Gå til innhold

Hvordan ser den norske kirke på den katolske kirke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som stivnede, pavetro og konservative, kanskje? Og som altfor opphengt i røkelse, gull og patos. Og muligens som litt kjetterske eller hedenske med tanke på helgenene og jomfru Maria.

Men hva vet nå jeg. Jeg er katolikk og har aldri vært medlem av Dnk. 

Anonymkode: b5e65...2fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Som stivnede, pavetro og konservative, kanskje? Og som altfor opphengt i røkelse, gull og patos. Og muligens som litt kjetterske eller hedenske med tanke på helgenene og jomfru Maria.

Men hva vet nå jeg. Jeg er katolikk og har aldri vært medlem av Dnk. 

Anonymkode: b5e65...2fd

Den norske kirke skal jo være nymotens og fancy, og resultatet er at mens katolske kirker som regel er mer enn fulle og på en vanlig søndag er det ikke mindre enn 8 messer i St. Olav i Oslo, kan man trygt slå fast at Den norske kirke sliter med oppmøtet.

Så kanskje mennesker som går til kirken faktisk vil ha noe tradisjonelt å forholde seg til enn en fancy, moderne kirke.

Anonymkode: c965b...aa3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den norske kirke skal jo være nymotens og fancy, og resultatet er at mens katolske kirker som regel er mer enn fulle og på en vanlig søndag er det ikke mindre enn 8 messer i St. Olav i Oslo, kan man trygt slå fast at Den norske kirke sliter med oppmøtet.

Så kanskje mennesker som går til kirken faktisk vil ha noe tradisjonelt å forholde seg til enn en fancy, moderne kirke.

Anonymkode: c965b...aa3

Enig.

Endret av Sommer2464
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...