Gå til innhold

Hvordan vil du beskrive når følelsene bare tok slutt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forelskelse gjør blind vert det sagt, og det handler om noen  følelser.   

Kvinner har tradisjonelt sett lettere for å sette ord på følelser en menn, og det finnes idag ikkje noen forskning på  hva som er den underliggende årsaken dette. Antall selvmord blandt menn er langt høyere en hos kvinner, og de lærde leter etter svar.  Menn, og kvinner ser, og oppfatter ofte ting utifra høyst ulikt ståsted, og ofte er det  Innfallsporten  til mange samlivsbrudd der kjærligheten / følelsene bare har  visnet gradvis  bort overfor partneren. Forelskelse er noe ei opplever under den innledende fasen  første  tiden ein  møtte min utvalgte, og så glir det  over i  kjærlighetsmodus som må  holdes vedlike.  Etterhvert blir  eit par på  2 til både 3, og 4 familiemedlemmer, og ein får  omsorgsansvaret for barn, og en prøvelse på kommunikasjon, samarbeid, tolleransevne m.m.  Den største utfordringen hos mange barneforeldre er at de etter en tid glemmer å  prioritere /  pleie kjærligheten i mangel på avlastning. Følgen blir at ein velger å realisere sin egne behov, og der følelsene gradvis glir over i eit vennskapsforhold, og ein  utfyller ikkje lenger hverandre sine behover.       

Anonymkode: 6b153...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, den ene gangen jeg gikk fra en mann var det fordi han hadde vist ved flere anledninger at han var ustabil og gjorde alkurat som han følte for uten tanke for effekten på meg. Han gjorde også ting utenfor vår relasjon som gjorde at jeg mistet mye respekt for ham, altså jeg syntes han oppførte seg dårlig overfor flere folk, ikke bare meg. Sånn sett var det rart følelsene ikke forsvant før. Men da følelsene dro, var de helt borte. 

Anonymkode: 43a1f...e0f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja, den ene gangen jeg gikk fra en mann var det fordi han hadde vist ved flere anledninger at han var ustabil og gjorde alkurat som han følte for uten tanke for effekten på meg. Han gjorde også ting utenfor vår relasjon som gjorde at jeg mistet mye respekt for ham, altså jeg syntes han oppførte seg dårlig overfor flere folk, ikke bare meg. Sånn sett var det rart følelsene ikke forsvant før. Men da følelsene dro, var de helt borte. 

Poenget: Det var følelsene som førte dere saman.  Det var følelsene som førte dere fra hverandre.  Da følelsene engang  dro blei  de  helt borte overfor en  person som  du engang blei forelsket i,  De aller fleste par har  opplevd solskinsdager under den innledende fasen  av forelskelsen. Kanskje var der noen følelser som gjorde den ene part  urolege, men som de valgte å oversjå, men som senere skulle vise så å føre til samlivsbrudd.        

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget: Det var følelsene som førte dere saman.  Det var følelsene som førte dere fra hverandre.  Da følelsene engang  dro blei  de  helt borte overfor en  person som  du engang blei forelsket i,  De aller fleste par har  opplevd solskinsdager under den innledende fasen  av forelskelsen. Kanskje var der noen følelser som gjorde den ene part  urolege, men som de valgte å oversjå, men som senere skulle vise så å føre til samlivsbrudd.        

Ikke bare følelser. Vi hadde noen felles interesser, verdier og mennesker, og jeg følte han svikta alt det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke bare følelser. Vi hadde noen felles interesser, verdier og mennesker, og jeg følte han svikta alt det.

En trist skjebne.

Har sett mange samlivsbrudd der mange familie, og venner er blitt splittet, og noe av medaljen bakside  ved samlivsbrudd som ofte ikkje blir omtalt.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En trist skjebne.

Har sett mange samlivsbrudd der mange familie, og venner er blitt splittet, og noe av medaljen bakside  ved samlivsbrudd som ofte ikkje blir omtalt.  

Vi kom aldri så langt som å stifte familie. Men det var nok bra siden å leve med en så konfliktfylt person ikke er noe for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...