AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Forelskelse gjør blind vert det sagt, og det handler om noen følelser. Kvinner har tradisjonelt sett lettere for å sette ord på følelser en menn, og det finnes idag ikkje noen forskning på hva som er den underliggende årsaken dette. Antall selvmord blandt menn er langt høyere en hos kvinner, og de lærde leter etter svar. Menn, og kvinner ser, og oppfatter ofte ting utifra høyst ulikt ståsted, og ofte er det Innfallsporten til mange samlivsbrudd der kjærligheten / følelsene bare har visnet gradvis bort overfor partneren. Forelskelse er noe ei opplever under den innledende fasen første tiden ein møtte min utvalgte, og så glir det over i kjærlighetsmodus som må holdes vedlike. Etterhvert blir eit par på 2 til både 3, og 4 familiemedlemmer, og ein får omsorgsansvaret for barn, og en prøvelse på kommunikasjon, samarbeid, tolleransevne m.m. Den største utfordringen hos mange barneforeldre er at de etter en tid glemmer å prioritere / pleie kjærligheten i mangel på avlastning. Følgen blir at ein velger å realisere sin egne behov, og der følelsene gradvis glir over i eit vennskapsforhold, og ein utfyller ikkje lenger hverandre sine behover. Anonymkode: 6b153...ddb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Tja, den ene gangen jeg gikk fra en mann var det fordi han hadde vist ved flere anledninger at han var ustabil og gjorde alkurat som han følte for uten tanke for effekten på meg. Han gjorde også ting utenfor vår relasjon som gjorde at jeg mistet mye respekt for ham, altså jeg syntes han oppførte seg dårlig overfor flere folk, ikke bare meg. Sånn sett var det rart følelsene ikke forsvant før. Men da følelsene dro, var de helt borte. Anonymkode: 43a1f...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tja, den ene gangen jeg gikk fra en mann var det fordi han hadde vist ved flere anledninger at han var ustabil og gjorde alkurat som han følte for uten tanke for effekten på meg. Han gjorde også ting utenfor vår relasjon som gjorde at jeg mistet mye respekt for ham, altså jeg syntes han oppførte seg dårlig overfor flere folk, ikke bare meg. Sånn sett var det rart følelsene ikke forsvant før. Men da følelsene dro, var de helt borte. Anonymkode: 43a1f...e0f Poenget: Det var følelsene som førte dere saman. Det var følelsene som førte dere fra hverandre. Da følelsene engang dro blei de helt borte overfor en person som du engang blei forelsket i, De aller fleste par har opplevd solskinsdager under den innledende fasen av forelskelsen. Kanskje var der noen følelser som gjorde den ene part urolege, men som de valgte å oversjå, men som senere skulle vise så å føre til samlivsbrudd. Anonymkode: 6b153...ddb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget: Det var følelsene som førte dere saman. Det var følelsene som førte dere fra hverandre. Da følelsene engang dro blei de helt borte overfor en person som du engang blei forelsket i, De aller fleste par har opplevd solskinsdager under den innledende fasen av forelskelsen. Kanskje var der noen følelser som gjorde den ene part urolege, men som de valgte å oversjå, men som senere skulle vise så å føre til samlivsbrudd. Anonymkode: 6b153...ddb Ikke bare følelser. Vi hadde noen felles interesser, verdier og mennesker, og jeg følte han svikta alt det. Anonymkode: 43a1f...e0f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ikke bare følelser. Vi hadde noen felles interesser, verdier og mennesker, og jeg følte han svikta alt det. Anonymkode: 43a1f...e0f En trist skjebne. Har sett mange samlivsbrudd der mange familie, og venner er blitt splittet, og noe av medaljen bakside ved samlivsbrudd som ofte ikkje blir omtalt. Anonymkode: 6b153...ddb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En trist skjebne. Har sett mange samlivsbrudd der mange familie, og venner er blitt splittet, og noe av medaljen bakside ved samlivsbrudd som ofte ikkje blir omtalt. Anonymkode: 6b153...ddb Vi kom aldri så langt som å stifte familie. Men det var nok bra siden å leve med en så konfliktfylt person ikke er noe for meg! Anonymkode: 43a1f...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå