Gå til innhold

Delt bosted - hva må vi passe på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var bruddet et faktum, og jeg forsøker å finne frem i jungelen av informasjon og søknadsskjemaer. Vi ønsker delt bosted for barna, altså 50/50. De må ha adresse hos far pga fremtidig skolekrets, men at vi er likestilt som foreldre på papiret. Hva må vi passe på ved utfylling? Er det noen feller her? Vi ønsker delt barnetrygd. Mister jeg noen rettigheter hvis de er registrert hos far? 

Anonymkode: 379c7...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker, men tror den barnet har adresse hos kan ta med barnet til utlandet uten å spørre den andre? Men om man skal ha 50/50 bør jo foreldrene være gode venner, fleksible og samarbeide godt. Før var det også anbefalt med gangavstand mellom foreldre ved 50/50. Det syns jeg er klokt, slik at barnet kan stikke innom den det ikke er hos, hvis det er en hel uke på hvert sted.

Anonymkode: 5f6ae...737

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Litt usikker, men tror den barnet har adresse hos kan ta med barnet til utlandet uten å spørre den andre? Men om man skal ha 50/50 bør jo foreldrene være gode venner, fleksible og samarbeide godt. Før var det også anbefalt med gangavstand mellom foreldre ved 50/50. Det syns jeg er klokt, slik at barnet kan stikke innom den det ikke er hos, hvis det er en hel uke på hvert sted.

Anonymkode: 5f6ae...737

Gangavstand blir det ikke med det første, har ikke råd til å bo i nabolaget. Men far blir boende der. Ellers er alt det andre greit. Ingen av oss ville reist utenlands uten å snakke med den uansett.

Anonymkode: 379c7...e7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...