AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Feks hva er egentlig dyrest av å ta oppvask for hånd eller kjøre i maskin. Og hvor mye sparer man på å dusje i kaldt vann? Bruker jeg varmt vann står jeg lenger enn om jeg bruker kaldt feks. Men hvor mye er det å spare på det? Anonymkode: 2b304...b1c
newman01 Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Feks hva er egentlig dyrest av å ta oppvask for hånd eller kjøre i maskin. Og hvor mye sparer man på å dusje i kaldt vann? Bruker jeg varmt vann står jeg lenger enn om jeg bruker kaldt feks. Men hvor mye er det å spare på det? Anonymkode: 2b304...b1c Man bruker ca. 4 ganger mer vann om man tar oppvask manuelt fremfor oppvaskmaskin. Man bruker også vesentlig mindre strøm på å bruke oppvaskmaskinen. Det kreves store mengder energi for å varme opp vann, så for hver grad du reduserer vannet med jo mer sparer du. Nå idag er det vel beregnet en kostnad på 40kr for en 10minuttersdusj. Så om du dusjer i 15 grader vann istedetfor 30 grader vann, og bruker halvparten av tiden koster dusjen kun 1/4, altså 10kr.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #4 Skrevet 27. august 2022 On 8/25/2022 at 6:41 PM, AnonymBruker said: Feks hva er egentlig dyrest av å ta oppvask for hånd eller kjøre i maskin Det er mye dyrere å vaske for hånd enn i maskin Anonymkode: 605b5...42c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå