AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Hva er det mest irriterende du opplever? Av gjester? Kolleger? Sjefen? Har du noen spesielle historier om gjester? Anonymkode: 11780...0f0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Folk som roser masse, men ikke tipser. Jeg vet at jeg gjør en god jobb, og jeg gir ikke all ekstraservicen for å få ros! Anonymkode: 77169...1e8 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Jeg jobber ikke som servitør nå, sluttet som servitør sensommeren 2020. MEN, det verste jeg visste med den jobben var - menn i alle aldere som var fulle, kommenterte utseendet mitt og holdt meg inntil seg. Seksualisering og verst av alt, hvis noen tafsa på meg. Typiske "griser" over 46 år som var å drakk med mannfolka fra jobb ellerno… Syntes også det var ganske provoserende at sjefen min sa at jeg måtte godta kommentarer, siden vi fikk mye tips eller de kjøpte mye på en kveld. Det andre som er mest irriterende med den bransjen, er hvor underbetalt man er - og sjefen(e) som utnytter en for arbeidskraft. Jeg fagorganiserte alle mine kollegaer på forrige arbeidsplass hvor vi var servitører, bartendere o.l - da ble det slutt på gratis arbeid og luselønn, under minstelønna. Anonymkode: 595b7...21c 24 2 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Folk som roser masse, men ikke tipser. Jeg vet at jeg gjør en god jobb, og jeg gir ikke all ekstraservicen for å få ros! Anonymkode: 77169...1e8 Det er jo ikke gjestene du skal bli irritert på, men ledelsen som ikke gir dere høyere lønn og heller lar dere leve på tipsing. Den ekstraservicen du snakker om er vanlig service man utøver i serviceyrker. Man er ekstra hyggelig mot folk fordi man vil at de skal komme tilbake. Anonymkode: 11a4c...75d 88 1 25
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 bortskjemte gjester som hele tiden skal sutree og klage mest mulig på grunn av noe de mener er alt for høye priser. enten kan de holde smella, eller så kan dem velge å gå ett helt annet sted. Det burde virkelig ikke komme som noen særlig stor "bombe" at ting på serveringssteder kanskje koster en del. Temmelig spesiell søppel-oppførsel å komme igjen og igjen og igjen, og hver eneste forbanna gang begynner de garantert å klage. Anonymkode: 67996...09b 5
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 17.22): Folk som roser masse, men ikke tipser. Jeg vet at jeg gjør en god jobb, og jeg gir ikke all ekstraservicen for å få ros! Anonymkode: 77169...1e8 Tips er jo ikke vanlig i Norge, så det kan du ikke forvente å få.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 17.22): Folk som roser masse, men ikke tipser. Jeg vet at jeg gjør en god jobb, og jeg gir ikke all ekstraservicen for å få ros! Anonymkode: 77169...1e8 Da er du ikke serviceminded nok! Du skal yte service og takke pent for ros, for da har du gjort noe riktig. Er ikke det bra nok, så har du feil innstilling og er grisk . Når jeg roser så kommer det fra hjertet og da vil jeg ikke bli møtt av sånn holdning som du har. Anonymkode: 25b72...533 28 3 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #8 Skrevet 26. august 2022 Athena Catalina skrev (1 time siden): Tips er jo ikke vanlig i Norge, så det kan du ikke forvente å få. Jo, det er det. Ikke like stor grad som i mange andre land, men likevel. Hadde en venninne som jobbet i bar i flere år. I perioder levde hun på tipsen. Anonymkode: aa613...4e3 5
Miss91 Skrevet 26. august 2022 #9 Skrevet 26. august 2022 Jobber ikke som servitør nå, men har 18 år i hotellbransjen. Gjester som stabler sammen tallerkner selv er en uting! Og fulle folk, av begge kjønn, som tror de eier hele stedet fordi de betaler for det de drikker og spiser.. og de jævlene som knipser. Og nei, ikke alle har prøvd å få kontakt med noen før de knipser.. 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #10 Skrevet 26. august 2022 Miss91 skrev (1 time siden): Jobber ikke som servitør nå, men har 18 år i hotellbransjen. Gjester som stabler sammen tallerkner selv er en uting! Og fulle folk, av begge kjønn, som tror de eier hele stedet fordi de betaler for det de drikker og spiser.. og de jævlene som knipser. Og nei, ikke alle har prøvd å få kontakt med noen før de knipser.. Det med tallerkenstabling har jeg sett før, men hvorfor egentlig? Folk gjør det jo for å hjelpe, og hvis bestikk og søppel er lagt på den ene tallerkenen, hva er problemet? Det andre skjønner jeg at folk hater. Anonymkode: aa613...4e3 18 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #11 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det med tallerkenstabling har jeg sett før, men hvorfor egentlig? Folk gjør det jo for å hjelpe, og hvis bestikk og søppel er lagt på den ene tallerkenen, hva er problemet? Det andre skjønner jeg at folk hater. Anonymkode: aa613...4e3 Fordi man har en teknikk der man stabler en tallerken på de tre fingrene i midten og så stabler man oppå tommel/lillefinger. Bestill legges på den nederste. Får man da en stabel (eller bare to-tre oppå hverandre) ødelegger det systemet og man må gå å sette fra seg det man har før man kan ta stabelen. Merarbeid med andre ord! Anonymkode: 80e51...3a3 13
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #12 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, det er det. Ikke like stor grad som i mange andre land, men likevel. Hadde en venninne som jobbet i bar i flere år. I perioder levde hun på tipsen. Anonymkode: aa613...4e3 Fortsatt ikke det som er vanlig. Anonymkode: e154d...b6a 19 2
klarinetta Skrevet 26. august 2022 #13 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 17.22): Folk som roser masse, men ikke tipser. Jeg vet at jeg gjør en god jobb, og jeg gir ikke all ekstraservicen for å få ros! Anonymkode: 77169...1e8 Arbeidsliv i Norge innebærer ikke at man har rett på tips. 24 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #14 Skrevet 26. august 2022 Opplevde vel ikke noe spesielt som var irriterende da jeg jobbet som servitør under studiene, men det med tallerkenstabling stemmer, ja. Bare la tallerknene stå, man får ikke ryddet bordet effektivt dersom tallerknene står i en stabel. Hvis du spiser på en «ordentlig» restaurant og tar en titt på servitørene så ser dere at de bærer tre tallerkner på en hånd når de serverer, og to eller tre når de rydder. Da med bestikket og restene på en tallerken i hånda, og resten av stabelen opp mot håndleddet (evt. to tallerkner i hånda og resten ved håndleddet, alt ettersom) Man løfter en og en tallerken og plasserer de riktig og stabilt, så det blir bare krøll når gjestene stabler tallerknene (gjerne med litt matrester her og der på tallerknene) Jobbet på en ok restaurant og det mest irriterende jeg har opplevd var vel da et lite barn slo meg i øyet helt uprovosert, og foreldrene ikke gjorde noe for å kontrollere barnet. Det var sjelden barn på restauranten jeg jobbet på, og både menyen og omgivelsene tilsa at disse foreldrene heller burde ha tatt sitt uregjerlige barn med på McDonalds eller lignende… Anonymkode: e56fb...9ea 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #15 Skrevet 26. august 2022 Oi, da er jeg en uting. For jeg pleier å stable tallerkener, men det er aldri snakk om flere enn to-tre. Pleier å legge bestikk på øverste tallerkenen for at det skal bli greiere å bære alt - trodde jeg. Det er bare en vane hjemmefra, og godt ment. Anonymkode: 7a272...fc5 18
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #16 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Oi, da er jeg en uting. For jeg pleier å stable tallerkener, men det er aldri snakk om flere enn to-tre. Pleier å legge bestikk på øverste tallerkenen for at det skal bli greiere å bære alt - trodde jeg. Det er bare en vane hjemmefra, og godt ment. Anonymkode: 7a272...fc5 Jeg også, men jeg lover: jeg skal aldri gjøre det mer Anonymkode: aa613...4e3 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #17 Skrevet 26. august 2022 Foreldre som kjefter høylydt på ungene sine. Jeg anbefaler ingen å fortelle en kjeftende mor at de må slutte å kjefte. Sånt blir man ikke populær av... Anonymkode: 44521...e16 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #18 Skrevet 26. august 2022 Eldre, ekle griser som kommer med upassende kommentarer får en solid førsteplass! Deretter kommer de som på død og liv skal bestille ting vi ikke har på menyen men bare forventer at kjøkkenet skal trylle frem. Folk som bare går inn og finner et bord selv, for å så klage over dårlig service. DE SOM KNIPSER FOR Å FÅ OPPMERKSOMHETEN MIN Folk som lar ungene sine løpe fritt Anonymkode: 04d46...1a9 8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #19 Skrevet 26. august 2022 AnonymBruker skrev (På 25.8.2022 den 17.22): Folk som roser masse, men ikke tipser. Jeg vet at jeg gjør en god jobb, og jeg gir ikke all ekstraservicen for å få ros! Anonymkode: 77169...1e8 Tips er ikke vanlig. For det andre: du bør være naturlig hyggelig, noe du tydeligvis ikke er. Men her er fordelene av å være hyggelig. 1) Kunder kommer tilbake 2) Kunder som var der, vil sikkert anbefale stedet til venner og bekjente 3) Er du ekstra hyggelig, så kan det bli en 5-stjerne "review" på nettet for arbeidsplassen din og det er også gull verdt. I motsatt tilfelle, om du skal leke tøff, så kan man som kunde gå for følgende: 1) Kunder kommer IKKE tilbake 2) Kunden begynner å snakke dritt om stedet til venner og bekjente 3) Kunden legger igjen 1-stjerne "review" på nettet, noe som trekker snittscoren til stedet ned. Ekstra bonus, kunden kan begynne å hate trynet ditt, i stedet for å like trynet ditt. Anonymkode: 44959...428 12 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #20 Skrevet 26. august 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jo, det er det. Ikke like stor grad som i mange andre land, men likevel. Hadde en venninne som jobbet i bar i flere år. I perioder levde hun på tipsen. Anonymkode: aa613...4e3 Det er ikke lov i Norge Anonymkode: af1df...83c 14 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå