for nytelse, de har sex for å formere arten videre. Dyr blir ikke kåte.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 Crimson123 skrev (1 minutt siden): Dyr har ikke sex for nytelse, de har sex for å formere arten videre. Dyr blir ikke kåte. Joda. De mest kjente eksemplene på dyr som har sex for gøy er bonoboaper, delfiner, mennesker og griser. Det har også blitt observert ikke-reproduktiv seksuell oppførsel i en lang rekke andre dyr. Anonymkode: 5a9e6...889 2 1
Million Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 Vi mennesker hadde nok vært ekstremt færre her på kloden, dersom det var sånn at kvinner kun var befruktningsdyktige i en enkelt periode en gang pr år bare. Det hadde ikke blitt mange nye mennesker av det!
Gorgonzola Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 (endret) Crimson123 skrev (24 minutter siden): Dyr har ikke sex for nytelse, de har sex for å formere arten videre. Dyr blir ikke kåte. Neivel, så du mener at brunstbrølene fra f.eks. hjorten bare er for å renske halsen? Eller at påfugl hannen bruser med fjæra bare for å lufte seg. Brunst = kåt, enten du er hjort eller mann. Endret 26. august 2022 av Gorgonzola 2
Gjest Crimson123 Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 Gorgonzola skrev (12 minutter siden): Neivel, så du mener at brunstbrølene fra f.eks. hjorten bare er for å renske halsen? Eller at påfugl hannen bruser med fjæra bare for å lufte seg. Brunst = kåt, enten du er hjort eller mann. Det er instinkt, ikke kåtskap.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Joda. De mest kjente eksemplene på dyr som har sex for gøy er bonoboaper, delfiner, mennesker og griser. Det har også blitt observert ikke-reproduktiv seksuell oppførsel i en lang rekke andre dyr. Anonymkode: 5a9e6...889 Bikkjer som jukker på kosedyr for stresshåndtering, for eksempel. Anonymkode: e6fbb...c39
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #16 Skrevet 26. august 2022 Troyamin skrev (16 timer siden): Svært få dyr har sex for nytelsens skyld. Ergo, dyr blir ikke kåte. Det er kun et instinkt. Som kvinne, er jeg glad jeg kan ha sex fordi jeg har lyst og ikke fordi jeg må. Crimson123 skrev (57 minutter siden): Dyr har ikke sex for nytelse, de har sex for å formere arten videre. Dyr blir ikke kåte. Dette er feil. Det er derfor tisper har sex med hverandre hele tiden. De har sex med hanhunder når de skal parre seg. Anonymkode: 70a28...53c
Troyamin Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er feil. Det er derfor tisper har sex med hverandre hele tiden. De har sex med hanhunder når de skal parre seg. Anonymkode: 70a28...53c Og der beviser du bare at du ikke innehar nok kunnskap om hund og atferd til å kunne uttale deg....
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #18 Skrevet 26. august 2022 Crimson123 skrev (1 time siden): Dyr har ikke sex for nytelse, de har sex for å formere arten videre. Dyr blir ikke kåte. Det tror jeg ikke på, har jobbet og bodd på ulike gårder og sett både gjensidig homofil sex og masturbering blant våre vanligste husdyr. Vanskelig for oss å vite hvordan dyrene føler om dette. Anonymkode: 1a7fa...b53
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #19 Skrevet 26. august 2022 Troyamin skrev (Akkurat nå): Og der beviser du bare at du ikke innehar nok kunnskap om hund og atferd til å kunne uttale deg.... Det er jo sant. Har selv hatt to tisper, så jeg vet da hvordan de holder på. Det er tydelig at det ikke alltid handler om å vise hvem som er sjefen og for å være dominerende. Anonymkode: 70a28...53c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #20 Skrevet 26. august 2022 Hunndyr lar seg ikke nødvendigvis bare parre av hvem som helst selv om de er brunstige, sånn hvis du lurte på det! Det er ikke gitt at alle menn hadde «fått seg noe» pga det. Det ville også kunne være destabiliserende, siden vi er en art som investerer mye i (få) avkom over lang tid (mange år), hvor kvinnen tar stor risiko for egen liv og helse ved å bli gravid, og hvor mannen trengs for barnets overlevelse (historisk sett). De fleste menn ville nok ikke brukt masse tid og ressurser på å oppdra barn som ikke var deres egne. I tillegg hadde det blitt mye mindre sex på de fleste menn. Anonymkode: d4f1e...667 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå