AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Har en baby som snart ikke er baby lenger (straks ett år) som rett og slett er et rent helvete å legge.. blir illsint og hysterisk. og jeg gruer meg til hver eneste legging. Har forsøkt alle former for legging (utenom: gråte seg i søvn metoder. Det ønsker jeg ikke) . Har også forsøkt p legge Tidligere, senere, osv. Og alt fungerer like dårlig. Begynner å bli sliten og lei. utenom legging er det ingenting å klage på. Blid og fornøyd hele dagen. Men den leggingen er svært dominerende og gjør alt enormt krevende. når blir det bedre? Anonymkode: ef8dc...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Åhhhhh, jeg vet, det er helt forferdelig når det er sånn! Jeg hatet det intenst, gruet meg hver dag. Jeg vet ærlig talt ikke hva det var som skjedde, men min er nå straks 18mnd og plutselig en drøm å legge. Og jeg bare venter på at det skal gå til helvete igjen, men foreløpig er det veldig greit. Så hold ut, det kan plutselig snu ❤️ Anonymkode: f4dc4...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Hvor mye sover barnet på dagtid? kan det være at det blir for mye søvn på dagen, eller duppen for sent på dagen ift legging? Når står barnet opp om morningen ? Når legger du på kvelden ? Lag faste rutiner. f eks 17.00 - spise kveldsmat 17.30 - se en episode med natta-barne tv 17.45 - ta et bad/dusj 18.00 - pusse tenner, pysj, legge seg i sengen med koseklut,smokk eller annen søvnassosiasjon. Pupp/ flaske om det er behov. Synge 1 nattasang. Dette gjorde vi i de vanskelige periodene, funka bra Nå legger vi bare , hu får flaske i sengen og jeg synger nattasang mens hun drikker melken sin, hun legger seg bare å sover etterpå. Anonymkode: 6daff...b26
Gjest ThessyB Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor mye sover barnet på dagtid? kan det være at det blir for mye søvn på dagen, eller duppen for sent på dagen ift legging? Når står barnet opp om morningen ? Når legger du på kvelden ? Lag faste rutiner. f eks 17.00 - spise kveldsmat 17.30 - se en episode med natta-barne tv 17.45 - ta et bad/dusj 18.00 - pusse tenner, pysj, legge seg i sengen med koseklut,smokk eller annen søvnassosiasjon. Pupp/ flaske om det er behov. Synge 1 nattasang. Dette gjorde vi i de vanskelige periodene, funka bra Nå legger vi bare , hu får flaske i sengen og jeg synger nattasang mens hun drikker melken sin, hun legger seg bare å sover etterpå. Anonymkode: 6daff...b26 Mener du virkelig at en baby på 1 år skal se på barne-TV?!?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Når det blir bedre, kan ingen si. Det går opp og ned, og å tro at yess, nå var vi over kneiken, er å lure seg selv, for tadaaa, endring i hverdagen og rutiner og utvikling på ungen, og vipps, problem igjen.. Så forbered deg på at det går i bølger. Hva er det du synes er vanskelig? Å holde ut at det tar så lang tid (for jaaaaa, det er så drittirriterende å miste hele kvelden på leggeskitet!!), å høre på gråt, å måtte plukke opp/ned hele tiden? Vi har aldri praktisert skrikekur (men ingen dømming, jeg skjønner at folk prøver det i desperate tider). Vi har trøstet så lite som mulig, men så mye som nødvendig. Som i prøvd å stryke på i sengen, men om det ikke funker plukke opp og bysse, om det ikke funker, synge i tillegg, osv. Man må bare stå i det.. i de periodene hvor ungen har godtatt å ligge i sengen, så lenge jeg er der, har jeg hatt med kindlen min og lest bok mens jeg satt der.. så føltes det ikke så mye som å miste hele kvelden. Anonymkode: bfdba...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 ThessyB skrev (8 timer siden): Mener du virkelig at en baby på 1 år skal se på barne-TV?!? Forskjell på 5 minutter med natta- sang på en skjerm og 60 minutter med Babblarna 🙄 Hvis det gjør at barnet faller til ro og sovner fortere, så ja da mener jeg vel det da. Ifølge TS så er jo leggingen et rent helvete og hun er på vei til å gå på veggen. Hva er vitsen liksom 🤦♀️ men hva vet vel jeg, har aldri hatt en unge som holder på i timevis med sånt styr. Her kjører vi faste rutiner på leggingen og det funker Anonymkode: 6daff...b26 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 Her har også legging vært noe dritt de siste par mnd.. Hylskriking med engang vi legger han ned i senga. Vrir seg rundt og reiser seg opp og står der å hyler og gråter. Det som funker her er å sitte med han på fanget i gyngestolen som står på rommet, og gynge forsiktig til han faller i søvn. Da kan han legges fint over i sengen. Noen dager våkner han momentant og hylingen starter igjen 2 sek etter at han endelig sovnet.. vi legger han også i sengen og setter gyngestolen helt inntil slik at vi kan holde på handa. Og da kan han ligge å se på meg i en evighet før øynene endelig glir igjen. Legging tar nå alt fra 40 min til 2 timer. Før dette så kunne vi bare legga han fra oss i sengen og han fant roen pg sovnet fint selv.. guuu jeg savner det! Håper det snart roer seg nå.. han er nå 11mnd. Anonymkode: 0a7d3...418
snurk Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Kan du skrive litt mer om hvordan dagen ser ut? Type når står dere opp, når sover barnet og hvor lenge (dagtid), når legges barnet på kvelden og hva er deres faste leggerutiner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå