Gå til innhold

Alle trenger kunnskap om kristendommen

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Religion er noe stort tull!!!

Anonymkode: 8f05d...d5e

Bare si det du vil det viktigste er at du har kunnskap om både kristendommen og andre religioner mye viktigere enn å hate religion.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (8 timer siden):

En annen grun

Der jeg bor går så å si alle kristne på sin egen kristne skole så det er ikke rart det er mange fordommer mot dette. Barna har knapt møtt noen som kaller seg kristne da de holder seg helt for seg selv og nesten ingen er med i idrettslaget ol. 

Barna lærer om kristendommen i skolen, men heldigvis ingen forkynnelse. 

Bor du i en bygd i Finnmark med mange læstadianere kanskje? Eller et eller annet sted der de fleste kristne tilhører bedehusmiljøet?

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jesus kommer snart tilbake så det er viktig at vi kjenner forhistorien så vi er forberedt.

image.png.28d8da9dde3b263a63c0d81ef6645891.png

Anonymkode: e6e72...860

kristendommen er mye bedre enn skumle New age alien kulter så dette blir feil å vise ufo over Jesus.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner flere av foreldrene fra barndommen - det er snakk om helt "vanlige" kristne. De gikk selv på vanlig skole, men barna deres går bare på den kristne skolen. Det er alt fra frikirken til katolikker. 

Hvis kristne vil bli oppfattet som "vanlige" bør de i all fall bevege seg ut blant oss andre dødlige... 

Og hva skjer i så fall med disse barna?

"Haha, du er kristen?!"

"Drikker dere blod hver søndag? Jeg har hørt at kristne drikker blod hver søndag"

"Hvordan er det mulig å være så dum å tro på slike eventyr??"

Jeg mistenker at foreldrene skjermer barna, ikke ut fra noen form for tro, men for å forhindre at de blir utsatt for mobbing. Det er i så fall fullt forståelig.

Anonymkode: 2e2f9...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ateister er som regel ikke imot man lærer om religioner, men man ønsker at lærer om religioner på en objektiv måte og uten at et livssyn blir favorisert. 

Jeg opplevde å få kristendommen presset på meg på barne- og ungdomsskolen. Det var en indoktrineringsprosess gjennom det offentlige skolesystemet, og det var aldeles ikke greit. 

Jeg har aldri hatt noe imot å lære om kristendommen, men jeg mener at religioner skal studeres for kunnskapens skyld, ikke for indoktrinering. 

Anonymkode: 7448c...095

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (På 25.8.2022 den 18.31):

Uten å kunne noe om kristendommens historie kan man ganske lite om vestlig historie. Så til dere ateister som ikke synes vi trenger å vite så mye om kristendommen sier jeg bare som Rolv Wesenlund man Kan ikke en gang løse kryssord uten å vite noe om kristendommen.

De aller fleste ateister er veldig interessert i å lære om alle religioner. Vi mener at barn bør få en generell kunnskap om religion på skolen.  Det er ingen som har sagt at barn ikke skal lære om kristendommen, men det må være lov å sette spørsmålstegn ved å gi statsstøtte til skoler som ikke bruker vitenskap, men som holder tilbake kunnskap slik at barn ikke kan vurdere selv hva de vil tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (7 timer siden):

De aller fleste ateister er veldig interessert i å lære om alle religioner. Vi mener at barn bør få en generell kunnskap om religion på skolen.  Det er ingen som har sagt at barn ikke skal lære om kristendommen, men det må være lov å sette spørsmålstegn ved å gi statsstøtte til skoler som ikke bruker vitenskap, men som holder tilbake kunnskap slik at barn ikke kan vurdere selv hva de vil tro på.

Har ikke sagt at de fleste ikke vil lære om religioner jo det er faktisk noen som mener det at barn ikke skal lære om kristendommen. Ang statsstøtte til skoler som ikke bruker vitenskap sier jeg bare de kristne skolene kan bare legges ned.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ateister er som regel ikke imot man lærer om religioner, men man ønsker at lærer om religioner på en objektiv måte og uten at et livssyn blir favorisert. 

Jeg opplevde å få kristendommen presset på meg på barne- og ungdomsskolen. Det var en indoktrineringsprosess gjennom det offentlige skolesystemet, og det var aldeles ikke greit. 

Jeg har aldri hatt noe imot å lære om kristendommen, men jeg mener at religioner skal studeres for kunnskapens skyld, ikke for indoktrinering. 

Jeg har ikke sagt at det skal være indoktrinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist, men kan allikevel mye om religion generelt, og kristendom spesielt. TS er sånn typisk naiv, nyfrelst, nykristen som tror hen skal frelse verden, nå som HEN har oppdaget kristendommen. Vel, vi er mange som sannsynligvis vet og kan mye mer om kristendommen enn deg, TS, så du sparker inn åpne dører her.

Anonymkode: b0a60...60f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er ateist, men kan allikevel mye om religion generelt, og kristendom spesielt. TS er sånn typisk naiv, nyfrelst, nykristen som tror hen skal frelse verden, nå som HEN har oppdaget kristendommen. Vel, vi er mange som sannsynligvis vet og kan mye mer om kristendommen enn deg, TS, så du sparker inn åpne dører her.

Jeg har ingen plan om å frelse hele verden slike kommentarer må du slutte med ellers må du tie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

jeg mener at religioner skal studeres for kunnskapens skyld, ikke for indoktrinering. 

Definer "indoktrinering"? Altså, egentlig ikke så interessert i hva andre kilder mener det er, jeg er interessert i hva du legger i ordet, hva du tenker på når du bruker begrepet?

Anonymkode: 2e2f9...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her. Problem løst. Er en spilleliste på det. Er veldig tungt lesestoff. Så med mindre du har en kristen bakgrunn så kan dette være sykt tøft å lese. Så generelt, slapp av. Spill noe og hør på dette og bokmerk bare når du kommer til et stopp

Endret av Woah0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på religiøse skrifter som en innrømmelse på alt det onde som mange religionene har gjort/fremdeles driver på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 27.8.2022 den 14.54):

Jeg har ingen plan om å frelse hele verden slike kommentarer må du slutte med ellers må du tie.

He, he. Som om du kan bestemme over meg. Tror du du er Gud, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

He, he. Som om du kan bestemme over meg. Tror du du er Gud, kanskje.

Nei og niks men slike løgner vil jeg ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sommer2464 skrev (19 timer siden):

Nei og niks men slike løgner vil jeg ikke ha.

Synd at noen sa noe du ikke likte. Det må man nesten regne med skjer i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Synd at noen sa noe du ikke likte. Det må man nesten regne med skjer i blant.

Jo men dette var direkte løgn man skal ikke drive med spekulasjoner om brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin70 skrev (På 26.8.2022 den 15.10):

Jeg kjenner flere av foreldrene fra barndommen - det er snakk om helt "vanlige" kristne. De gikk selv på vanlig skole, men barna deres går bare på den kristne skolen. Det er alt fra frikirken til katolikker. 

Hvis kristne vil bli oppfattet som "vanlige" bør de i all fall bevege seg ut blant oss andre dødlige... 

Nei. Du beskriver jo ikke vanlige kristne. Kristne generelt i Norge går ikke på egen skole. De tror på evolusjon og lytter til vitenskapen.

Anonymkode: ca9c1...d6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 25.8.2022 den 18.31):

Uten å kunne noe om kristendommens historie kan man ganske lite om vestlig historie. Så til dere ateister som ikke synes vi trenger å vite så mye om kristendommen sier jeg bare som Rolv Wesenlund man Kan ikke en gang løse kryssord uten å vite noe om kristendommen.

Religionshistorie går jo stort sett ut på folk som slår hverandre i hel fordi de ikke tror på den samme eventyrfiguren.

Anonymkode: 6e1ea...292

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...